Trippla skärmar, eyefinity/surround

Medlem
Trippla skärmar, eyefinity/surround

Funderar på att uppgradera till något som kan hantera tre skärmar men eftersom jag inte kan något om datorer och hårdvara nu för tiden så kastar jag ut frågan.

Vad är ett prisvärt alternativ för att kunna köra eyefinity/surround?
Jag har inte råd att fläska på hur mycket som helst men har inte ens koll vilka nivåer det kan handla om? (skärmar exkluderat).

Tacksam för svar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kolla om du kan få tag på ett billigt kort från förra generationen med 3 displayportar begagnat.

Om du ska spela spel på alla skärmarna så måste du fläska på rejält.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Soulless:

Funderar på att uppgradera till något som kan hantera tre skärmar men eftersom jag inte kan något om datorer och hårdvara nu för tiden så kastar jag ut frågan.

Vad är ett prisvärt alternativ för att kunna köra eyefinity/surround?
Jag har inte råd att fläska på hur mycket som helst men har inte ens koll vilka nivåer det kan handla om? (skärmar exkluderat).

Tacksam för svar!

Som marcus8958 noterar, skall du spela på 3 skärmar så behöver du rejält med hästkrafter under huven och det stämmer inte så väl in på din budget.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Okej, jo självklart är huvudsakliga tanken att spela på dem, iof ganska ofta lite äldre spel.

Men om man är nöjd med något mediokert, som kan köra dagens spel om man vrider ner grafiken en del, vad snackar vi för prisklass då? Ligger det omkring 3000 eller 8000?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Okej, jo självklart är huvudsakliga tanken att spela på dem, iof ganska ofta lite äldre spel.

Men om man är nöjd med något mediokert, som kan köra dagens spel om man vrider ner grafiken en del, vad snackar vi för prisklass då? Ligger det omkring 3000 eller 8000?

Om du är villig att titta på beg-marknaden kan du nog hitta dubbla 680 eller 7970 som borde fungera riktigt bra. Men då gäller det att du hittar ett par billiga kort och inte betalaröverpris.

Vill du inte köra sli eller ccf borde ett r9 290 räcka men då kanske du måste köpa till en aktiv adapter har jag för mig.
Vänta alltid på en rea innan du köper. Blir alltid någon typ av rea med jämna mellanrum.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

sli och ccf? Är det när man kopplar ihop två kort?

Sist jag plockade ihop en egen dator var när det första valet var pentium eller amd
(Jag var en pentium kille)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

sli och ccf? Är det när man kopplar ihop två kort?

Sist jag plockade ihop en egen dator var när det första valet var pentium eller amd
(Jag var en pentium kille)

Ska vara cf som i crossfire.

Ja det är när man kopplar ihop två eller fler kort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Soulless:

Okej, jo självklart är huvudsakliga tanken att spela på dem, iof ganska ofta lite äldre spel.

Men om man är nöjd med något mediokert, som kan köra dagens spel om man vrider ner grafiken en del, vad snackar vi för prisklass då? Ligger det omkring 3000 eller 8000?

Om du är villig att titta på beg-marknaden kan du nog hitta dubbla 680 eller 7970 som borde fungera riktigt bra. Men då gäller det att du hittar ett par billiga kort och inte betalaröverpris.

Vill du inte köra sli eller ccf borde ett r9 290 räcka men då kanske du måste köpa till en aktiv adapter har jag för mig.
Vänta alltid på en rea innan du köper. Blir alltid någon typ av rea med jämna mellanrum.

Skulle detta kort duga?
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Kan man tillomed gå ner någon nivå och komma billigare undan?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar