Microsoft funderar på 360-emulering till Xbox One

Robot
Microsoft funderar på 360-emulering till Xbox One

Sugen på att spela dina 360-titlar på Xbox One? Microsoft kanske kommer uppfylla din önskan.

#microsoft, #sony


Medlem
Microsoft funderar på 360-emulering till Xbox One

Bakåtkompabilitet är aldrig fel, om skiten funkar som den ska...

Men känns lite menlöst. 360-spelen var så hutlöst begränsade av konsollen de utvecklades till, så ifall de skulle återsläppas till One så borde de iallfall få lite av en "hd makeover". Då kan man möjligen, möjligen också motivera omköp.

Medlem

Intressant att de kommer ut med det här en dryg vecka efter att dedikerade emulator-programmerare visar upp en första version av en spelbar Xbox 360 emulator


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

varför inte till PC!

Medlem

Det är ju inte omöjligt, Apple hade PowerPC emulering när det gick över till X86, men har ingen aning om prestandaförlusterna i det.


signatur

Xd

Medlem

Det där var nog en av de vagaste "funderingar" jag sett leda till en nyhet "överallt".

Medlem

Skulle uppskatta det av anledningen bara att kunna spela alla AC på en och sammakonsol just nu använder jag min PC som min AC maskin men skulle föredra att anvńda min One. Saknar även andra spel som Read Dead Redemption, GTAV och Black Ops 2. Tror jag fasen köpt AC spelen 2 eller 3 gånger om då jag köpte till PS3 sen bytte jag till xbox sedan köpte jag dem där, och så kom AC på steam rea så då köpte jag alla där.

Medlem

the power of the cloud...

Medlem

Fan detta vill jag att Sony ska göra..

Medlem
Skrivet av KatOne:

Bakåtkompabilitet är aldrig fel, om skiten funkar som den ska...

Men känns lite menlöst. 360-spelen var så hutlöst begränsade av konsollen de utvecklades till, så ifall de skulle återsläppas till One så borde de iallfall få lite av en "hd makeover". Då kan man möjligen, möjligen också motivera omköp.

Så ps3 spelen är så mkt vackrare menar du eller??


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv

BRIST PÅ SPEL:up:

Medlem
Skrivet av zwete:

Det är ju inte omöjligt, Apple hade PowerPC emulering när det gick över till X86, men har ingen aning om prestandaförlusterna i det.

precis. det var inge rocketprestanda direkt. men kommer ihåg att apple visade photoshop ppc som kördes på en intelpropp. antar de måste porta directx motsvarigheten som kördes på ppc också. det är ju dock tekniskt kittlande att göra, men affärsmässigt lite svårare

Medlem

Ja, det skulle gillas.
Känns som om att det är precis en sån här sak som gör att folk skulle skaffa en XboxOne snabbare. Jag skulle det ivartfall. '

Jag ser inga problem med grafiken, som nån skrev om.
Jag köpte ju min PS3:a på första dagen just för att de första konsollerna hade bakåtkompabilitet. Sen slopade idioterna på SONY den, Suck!

Jag har ju en drös med spel som jag inte har spelat igenom ännu på 360:n. Så jag ser hellre en konsoll vid TV:n än två såklart.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av KatOne:

Bakåtkompabilitet är aldrig fel, om skiten funkar som den ska...

Men känns lite menlöst. 360-spelen var så hutlöst begränsade av konsollen de utvecklades till, så ifall de skulle återsläppas till One så borde de iallfall få lite av en "hd makeover". Då kan man möjligen, möjligen också motivera omköp.

Så ps3 spelen är så mkt vackrare menar du eller??

suck.... Nej sa han att det va så han mena eller? Jag säger inte detta bara till dig utan alla som är lika trångsynta. Sluta vara så fixerade av ett enda märke det e ju så pinsamt? Kör ni Skoda och hatar alla som kör allt annat med eller? går ni runt i blåa kläder å hatar alla andra färger med? Shit asså...

1
Skriv svar