Trials Frontier

Robot
Trials Frontier

Trials Frontier är fartfyllt och rasande roligt – när du väl får spela. För någon tyckte att free-to-play var rätt väg att gå för Trials. Någon valde att sälja dess själ.

#trials-frontier, #redlynx, #trials-hd, #trials-evolution


Medlem
Trials Frontier

F2P = Forced to Pay

F2P som går ut på att man INTE får spela spelet är fan det värsta som finns.

Moderator | Testpilot

Tacka vet jag spel som Lol och Dota. Mycket fin F2p.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fast detta är ju precis hur arkadspel fungerade. Inga fler liv, betala för att få fortsätta. Och det är detta som är F2P. Och om någon ska vilja betala så måste ju spelet vara jätteroligt. Det låter ju därför som om de gjort precis rätt.

Lösningen är enkel för att slippa frustration, Fredrik. Testa inte F2P överhuvudtaget. Låt dessa spel passera eftersom de har F2P formatet då detta verkar göra dig mer olycklig än lycklig. Alternativt acceptera modellen som de aldrig hymlade med.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Paddington:

Lösningen är enkel för att slippa frustration, Fredrik. Testa inte F2P överhuvudtaget. Låt dessa spel passera eftersom de har F2P formatet då detta verkar göra dig mer olycklig än lycklig. Alternativt acceptera modellen som de aldrig hymlade med.

Men jag älskar ju Trials, och då kan jag inte låta bli det här. Och i mina ögon handlar Trials inte om free-to-play utan att nöta och nöta – och inte om att nöta tills bensinen tar slut och du uppmanas att köpa mer för att nöta.

Nötter är rentav Redlynx som beslutade att göra ett f2p-Trials på det här viset! Det gör mig sorgsen. Tack och lov för Trials Fusion som är på ingående. Det kan läka mina sår.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fee 2 Play kallas fenomenet. Vart och varannat spel verkar anamma detta vidriga koncept nu för tiden. Hoppas Steam-versionen är förskonad från dylik skit.

Medlem

Fee 2 Play kallas fenomenet. Vart och varannat spel verkar anamma detta vidriga koncept nu för tiden. Hoppas Steam-Trials är förskonad från dylik skit.

Inaktiv

Jag undrar när horor kommer anamma den här modellen?

Funny Bunny heter já
Å ja é så gó å glá
Vill du ha en rolig grej
Stoppa 5 kr i mig

Det blir många transaktioner innan man är färdig.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fast detta är ju precis hur arkadspel fungerade. Inga fler liv, betala för att få fortsätta. Och det är detta som är F2P. Och om någon ska vilja betala så måste ju spelet vara jätteroligt. Det låter ju därför som om de gjort precis rätt.

Lösningen är enkel för att slippa frustration, Fredrik. Testa inte F2P överhuvudtaget. Låt dessa spel passera eftersom de har F2P formatet då detta verkar göra dig mer olycklig än lycklig. Alternativt acceptera modellen som de aldrig hymlade med.

Om det är vad F2P är för dig så tycker jag det är synd då det finns många F2P spel som gör det på rätt sätt, eller åtminstone på bättre sätt.
Som jag ser det är du en del av problemet som gör att dessa spelmodeller blir allt vanligare. Konsumenter som inte tänker på vad sina köp för med sig annat än en kort fix.

Jag tror inte F2P kommer att försvinna, snarare tvärt om men hur den utvecklas är något som vi konsumenter kan påverka. Om vi vill det vill säga.

Även jag har sett liknelserna med Arkadspel, långt innan Thomas skrev en krönika om det, men att som ett dumt får bara acceptera att det är den nya modellen så "DEAL WITH IT" är fel.

Jag visar med min tid och plånbok vad jag som konsument vill ha, du och alla andra gör det med. Du har kanske i flera år efterfrågat ett spel som du inte får spela, vad vet jag.

Jag älskar Trials och att Red Lynx / Ubisoft släpper ett nytt spel som endast finns med en dålig F2P modell tycker jag är dåligt. Hade jag kunna köpa spelet så hade jag gjort det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Paddington:

Lösningen är enkel för att slippa frustration, Fredrik. Testa inte F2P överhuvudtaget. Låt dessa spel passera eftersom de har F2P formatet då detta verkar göra dig mer olycklig än lycklig. Alternativt acceptera modellen som de aldrig hymlade med.

Men jag älskar ju Trials, och då kan jag inte låta bli det här. Och i mina ögon handlar Trials inte om free-to-play utan att nöta och nöta – och inte om att nöta tills bensinen tar slut och du uppmanas att köpa mer för att nöta.

Nötter är rentav Redlynx som beslutade att göra ett f2p-Trials på det här viset! Det gör mig sorgsen. Tack och lov för Trials Fusion som är på ingående. Det kan läka mina sår.

Är det inte mer troligt att det är ägaren Ubisoft som har dragit i spakarna och bestämt att det ska vara F2P?

Medlem

Illa synd.

Längtade efter ett bärbart Trials.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fast detta är ju precis hur arkadspel fungerade. Inga fler liv, betala för att få fortsätta. Och det är detta som är F2P. Och om någon ska vilja betala så måste ju spelet vara jätteroligt. Det låter ju därför som om de gjort precis rätt.

Lösningen är enkel för att slippa frustration, Fredrik. Testa inte F2P överhuvudtaget. Låt dessa spel passera eftersom de har F2P formatet då detta verkar göra dig mer olycklig än lycklig. Alternativt acceptera modellen som de aldrig hymlade med.

Jo men man kan väl göra det snyggt.. skins, bonusbanor eller bonus spellägen? Jag har t ex i år lagt ner ett par hundra kronor på counter-strike.. det ger mig lite spänning i form av lotto på vapenskins + att jag vet att jag bidrar till mer vinstpengar i vissa turneringar som bygger upp e-sport communityn änu mer.. Jag skulle dock ha kunnat nöja mig med dom initiala 150 kronorna och nöjt mig där..

1
Skriv svar