Black Desert tar karaktärskapandet till en ny nivå

Robot
Black Desert tar karaktärskapandet till en ny nivå
Medlem
Black Desert tar karaktärskapandet till en ny nivå

Detaljer som man ändå inte märker när man spelar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Typ som i oblivion, skyrim etc. Man spenderar 10 min på att skapa sin karaktär sen ser man aldrig ansiktet igen.

Men jag förväntade mig inte att tappa hakan till klippet, är detta till PC och på engelska vid släppet? Är det cryengine?

Medlem

Herregud, det skulle nog ta dagar för mig att designa en gubbe i det här spelet. Jag satt en timme och tjugo minuter med Saints Row 4 editorn som är väldigt bra men inte ens hälften så bra som den här verkar vara


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem

ja det var ju onekligen några ljussteg bortom ME..

men liksom där får man då fråga sig hur mycket av det som kommer synas i själva spelet sen. fick känslan att editorn visade upp mer än vad som kunde renderas i spelet.

Medlem

Looking good, nästan lika bra som det här.

Seriöst dock, påminner mycket om karaktärsskapandet i EvE online.

Skrivet av Seraium:

Detaljer som man ändå inte märker när man spelar.

Beror på, är det som i the old republic märker man det mycket väl.

Medlem

Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.

Vadå da? Det verkar inehålla allt möjligt skoj som parkour, housing, massivt pvp, en långt mer simulerad och levande värld... osv osv, ärligt talat inte så insatt i det, men det jag läst om det bådar riktigt gott, långt mer intressant än dom flesta mmos utan tvekan.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av xScaryKidx:

Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.

Vadå da? Det verkar inehålla allt möjligt skoj som parkour, housing, massivt pvp, en långt mer simulerad och levande värld... osv osv, ärligt talat inte så insatt i det, men det jag läst om det bådar riktigt gott, långt mer intressant än dom flesta mmos utan tvekan.

På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manga-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Detaljer som man ändå inte märker när man spelar.

Som att säga att alla på stan ser lika ut eftersom man bara går snabbt förbi dem så man ser inga detaljer.

Medlem

Jag skulle nog vilja påstå att spelkaraktärens utseende betyder ganska mycket, man vill gärna se 'badass' ut, vad nu det betyder för dig som spelare - det brukar vara något som många typer av spelare har gemensamt dessutom, om man tittar på hur ofta det poppar upp trådar i olika forum om hur man designat sin karaktär. Kul med en utvecklare som verkar förstå det.

Medlem

Kul att dem lagt så mycket tid i att skapa karaktärer.
Lite fler möjligheter än WoW kan man ju säga

Visst kanske man inte stannar upp och kollar in varje ny spelare i detalj, men det blir roligt att skapa en så pass unik, egen karaktär, de tror jag de flesta som spelar MMOs tkr.

Mycket med detta spelet ser lovande ut, combat, housing, detta m.m.

Men som någon sa så utvecklas det i korea och då är risken hög att det hela täcks över med leveling och questing som bara består av grinds.

Det har funnits flera spel som utvecklats i korea som ser galet bra ut på pappret men som har samma "problem".

Kommer säkert sälja svinbra i korea, men västvärlden har en annan syn på vad som gör ett bra mmo tror jag...

Medlem

Nice character creator, synd att grafiken såg så asiatisk och plastig ut.

Medlem

Wow, till slut ett spel som tar EVE Online character generator till en ny nivå

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nelfie:

Nice character creator, synd att grafiken såg så asiatisk och plastig ut.

Va? Den såg väl inte alls särskilt asiatisk ut?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Nelfie:

Nice character creator, synd att grafiken såg så asiatisk och plastig ut.

Va? Den såg väl inte alls särskilt asiatisk ut?

Nelfie misstog kanske artstyle (vilken i detta fall ändock inte är särskilt typiskt asiatisk, i min mening) för grafik. För hur en grafikmotor rent tekniskt skulle kunna vara "typiskt asiatisk" har jag svårt att föreställa mig.

Medlem

Ojj vad många kommer kunna trolla med detta, på gott och ont!

ZF
Medlem
Skrivet av Xzander:

På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manhwa-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.

rättade texten lite.

nu tror jag hursomhelst inte det överlag förklaras speciellt mycket mer vetenskapligt hur botaniskt sannolika vissa djur är i spelproduktioner från andra länder heller. men det kan ju vara som du säger, rent statistiskt.

twm
Medlem

Att ingen har nämnt All Points Bulletins karaktärskapare

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Xzander:

På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manhwa-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.

rättade texten lite.

nu tror jag hursomhelst inte det överlag förklaras speciellt mycket mer vetenskapligt hur botaniskt sannolika vissa djur är i spelproduktioner från andra länder heller. men det kan ju vara som du säger, rent statistiskt.

Ah, man lär sig något nytt varje dag, tackar!

Det har du visserligen rätt i, och det kan kanske mycket väl vara så att jag är så van vid västerländska sagor och myter att ett kreatur i ett spel som verkar självklart för mig nog mycket väl kan kännas helt missanpassad för någon från en annan kultur.

Min kommentar var såklart högst subjektiv, då jag personligen har svårt för "gullighet", särskilt om den inte känns hemma i kontexten. Om spelet har en verklighetstrogen artstyle, vilket Black Desert verkar sikta mot, så känns över-karikatyriska små varelser lite malplacerade, enligt mig. Min personliga erfarenhet från koreanska mmorpg:n och/eller många asiatiska spel överlag är att just detta är ett återkommande fenomen, vilket såklart kan falla någon annan i smaken. Mig gör det inte det, därav min kommentar!

Medlem

Har ni slutat med tipstack?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

JÄVLAR! Vill ha. Om så bara för att sitta och bygga ansikten i timtal.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem

*Väljer randomize face och börjar spela*

Medlem
Skrivet av twm:

Att ingen har nämnt All Points Bulletins karaktärskapare

Den har en godkänd skapare men liknande hittar man i AoC och Perfect World.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och jag som brukar har svårt med att bara komma på namnet...

k3m
Medlem

Aah dödshäftigt alltså sen alla dom gnäller att det är onödigt då man aldrig ser sin karaktär igen. Då ska ni veta att alla andra karaktärer i spelet kommer från samma editor, det betyder att vi får se många olika fina karaktärer i spelet. Sist så nog ser man sin karaktärs ansikte genom spelet också, dock inte så himla mycket.

MEG
Medlem

Jag är en sådan person som kan och vill sitta länga med att skapa min karaktär, det är riktigt roligt, hoppas nu bara att spelet är lika intressant.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

får hoppas på en random knapp

12
Skriv svar