"Xbox One presterar dubbelt så bra med Directx 12"

Robot
"Xbox One presterar dubbelt så bra med Directx 12"

Precis som Mantle ska DX12 ge utvecklare mer direkt kraft från hårdvaran - vissa säger dubbelt så mycket.

#amd, #star-swarm


Medlem
"Xbox One presterar dubbelt så bra med Directx 12"

haha nej.

Medlem

I believe it when I see it...

Medlem

prprprprprprprprprpr

Medlem

I teorin är väl det mesta möjligt, men i praktiken är det en annan sak.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Dubbelt" återstår att se, men det är sannerligen spännande nyheter för alla X1-ägare!

Medlem

Dubbelt så snabb som pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Dubbelt så snabb som pc.

Beror på helt på vilken pc du menar, min mormor gamla pc från 90 talet eller en polares nyköpta superdator?

Medlem

Låter mer som det behövs en lastbil med salt

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av marcus8958:

Dubbelt så snabb som pc.

Beror på helt på vilken pc du menar, min mormor gamla pc från 90 talet eller en polares nyköpta superdator?

Jag tror han var sarkastisk.

DX12 kommer f.ö. till PC också, och även om DX12 var exklusivt till One så skulle en PC krossa den prestandamässigt.

Medlem

Och så gör molnet 4x också på det. Kom ihåg det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hur påverkas grafikkortens kylning och arbetstemperaturer av dessa förändringar? Får man mer smask bara utan att det blir mer att göra i termer av kylning?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hade detta varit en Sony-snubbe som snackade om ps4 hade alla köpt det dirr.

Inaktiv
Skrivet av Tvättbjörn:

Hade detta varit en Sony-snubbe som snackade om ps4 hade alla köpt det dirr.

haha sant.

Medlem
Skrivet av Kane:

Hur påverkas grafikkortens kylning och arbetstemperaturer av dessa förändringar? Får man mer smask bara utan att det blir mer att göra i termer av kylning?

Bör inte påverka kylning alls då det är bara mjukvara det handlar om. Men om det skulle göra det så har Xboxen både större fläkt och mer luft rum än PS4 så bör ej vara ett problem.

On Topic:
Asså dubbelt låter som att ta i och skulle förvåna mig om det var sant, det kan säkert vara i vissa ensaka tillfällen med respons tid och etc men.... Dock tror jag och förväntar mig att det är det här som kommer göra att Xboxen blir lika bra i performance som PS4. Jag är extremt nöjd själv med min xbox och jag gick in i det hela vetandes att specsen var sämre och jag skulle inte ändra mitt val idag. Dock kommer jag säkerligen skaffa mig en PS4 också om ett par år eller så.

Medlem

De demade ju molnet som någon skrev häruppe. Det gjorde ju en hel del extra kraft. Synnerligen en spännande framtid vi går mot


signatur

Jäh!

Medlem

Om det otroligt nog skulle finnas något uns av sanning i detta så säger de ju indirekt att de som utvecklat mjukvaran som sitter i Xbox nu är totalt inkompetenta.

Att plötsligt få ut dubbelt så mycket kraft från en konsol bara genom att utveckla en API låter för bra för att vara sant.

Medlem
Medlem

borde bötfälla sådana uppenbarliga lögner.

Medlem

Mantle visade sig ju vara riktigt bra, så jag förstår vad han säger. Det är mao mycket möjligt att det kan ske. Det är ingen magi i det hela, dom har gett utvecklarna möjligheten att slippa behöva använda alla overheadfunktioner som DirectX är proppfullt med. Samma sak med Open GL.

Medlem

Som kollegan sa, om nu DX12 ger dubbel prestanda, fan vilket misslyckande DX11 var i så fall.

Medlem

Och när kommer dx12 ut? "Preview build holiday 2015", och vi vet alla vad det betyder... Release candidate kommer nog vänta till 2016 och det är möjligtvis då kommer att köpa mig ett xbox one. Nej jag är inte bitter...

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

Hade detta varit en Sony-snubbe som snackade om ps4 hade alla köpt det dirr.

Hade detta varit en Sony-snubbe som snackade om Xbox One.....hade alla köpt det "dirr" då?


signatur

Everybody needs help.

Vad menas egentligen med bättre prestanda? Ofta när man ladda ner nya grafikkortdrivrutiner så står det ju tex 50% bättre prestanda till vissa spel men jag märker ingen skillnad

Medlem
Medlem

Känns inte som realistiska siffror utifrån bara ett nytt API.
Med tanke på skillnaden mot PS4 i GPU:ns beräkningsenheter samt betydligt lägre minnesbandbredd, så tror jag inte CPU flaskhalsen som DX12 förbättrar, gör så mycket för Xbox One.
Med tanke på att de nya konsolerna, liksom PC, är x86 plattformar, och att alla dagens nyare grafikkort från Nvidia och AMD ska stödja DX12, så borde det väl inte finnas något teknisk hinder till att även PS4 skulle kunna stödja det framöver?

Medlem

Vilka drömmar MS har.. direct-X 12 kommer ändå mest vara optimerat till en kraftfull PC om ens där. Molnet kan Sony hålla på med också för att öka prestandan, börjar låta som en bilförsäljare som vill sälja extra rostskydd

Medlem
Skrivet av stege99:

Känns inte som realistiska siffror utifrån bara ett nytt API.
Med tanke på skillnaden mot PS4 i GPU:ns beräkningsenheter samt betydligt lägre minnesbandbredd, så tror jag inte CPU flaskhalsen som DX12 förbättrar, gör så mycket för Xbox One.
Med tanke på att de nya konsolerna, liksom PC, är x86 plattformar, och att alla dagens nyare grafikkort från Nvidia och AMD ska stödja DX12, så borde det väl inte finnas något teknisk hinder till att även PS4 skulle kunna stödja det framöver?

Det undrar jag också. Kommer inte detta till ps4?

Medlem

I framtiden behöver man inte köpa ny hårdvara - för prestandan kommer alltid dubblas via mjukvara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Dubbel prestanda är inte samma sak som två Xboxar. Om man säger dubbel prestanda, så menar man att spelet kör dubbelt så fort, dubbla fps för samma grafik.

Jag ser inga som helst konstigheter med det uttalandet. Killen vet definitivt mer än folk här.

Så här sa dx12-teamet på build i veckan: "phone, tablet, PC will get console level efficiency and the Xbox will get even greater efficiency".

123
Skriv svar