Watch Dogs till pc – ny trailer demonstrerar Nvidia-kraft

Robot
Watch Dogs till pc – ny trailer demonstrerar Nvidia-kraft

Under det senaste året har Ubisoft samarbetat med Nvidia för att skapa vackrast möjliga Watch Dogs.

#ubisoft, #watch-dogs, #nvidia


Medlem
Watch Dogs till pc – ny trailer demonstrerar Nvidia-kraft

NIce, mycket bättre!!!!

Medlem

Det här är den första trailern till Watch Dogs som faktiskt fått mig uppspelt inför sitt spelsläpp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Så där ja! Det är så här det ska se ut!

Medlem

Hmmm, har grafiken dragits ner sedan de allra första uppvisningarna av spelet? Har för mig att jag det var mycket mer grafiskt imponerande i början. Men det var ju ett tag sedan så spelets grafik kanske bara har hunnit åldras lite?

Medlem

nextgen is here.
ah, jag menar PC som är alltid CURRENT gen.

Konsoler = bra för exklusiva spel, THATS IT.

Medlem
Skrivet av PsyX:

nextgen is here.
ah, jag menar PC som är alltid CURRENT gen.

Konsoler = bra för exklusiva spel, THATS IT.

ok, då vet vi.

Medlem

Dags att byta ut mitt GTX 460 kanske


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ser ut som AC IV på ps4...

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Dags att byta ut mitt GTX 460 kanske

Samma här : D

Testpilot
Skrivet av Tune:

Hmmm, har grafiken dragits ner sedan de allra första uppvisningarna av spelet? Har för mig att jag det var mycket mer grafiskt imponerande i början. Men det var ju ett tag sedan så spelets grafik kanske bara har hunnit åldras lite?

Förklara vad du anser var snyggare för jag kan då inte se att nåt blivit sämre.

Medlem

8bg RAM, GTX 570, i7 2600k 3,4GHZ. De kommer väl inte räcka för att köra det här på fina inställningar? :/

Medlem

Ser mycket lovade ut, mitt hype för det här spelet kom tillbaka kände jag!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Avstängd

Det skulle vara kul att se vilken dator de renderade spelet på. Jag gillar verkligen den grafiska stilen!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

8bg RAM, GTX 570, i7 2600k 3,4GHZ. De kommer väl inte räcka för att köra det här på fina inställningar? :/

Kanske dags för nytt grafikkort

Gen
Medlem

Tur att skatteåterbäringen är "ungefär" samtidigt så man får råd att gå SLI. Lär behövas!

Inaktiv

7600 tillbaka på skatteåterbäringen så det kanske blir att ersätta gamla trogna 560 TI då

Medlem

GTX 580 2GB måste ju räcka

Gen
Medlem
Skrivet av totte1015:

GTX 580 2GB måste ju räcka

Beror på vilka inställningar. Jag undrar om 780Ti ens räcker för maxinställningar.

Medlem
Skrivet av Tune:

Hmmm, har grafiken dragits ner sedan de allra första uppvisningarna av spelet? Har för mig att jag det var mycket mer grafiskt imponerande i början. Men det var ju ett tag sedan så spelets grafik kanske bara har hunnit åldras lite?

Jag tror man måste ta i beräkningarna med hur DU upplevde spelet också. Du såg kanske spelet med andra ögon just då och upplevde mycket positiva känslor när du såg trailern på E3 2012, samtidigt som du har mer kritiska ögon nu.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ser ut som AC IV på ps4...

ja drömma går alltid..

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av totte1015:

GTX 580 2GB måste ju räcka

Beror på vilka inställningar. Jag undrar om 780Ti ens räcker för maxinställningar.

Grafiskt så har jag sett bättre, men kanske inte på ett spel som har en helt öppen värld, men 780Ti borde räcka väl. Men sen så talar vi Ubisoft. AC Black Flag som man fick gratis vid ett 780Ti köp kunde knappt köra spelet i 60fps, spelet var så extremt dåligt gjort till PC, så man får hoppas att detta spelet flyter på bra.

Medlem

0:50 till 0:52 - trailern är inspelad utan aniostropisk filtrering (kolla förgrunden/regndropparna). Eller så slutade det bara regna 1,5 meter från kameran. Jävligt fail.

I övrigt ser det ju rätt trevligt ut. HBAO+ och TXAA är väldigt bra tekniker.

Men de är också enkla som fan att inplementera i ett spel, så frågan är egentligen bara varför andra utvecklare laggar efter.

Hur som helst så är jag glad att jag sitter på SLI inför kommande spel, som detta!

Skrivet av Min e-penis:

2x MSI GTX 760 Twin Frozr Gaming @ 4GB (behövs mycket minne för 2560x1440).

Fabriksöverklockade. Vidare överklockade av mig med ytterligare +125mhz core, +400mhz memory.

Väldigt prisvärda! Se efter själv

ELF
Medlem

Någon som vet om detta kommer fungera för oss ATI/AMD filurer?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av totte1015:

GTX 580 2GB måste ju räcka

Beror på vilka inställningar. Jag undrar om 780Ti ens räcker för maxinställningar.

Grafiskt så har jag sett bättre, men kanske inte på ett spel som har en helt öppen värld, men 780Ti borde räcka väl. Men sen så talar vi Ubisoft. AC Black Flag som man fick gratis vid ett 780Ti köp kunde knappt köra spelet i 60fps, spelet var så extremt dåligt gjort till PC, så man får hoppas att detta spelet flyter på bra.

Nämn gärna ett spel som har sådana snygga regnreflektioner BF4 nosar ju lite på det men i detta fallet var det en klass för sig. Infamous 2 hade också snygga "våtmarksreflektioner" men det kommer ju inte till PC.

Sant att 780Ti inte klarade ACIV på Very High med HBAO+ samt 2xTXAA. Var knappt att det gjorde det överklockat heller. Nu med den nya drivisen verkar det dock ljusare. Testade lite igår oöverklockat och det flöt på bra. Skall dock göra fler tester för att se att jag verkligen slipper köra D3DOverrrider för Triple Buffering som annars krävdes (så man slapp dipparna ned till 30fps med Double Buffering).

Medlem

Såg riktigt mysigt ut, kanske dax att bli en dataspelare igen. Kan man ställa upp bloomen lite så blir det instabuy.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av totte1015:

GTX 580 2GB måste ju räcka

Beror på vilka inställningar. Jag undrar om 780Ti ens räcker för maxinställningar.

Grafiskt så har jag sett bättre, men kanske inte på ett spel som har en helt öppen värld, men 780Ti borde räcka väl. Men sen så talar vi Ubisoft. AC Black Flag som man fick gratis vid ett 780Ti köp kunde knappt köra spelet i 60fps, spelet var så extremt dåligt gjort till PC, så man får hoppas att detta spelet flyter på bra.

Nämn gärna ett spel som har sådana snygga regnreflektioner BF4 nosar ju lite på det men i detta fallet var det en klass för sig. Infamous 2 hade också snygga "våtmarksreflektioner" men det kommer ju inte till PC.
.

Battlefield 4 ;), http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/306/7/9/battlefield_4_...

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Tune:

Hmmm, har grafiken dragits ner sedan de allra första uppvisningarna av spelet? Har för mig att jag det var mycket mer grafiskt imponerande i början. Men det var ju ett tag sedan så spelets grafik kanske bara har hunnit åldras lite?

Jag tror man måste ta i beräkningarna med hur DU upplevde spelet också. Du såg kanske spelet med andra ögon just då och upplevde mycket positiva känslor när du såg trailern på E3 2012, samtidigt som du har mer kritiska ögon nu.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Tune:

Hmmm, har grafiken dragits ner sedan de allra första uppvisningarna av spelet? Har för mig att jag det var mycket mer grafiskt imponerande i början. Men det var ju ett tag sedan så spelets grafik kanske bara har hunnit åldras lite?

Förklara vad du anser var snyggare för jag kan då inte se att nåt blivit sämre.

Ok, jo jag misstänkte att det kanske var ens egna referensramar som flyttats med tiden. Jag säger inte att spelet ser dåligt ut, långt ifrån det! Men tycker inte det var något som stod ut längre jämfört med andra spel idag.

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av totte1015:

GTX 580 2GB måste ju räcka

Beror på vilka inställningar. Jag undrar om 780Ti ens räcker för maxinställningar.

Grafiskt så har jag sett bättre, men kanske inte på ett spel som har en helt öppen värld, men 780Ti borde räcka väl. Men sen så talar vi Ubisoft. AC Black Flag som man fick gratis vid ett 780Ti köp kunde knappt köra spelet i 60fps, spelet var så extremt dåligt gjort till PC, så man får hoppas att detta spelet flyter på bra.

Nämn gärna ett spel som har sådana snygga regnreflektioner BF4 nosar ju lite på det men i detta fallet var det en klass för sig. Infamous 2 hade också snygga "våtmarksreflektioner" men det kommer ju inte till PC.
.

Battlefield 4 ;), http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2013/306/7/9/battlefield_4_...

Just ja, såg det så fint ut

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ser ut som AC IV på ps4...

ja drömma går alltid..

Det gör ju det... Inte ett skit imponerad av den här grafiken... Men jag förstår ju varför alla Pc-nördar försöker snacka upp den. Ni har ju inte fått så mycket att hänga i eran gran på sistone...

12
Skriv svar