Klarar din dator Watch Dogs?

Robot
Klarar din dator Watch Dogs?

De kompletta systemkraven för Ubisofts hackerspel nu tillgängliga.

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Klarar din dator Watch Dogs?

Om man har HD 7850 tillsammans med en I5 bör man inte klara av spelet på rekommenderande??

Borde klara det men processorn är i underkant.

Detta är nog första spelet som jag har sett som vill ha åttakärnig cpu.

Medlem

oj, börjar min dator bli för gammal nu då

i5 2500K
HD6950 2GB


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

k3m
Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Om man har HD 7850 tillsammans med en I5 bör man inte klara av spelet på rekommenderande??

Hårdvarukrav får man ta som en fingervisning. Det finns ingenting exakt med de där kraven. Du kan nog köra spelet på lagom inställningar utan större problem, med din i5.

Medlem

Jepp min snart 3 åriga i7 + GTX 770 kommer klara det utmärkt. Vetifan om jag kommer skaffa det dock. Det verkar inte speciellt intressant.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

oj, börjar min dator bli för gammal nu då

i5 2500K
HD6950 2GB

Snabbare grafikkort bara sen klarar du dig ett antal år till.

Medlem

Är man osäker på vad man har i sin burk kan man juh köra denna så vet man ungefär om man kan köra eller inte

http://www.systemrequirementslab.com/

Medlem

Inga problem. E-Penis: i7 4770 @ 4.7, CF 290x, 16gb 2400mhz ram. över 500gb ssd lagring.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Moderator | Testpilot

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Ska bli kul med ett spel som använder minnet i burken

Medlem

Fattar inte varför kraven är så höga när spelet ser ut som det gör

Medlem
Skrivet av Hymer:

Inga problem. E-Penis: i7 4770 @ 4.7, CF 290x, 16gb 2400mhz ram. över 500gb ssd lagring.

Synd bara att du förstör hela den där meningen med att du skriver att du kör Radeon kort

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?

man upgraderar inte allt på samma gång =D

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?

man upgraderar inte allt på samma gång =D

Hmm varför? 290x är det snabbaste kortet efter 780 Ti som är mycket dyrare? Pris/Prestanda = Radeon 290 utan X.

Jag får Mantle som ger mig bättre FPS i BF & Thief.

Du får utveckla ditt svar lite mer.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?

Köper man rätt grejer så behöver man inte köpa någon ny på några år, i de bästa fall så är det bara grafikkort som behöver uppgraderas vartannat år, och under dessa år hinner man spara pengar till en ny dator om det så skulle behövas. Så har det varit för mig, och jag är fattigast i Sverige. Å andra sidan så känns konsol lönsammare samt att spelen oftast släpps till konsol före PC, om nu PC får något i huvud taget.

Medlem

Vad exakt innebär 'Recommended'? Är det Normal, High, Ultra? 30 eller 60 fps?

Medlem

Core i7-3770 har bara 4-kärnor så det är ju ett direkt faktafel där att skriva åtta kärnor (Nu rapporterar den visserligen 8-kärnor pga HyperThreading men ändå)...
AMD kan diskuteras... Deras moduler är ju lite speciella så...

Kraven i sig är ju inte direkt några värstingkrav ändå. Allting är minst förra generationens komponenter.

Medlem

Tydligen är min 6 kärniga 3930k för svag. Får väl uppgradera till xeon för att klara av recommended.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

25gb?

Jag behöver en ny ssd för mina spel.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad exakt innebär 'Recommended'? Är det Normal, High, Ultra? 30 eller 60 fps?

Brukar vara så att minimum är så spelet startar men laggar satan och krashar ofta.
Recommended brukar vara så att spelet flyter stabilt på medium eller low settings.

Kommer ihåg när jag spelade Redneck Rampage på en dator med lite över minimum kraven och spelet kändes som en power point presentation.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tydligen är min 6 kärniga 3930k för svag. Får väl uppgradera till xeon för att klara av recommended.

Fast enligt kraven ovan så är ju din en 12-kärnig processor eftersom 3770 går som 8-kärnig.

Medlem

i5 2500k @ 4655mhz, 8gb 2133mhz ddr3, GTX760 4gb, 1tb ssd

Skrivet av Verdurakh:

oj, börjar min dator bli för gammal nu då

i5 2500K
HD6950 2GB

Haha har exakt samma leksaker jag, man börjar känna sig lite rostig.

Medlem

Om jag har i5 2500K @ 4.20GHz då når jag inte upp till recommended va?

Medlem

Det är ju nästan exakt samma för alla "next gen" 8gb ram ? för att de kör den på en gammal xbox one? se hur det gick för call of duty ghosts, ja de "sänkte" kraven med en patch. ett jävla skämt.

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?

man upgraderar inte allt på samma gång =D

Hmm varför? 290x är det snabbaste kortet efter 780 Ti som är mycket dyrare? Pris/Prestanda = Radeon 290 utan X.

Jag får Mantle som ger mig bättre FPS i BF & Thief.

Du får utveckla ditt svar lite mer.

Vänta va? Svarade du rätt person? Vad har det med något av det han sa att göra... För det stämmer ändå lite, man uppgraderar den del som blir för gammal, och inte tvunget hela datorn på en gång. Fast om hela datorn är skräp så....

Medlem

"Eight core - Intel Core i7-3770 @3.5 GHz"

Dafuq? Har de HELT misslyckats med att låta grafikkortet göra grovjobbet och inte processorn? Inte nog med detta så verkar de inte ens veta vad de pratar om, då ett i7-3770 har 4 kärnor, men däremot 8 trådar (threads), j*vla nötter. -_-

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har behövt en ny dator länge, men jag måste säga att jag börjat luta mer åt konsol hållet.

Låter kanske inte som så mycket i jämförelse med annat... Men att köpa en helt ny dator som ska räcka i några år är INTE BILLIGT. Då räckrer det nästan att köpa en konsol som alltid kommer funka (jag har inte haft en konsol pajja för mig ännu).

Älskar datorer, mus och tangetbordet är den kontrollen jag tycker är bäst men... The price. Eller är jag bara fattig tro?

man upgraderar inte allt på samma gång =D

Hmm varför? 290x är det snabbaste kortet efter 780 Ti som är mycket dyrare? Pris/Prestanda = Radeon 290 utan X.

Jag får Mantle som ger mig bättre FPS i BF & Thief.

Du får utveckla ditt svar lite mer.

Vänta va? Svarade du rätt person? Vad har det med något av det han sa att göra... För det stämmer ändå lite, man uppgraderar den del som blir för gammal, och inte tvunget hela datorn på en gång. Fast om hela datorn är skräp så....

Hehe nej det gjorde jag inte såg jag nu Får Copy/paste till rätt person.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Hymer:

Inga problem. E-Penis: i7 4770 @ 4.7, CF 290x, 16gb 2400mhz ram. över 500gb ssd lagring.

Synd bara att du förstör hela den där meningen med att du skriver att du kör Radeon kort

Hmm varför? 290x är det snabbaste kortet efter 780 Ti som är mycket dyrare? Pris/Prestanda = Radeon 290 utan X.

Jag får Mantle som ger mig bättre FPS i BF & Thief.

Du får utveckla ditt svar lite mer.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

12
Skriv svar