Hälsa på hemma hos Pewdiepie

Robot
Hälsa på hemma hos Pewdiepie

DI Idé har som första publikation någonsin hälsat på hemma hos Youtube-fenomenet Pewdiepie.


Inaktiv
Hälsa på hemma hos Pewdiepie

Gillar verkligen inte pewdiepie men det är rätt schysst att han har lyckats så bra på det han tycker om mig. GZ Felix.

Medlem

Alltså jag är skitglad att det går bra för honom och folk som gillar det han gör - bara jag som inte gillar hans allt för random utförande och gapande


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Gillar verkligen inte pewdiepie men det är rätt schysst att han har lyckats så bra på det han tycker om mig. GZ Felix.

Om ändå resten av Internet vore lika ödmjuka i sina kommentarer som du. Pewdiepie är inget för mig heller, men det går ju inte att blunda för det faktum att karln gör succé.

Intressant artikel, för övrigt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bra jobbat! Har aldrig sett mer än ett par enstaka videos men jag kan förstå hur han har så många följare.

Medlem

Kanske ska göra ett försök att bli känd på YouTube. Börjar i morgon efter 11 kaffet.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Som så många andra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tvivlar på att han lägger ner i närheten samma tid som till exempel Totalbiscuit gör. Det Pewdiepie gör skulle vem som helst kunna göra, det TB gör hade inte vem som helst kunnat göra. Klarar inte av den killen, han är för barnslig. Detta är dock helt medvetet för kollar man hans tidigare videos så var han inte alls lika barsnlig innan han blev "känd".

Detta kan jämföras med ett spel som Flappy Bird (som komiskt nog är ett spel som Pewdiepie gjort en video av) och ett spel som kräver mycket mer tid att skapa men som inte säljer i närheten lika mycket. Det Pewdiepie gör är s.k "Band Wagon" och det är ett enkelt sätt att få många att kolla på ens videos på Youtube.

Så länge jag slipper han så bryr jag mig inte men det blir allt svårare att göra så eftersom han är så stor som han är.

Medlem

Har aldrig sett en video med honom, men riktigt roligt att det går bra för honom! Ingen dålig omsättning det där.

Medlem

Kollar inte så mycket på honom. Kikar in ibland för å se om det kommit ut nått intressant.
Klarar inte riktigt av hans personlighet(?). Har sett nån video när han är mer seriös, och då är han ganska behaglig att titta och framförallt lyssna på.
Men har enorm respekt för honom, det är så många som säger att det dom gör är enkelt, men det är hårt slit som tagit honom till 25 miljoner subs.
Bra jobbat och kul att det går bra!
Jag hade inte kunnat göra samma sak som honom, eftersom jag är extremt tråkig att lyssna på, men de e klart, jag är ju rätt snygg. Så kanske kan få lite followers på utseendet


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Jag erkänner, jag får kväljningar och röda ögon av allt vad Pewdiepie heter, men jag hatar inte honom som person.

Jag ogillar bara hans image och material... extremt mycket.

Medlem

Det som gör att jag ogillar honom är att han är såpass stor när företag gör dåliga saker som youtube sakerna m.m

Satt han knäpp tyst, för mig kändes det som kamma hem så mycket pengar som möjligt men det tror jag ej det vart.

Tycker bara han ska försvara spelarna och spel industrin mer.

Istället för sitta passivt helt knäpp tyst.

Med så mycket följare har han sån extrem influens när företag verkligen beter sig illa.

Som flaggningar utav kanaler osv som TB poängterade och tog upp pewdiepie sa noll.

riktigt illa, dock kul att det går bra för honom!

Medlem

Det är klart att det tar upp mycket tid att lägga upp videor varje dag i tre år, man behöver inte gilla honom för att erkänna det. Vissa dagar måste det kännas jäkligt surt - det är ju bara påfrestande på andra sätt än de flesta jobb. Däremot är det ju ett av de bättre jobben om man nu verkligen tycker om att synas och samtidigt tjäna pengar.

Materialet är inte något för mig dock, men uppenbarligen är det populärt bland vissa!

Medlem

Personligen tycker jag inte om hans videos men kul att det går bra för honom iaf.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Roligt att det går bra för honom, Sverige represents! Själv har jag försökt följa honom men har tyvärr snabbt stängt ner rutan igen, förstår inte vad jag missar.

Medlem

"Har man folk emot sig gör man någonting rätt" - Okänd

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Som så många andra.

Fast det stämmer inte, han har ett svenskt ab och tar ut lön från det så det enda han dukar är svensk moms på egna inköp

Inaktiv

Soft att han lyckats tjäna stora pengar på detta, hatten av. Måste säga att av de lilla jag har sett så är videorna ganska snillrikt redigerade också. Det är ju inte så att han "bara filmar". Klippningen gjorde att jag garvade några gånger faktiskt.

Geeks Gaming

Har aldrig gillat han.... men är bra att han lyckas få de att gå runt...

Medlem

Grattis Felix!!

är väl egentligen det enda man kan säga... riktigt kul för honom att det går bra, men nej, jag kollar inte på så mycket från honom..

Men att han flyttat till England för skatten är väl långt ifrån sant?
Han bodde väl först i Italien eller? Hans flickvän är väl inte svensk så han bodde väl utomlands på grund av henne?

Nej, jag är ingen stalker eller stort fanboy, men kan nog tycka att han får väldigt mycket skit ibland...
Blir lite sne på TB som klankar ner på honom också, men det är säkert business bakom det, som väldigt mycket annat TB säger..

Medlem

Haha, bara att gratulera. Har inget emot honom, förutom att han möjligen är lite barnslig och skränig (är väl hans grej å andra sidan), men han kan få mig att skratta också, och lilltjejen gillar honom

Medlem

Tycker det är lite fult att man kan tjäna såna pengar på sånt här skit, men alla tycker olika. Inte så att han gör något som aldrig gjorts förr. För övrigt är hans videor väldigt innehållsfattiga och tråkiga

Lite roligt att han tjänar mer än vad folk som verkligen lägger ner tid på sina videor gör.

Men men, kul för honom må jag säga.

Medlem
Skrivet av KloN:

Blir lite sne på TB som klankar ner på honom också, men det är säkert business bakom det, som väldigt mycket annat TB säger..

TB avskyr ju folk som gör Let's plays utan något som helst för- eller efterbete och lägger ner zero effort. TB dissar ju Jesse cox rätt ofta för detta, även om de sitter i samma podcast.

Håller dock med i mycket TB säger, jag ser absolut noll värde i det som pewdiepie och t ex Yogscast gör. Men jag är nog HELT fel målgrupp.

Medlem

är inget fan av honom överhuvudtaget men stort grattis till att det går bra för killen.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Man slipper inte svensk skatt bara för att man flyttar utomlands.
Bolaget är svenskt och kommer skatta på sin vinst i Sverige.

Så länge som han har vad Skatteverket anser "väsentlig anknytning" till Sverige (räcker med att han reser hit någon gång per år) så kommer han även tvingas skatta på lönen i Sverige.

Det är min uppfattning att han flyttat dit för att hans flickvän bor där...

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Men snälla, kan du inte tänka lite innan du skriver. Om man läser artikeln så står det klart och tydligt Aktiebolaget Pewdie Productions. Samt att de redovisar siffror.

En andra sak, varför skulle det vara fel att flytta till England? Om man bor i England så får man ju skatta där. Bara som en info till dig så har fler länder än Sverige skatt!

Skribent

Jag gillar inte Cartman-grejen han kör, men tycker han verkar vara en hyvens kis. Keep it up Felix!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag tycker att han är rätt kul, har kollat på en del av hans genomspelningar (så slipper jag spela spelen själv...).

För övrigt är Robbaz roligare.

Medlem

Detta är en spelsite, skattefrågor hör inte hemma här eftersom de flesta inte har en susning om vad det handlar om. Fly till Storbritannien? Aldrig hört så något befängt.

Felix skattar i Sverige; 1 294 430 kr i bolagsskatt, han har 456tkr i personalkostnader på ett halvår (61 183 i sociala avgifter, 395000 i bruttolön (dra av källskatt på det)). 1 anställd, antagligen han själv om jag får gissa.

Källa: Årsredovisning för Pewdie Produktions AB, 556895-1304, finns tillgängligt för alla att köpa och kontrollera själv.

Sluta tjafsa och kolla fakta istället. Hatten av för Felix, grym affärsman och visar att gediget entreprenörskap lönar sig.

12
Skriv svar