Mer spel, mindre snack i Metal Gear Solid 5

Robot
Mer spel, mindre snack i Metal Gear Solid 5

Genom färre mellansekvenser hoppas Kojima Productions kunna berätta historier på andra vis.

#kojima-productions, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #2k-games, #crytek, #ubisoft, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes


Medlem
Mer spel, mindre snack i Metal Gear Solid 5

När det kommer till Metal Gear så vill jag gärna ha cutscenes.

Quake-konnässsör

Jag tycker det luktar som att man ska försöka ta sig igenom MGS serien igen. För att bygga upp stämningen inför MGS V. Detta utspelades precis efter Peace Walker om jag inte missminner mig, fördelen är att man fick med det i MGS Legacy Collection. Det blir förmodligen helgens uppesittare.

Vad det gäller cutscenesså tycker jag att det är en del av MGS seriens charm på ett sätt. Hideo vill skapa stämningar som kan vara svårt i ren spelmiljö utan cutscenes.

Medlem

Da fuk? Ett open world spel utan snack= Welcome emptiness / Welcome Skyrim

Inaktiv

Hmm, mer spel mindre snack? Kanske Squaresoft skulle tänka på det till nästa Final Fantasy.

Medlem

Gameplay har aldrig varit prio för mig i MGS-spelen. Jag spelar dem för den galna storyn, de extrema karaktärerna, och over-the-top cutscenes.

Det är bra att de tar till sig av den största kritiken mot spelen, men samtidigt blir jag blir lite nervös att jag inte kommer njuta av den här uppföljaren.

Medlem

Oh, charmen med nästa MGS försvann där lite. Jag gillar att de är annorlunda jämfört med dagens spel som hela tiden ska försöka berätta storyn samtidigt som man skjuter ihjäl horder av fiender
"Förlåt, vad sa du? Hängde inte med"

Btw så är inte story-telling in-game det bästa alltid, de försökte ha det jättemycket i Bioshock Infinite, men det sluta bara med att jag ifrågsatte illusionen hela tiden. "Undrar hur länge jag kan stå här och stirra på dem utan att trycka på A..."

Medlem

Snake Eater har väl kring 5 timmar cut scenes och snack. Men det förstör inte spelet på något sätt för det känns ändå rätt bra när man varit fokuserad och smugit runt och tagit ut soldater en efter en annan innan i 60 minuter innan nästa stora scen kommer.
Blir som en liten paus samtidigt som man får spara och belönas med lite ingame story eller en plot twist.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ground Zeroes var ju absolut inte värt pengarna, även omndet bjöd på en försmak av vad som komma skall.

Hoppas på mer smakfullt stuk i Phantom Pain snarare än Ground Zeroes stil som kändes lite som att vi gör det extremare och hårdare i ett försök att få tyngd i storyn snarare än göra det bra och väl.

Medlem

Aww


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Spelat alla msg fram till snake säger
Sen blev det inget mer msg4 hörde man hade så långa cutscenes att det var på gränsen till egna långfilmer då höll man sig borta.
Men kanske ska ta och börja igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Damn right att jag vill se betydligt mindre av sådant i MGS5.

Alltså, inte cutscenes då, de är ok i MGS.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Mindre snack och mkt mer verkstad tycker jag fler spelutvecklare skulle anamma överhuvudtaget.

1
Skriv svar