Minecraft ett av de bäst säljande 360-spelen någonsin

Robot
Minecraft ett av de bäst säljande 360-spelen någonsin

12 hisnande miljoner gör Minecraft större än Gears of War och Fable på Xbox 360.

#minecraft, #halo-3, #kinect-adventures, #gears-of-war, #fable-ii, #mojang-specifications


Medlem
Minecraft ett av de bäst säljande 360-spelen någonsin

Har man barn, som jag har, så inser man att det här kommer för alltid att vara "Minecraft-generationen".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Och ändå känner jag inget sug att ta reda på vad det är. "42 miljoner har förmodligen fel" tänker jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Dödade super Draken, sen la jag spelet på hyllan blir kanske och återkomma och se vad som är nytt:D

Medlem

Markus persson är en pionjär inom spelbranchen enligt mig

Medlem

Bieber och Miley säljer också en jävla massa. Det betyder inte att de är bra för det.

Jag fattar inte tjusningen alls med minecraft.

KoP
Medlem
Skrivet av Zappa:

Bieber och Miley säljer också en jävla massa. Det betyder inte att de är bra för det.

Jag fattar inte tjusningen alls med minecraft.

Är du en kreativ person som gillar att skapa hade du kanske uppskattat det. Men gillar du bara spel med snabba belöningar är nog inte MC något för dig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:
Skrivet av Zappa:

Bieber och Miley säljer också en jävla massa. Det betyder inte att de är bra för det.

Jag fattar inte tjusningen alls med minecraft.

Är du en kreativ person som gillar att skapa hade du kanske uppskattat det. Men gillar du bara spel med snabba belöningar är nog inte MC något för dig.

Jag tycker inte spelet är roligt heller, och jag gillar att vara kreativ. Gillar bara inte hur man spelar spelet, block block block block och annan dryg skit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

http://www.vgchartz.com/platform/7/xbox-360/
Enligt den här så har fler spel sålt mer än 12 mille till 360n

Pratar vi om online sales eller något mer specifikt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Svenorvar:

http://www.vgchartz.com/platform/7/xbox-360/
Enligt den här så har fler spel sålt mer än 12 mille till 360n

Pratar vi om online sales eller något mer specifikt?

Minecraft på plats 37 med 3.95 miljoner sålda exemplar. Va?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Svenorvar:

http://www.vgchartz.com/platform/7/xbox-360/
Enligt den här så har fler spel sålt mer än 12 mille till 360n

Pratar vi om online sales eller något mer specifikt?

Minecraft på plats 37 med 3.95 miljoner sålda exemplar. Va?

Den siten räknar bara fysiska exemplar vad jag vet, därför jag undrar om detta bara gäller digitala sales eller något.

Medlem

Snälla.... sluta använda vgchartz som referens....

De drar sina siffror ur rövhålet.

Googla "vgchartz as a source" så får ni hur mycket info som helst om sanningshalten i deras försäljningssiffror.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Och ändå känner jag inget sug att ta reda på vad det är. "42 miljoner har förmodligen fel" tänker jag.

sandbox lego, lätt förklarat.

Medlem

Grattis!
Jag förstår charmen, även om skapande-delen inte var nått för mig. Det var skitkul att utforska ett par timmar (eller 142 om man ska tro på min xfire/raptr-statistik, men tror den överdriver lite om man ska se aktiva timmar). Fast efter att jag gjort det mesta så tröttnade jag. Orkade aldrig farma Ender Pearls för att ta mig till The End, men annars gjorde jag det mesta. Har dock kommit mycket nytt sedan dess.

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Snälla.... sluta använda vgchartz som referens....

De drar sina siffror ur rövhålet.

Googla "vgchartz as a source" så får ni hur mycket info som helst om sanningshalten i deras försäljningssiffror.

Ja se där, det var ju synd... Kul med upplysningen dock!

Inaktiv

Som med många bra spel, så är det ju moddarna som gör att spelet fortfarande har något nytt och kul att erbjuda om jag tröttnat på det gamla.

"random pc rant"

Inaktiv
Medlem

Orginalminecraft var kul ett tag men med den enorma moddingscenen som finns till detta spel så finns det alltid nått nytt att testa.

Kika på http://www.feed-the-beast.com/ om ni har spelat minecraft och lessnat så kan ni få ett helt nytt spel.

Medlem

på PC kostade MC 99kr, så vad i helvete ger försäljarna rätten att ta ut nästan 600kr för samma spel på X360?

Inte undra alls på att det finns pirater, inte ett dugg

Och snart kommer de att mumsa Xbox One och PS4 så det stänker om det!

1
Skriv svar