"Xbox One presterar dubbelt så bra med Directx 12"

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@saralivblad

Öhhh, DX var MS research som låg bakom, samma team som gjorde det underbara Allegiance som var en suverän PVP rymdstridssim med RTS element framtagen för att visa vad DX klarade.

DX ÄR och har tillsammans med Open GL varit ledande på grafik apier där DX har det absolut simplare gränssnittet för utvecklare.
"Windows kraschar hela tiden och är ostabilt" hahaha, försök du utveckla ett OS som ska fungera på 100 000 olika hårdvarukombinationer och kom sedan och snacka.

Du har väldigt dålig koll på det hela ser jag. MS ingenjörer är bland de duktigaste (och mest välbetalda därefter) i branschen med stora kunskaper och otroliga resurser. Att DX12 skulle vara en kopia på mantle är det dummaste jag hört idag. De har två helt olika approacher till hur apierna skall hantera anropen där DX12 är mer av en lastfördelare.

DX11 är ett antal år gammalt och en uppdatering har länge varit på G, det de flesta inte visste var att One utvecklade MOT en DX12 release. MS släppte konsolen tidigare med DX11.x stöd för att ha något så att Sony inte fick för stort försprång.

FZ läsare måste vara världens utvecklarelit, så mycket som ni vet om utveckling för konsoler , PC, windowskrascher etc.
Tror jag litar lite mer på Wardell än er dock......

Som tvättbjörn skrev, hade det varit PS4 som han snackade om hade det varit en annan femma i kommentarsfälten. LOL

Precis, startades även en tråd på forumet om hur ES-RAM kommer kunna användas, men det är tydligen inte utav intresse för de flesta som redan bestämt sig att allt från Sony är en gåva sänd från ovan och allt från Microsoft är en hög med skit.

Tråden i fråga som även länkar till en riktigt detaljerad forumtråd på IGN.
http://www.fz.se/forum/microsoft/xbox-one-esram-directx-112-f...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Och vissa undrar varför Microsoft har sånt jävla dåligt rykte... but then again, det här är ju inte ens Microsofts påstående. Men okej snabblära för intresserade;

Dx12 påstås korta ner avståndet mellan chip och gärna vilket resulterar i ett snabbare utbyte av information. Strålande för datorer med sina operativsystem och drivrutiner som ligger ivägen. Fast på konsollerna ligger inget ivägen. Ps4 tuggar libGNM för när-åtkomst medan xbox kör sitt egna utvecklade med directX på toppen. Den väg som Dx12 kortar ner har aldrig existerat på konsoller...

Jag vet inte..dum jämförelse är väl typ om vi ser Dx12 som en restaurang som nyligen öppnat en Drive-through. "Vilken fart vi kommer få tänker restaurangen", men varför bry sig om kunderna redan bor 2m framför restaurangen???

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ojojojoj:

Så här ligger det till:
Dx 10-11 var ett styrmedel eller ett sätt för Microsoft att se till att pc inte drog iväg för lång från xboxens prestanda, alltså ett sätt för microsoft att styra och strypa grafik prestandan på X-boxens största konkurent pc:n. Nu vad det inte bara dåligt det höll också ihop spel branschen. Hade pc, som vid lanseringen av dx 10 fått visa sina muskler skulle xboxen se ut som något från stenåldern och alla Xbox-kids skulle tycka mindre bra om sin leksak, Amds grafikkortet på Xboxen kan göra ungefär 380mflop ett normalt grafikkort till pc på den tiden gjorde ungerfär 1500mflop (flyttalsberäkningar per sekund) dom flesta utveklare insåg nog detta trick från Ms men eftersom den största businessen låg i console delen höll man käft (ville inte fragmentera marknaden) men nu när Valve och Amd inte längre tänker låta sig styras av Ms och tänker lansera Linux med open Gl och Amd med Mantle som API, Inser MS att deras sätt att hålla tillbaka pc prestandan kommer uppdagas och om dom inte gör något kommer dom stå med brallorna nere med ett api(dx11) som presterar skit gämfört med konkurenterna, Microsofts enda sätt är att helt plötsligt låtsas som dom hittat tonvis med prestanda genom sina gudomliga kodare med nya DX12, anfall är bästa försvar!!!

Jag är väldigt besviken på spel journalistkåren som för mej framstår som ointresserade lallare.. snälla använd hjärnan.. ifrågasätt, bry er!!! det skulle bli bra mycket roligare om vi hadde en Janne Josefsson i speljournalist kåren.

Du rabblar lika mycket skit som Josefsson, så jag förstår att du gillar honom.

Du är inte den vassaste kniven i lådan, eller hur.

Inaktiv
Skrivet av Zpartan:

Dubbla prestandan?

NEJ!

Men jag tycker det är bra att M4 dumpar priset ytterligare i USA, för maskinen är inte värd mer än 1500 kr

Synd bara att girbukarna i europa inte sällar sig i leden och gör likadant.

5-6000 kr, är de helt från vettet

Fan vad patetisk du är. I varenda Xbox-tråd maler du på med samma fanboy-nonsens.

Medlem

Men... det viktigaste av allt... betyder det att vi får se bättre spel?

Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Xbox One som den är men ser fram emot DX12 och dubbel prestanda. Bra jobbat Microsoft, ni är bäst!


signatur

Ei saa peittää

Medlem
Skrivet av JoBE242:

Jag är väldigt nöjd med min Xbox One som den är men ser fram emot DX12 och dubbel prestanda. Bra jobbat Microsoft, ni är bäst!

Längtar tills jag får min!

123
Skriv svar