Obehaglig trailer från The Evil Within

Robot
Medlem
Obehaglig trailer från The Evil Within

Världen i sig verkar spännande men själva spelmekaniken ser väldigt tråkig ut. Jag vet inte, nu med "next gen" så borde väl små saker som en ordentlig animation för att plocka upp saker existera. Eller ett litet ryck i låsta dörrar tex.

Och ska du ha ett skräckspel i tredjeperson så lär ju ansiktet åtminstonde spela ut lite känslor.

Medlem

Det här verkar lite läskigt.

Medlem

Ser härligt läskigt ut Dock har grafiken en del att önska men det är man ju van vid nu för tiden när spelen ska fungera på alla plattformar... :/


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Medlem

Någon annan som tänkte på första resident evil när snubben satt hukad och huvet långsamt vände?


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem

inte så läskigt som jag önskade att det vore. iallfall från det man såg och har sett.
givet köp dock gillar skräckisar.

Medlem

För er som tycker att det inte verkar så läskigt:

Det jag har plockat upp på andra videos om spelet är att gameplayet verkar vara uppdelat i två spelstilar: ett där man leker kurragömma med monster (tänk Haunting Ground, Clock Tower, Amnesia etc) och ett annat där man skjuter "Freaks" i ett Resident Evil 4-liknande sätt, fast med större fokus på att sätta ut fällor.

Så den första spelstilen ska nog lyckas skrämma oss medans den andre mestadels ger oss lite gåshud.

FM-guru
F.d. Sisyr

Förvirrande och märkligt editerad trailer, men spelet kan säkert vara "kul" (tveksamt ordval).

Ser ut att vara ganska "gory" med många slafsiga monster med spikar och andra vanliga verktyg som sticker ut ur kroppar.

Medlem

Välkommen till 2008.

Medlem

Ser kanoners ut, längtar som tusan


signatur

Game long and prosper

Medlem

"Det här påmminer mig 10ggr mer om Silent hill än de första Resident evil spelen" tänkte jag tills de visar en storväxt gubbe med sitt huvud i en låda med lite bling på och ett massivt svärd/yxa. Då vart det ju 100ggr mer likt Silent hill helt plötsligt!

Känns som allt i trailern vart återvunnet och inte särskilt skräckinjagande.

Medlem

Alltså vad sjutton har de gjort med texturerna? Det ser ju förskräckligt ut. Börjar kännas tveksamt om man ska köpa det eller inte.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Alltså vad sjutton har de gjort med texturerna? Det ser ju förskräckligt ut. Börjar kännas tveksamt om man ska köpa det eller inte.

Ser ut som konsolskräp

Medlem

Texturerna ser ju helt värdelösa ut

Medlem

Fast jag måste säga att om jag måste välja något av konsolskräpen som släpps så ligger nog detta i framkanten. Det ser iaf intressant ut. Tror att till exempel wolfenstein kommer bli en riktig snarkfest :/ De ska lyckas förbannat bra med story/presentationen om det ska kännas värt att gå igenom en single player shooter idag.

1
Skriv svar