Betatesta Elite: Dangerous – om du har råd

Robot
Medlem
Betatesta Elite: Dangerous – om du har råd

Sjukt egentligen, men folk betalar ju så det är inte mer än det.

Medlem

fy fan för dessa hårda tider för oss gamers :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mår illa av dessa jävla pengar.. 2150kr för en alpha... Vilket jävla skämt.

Medlem

Spyr på sån marknadsföring, crowdfunding som var så bra..


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Missade jag något, men har inte elite dragit in asmycket på KS?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Der här är ju ett sätt att finansiera spelet och som bonus få access till beta/alpha snarare än att man betalar för alpha/beta (även om det kanske är så i praktiken). Tycker inte det är jättekonstigt att belöna de som tror mest på ens produkt med att få testa spelet lite tidigare i processen.

Medlem

169kr kostar billigaste (Settlers pack) early access till EverQuest Landmark inte runt 400kr.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Der här är ju ett sätt att finansiera spelet och som bonus få access till beta/alpha snarare än att man betalar för alpha/beta (även om det kanske är så i praktiken). Tycker inte det är jättekonstigt att belöna de som tror mest på ens produkt med att få testa spelet lite tidigare i processen.

Jo, men dessa priser var väll ändå att ta i? Plus borde det inte vara billigare om man köper en ofärdig produkt än om man köper en som är klar?

eld
Medlem
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av tirim4:

Der här är ju ett sätt att finansiera spelet och som bonus få access till beta/alpha snarare än att man betalar för alpha/beta (även om det kanske är så i praktiken). Tycker inte det är jättekonstigt att belöna de som tror mest på ens produkt med att få testa spelet lite tidigare i processen.

Jo, men dessa priser var väll ändå att ta i? Plus borde det inte vara billigare om man köper en ofärdig produkt än om man köper en som är klar?

Det handlar om kickstarter rewards som gett tillgång till alpha eller beta, och därmed priser som måste spegla dessa för dom som vill köpa in sig, så att inte backers ska bli lurade.

Medlem

Fruktansvärt dåligt skriven nyhet.

Ni påstår att det kostar £120 att komma in i betan, och sen nämns bara i förbifart, i slutet av nyheten, att det är ett paket som innehåller annat också. Dessutom är biten som berättar när premiumbetan startar mycket otydlig. Det skulle inte vara svårt att tolka "I slutet av maj öppnas en större beta" som att det är någon annan beta än premiumbetan.

Att köpa sig in i den "normala" betan kostar £60 (dvs i nivå med ett nysläppt spel i en normal butik), och ett löst expansion pass kostar £40.

Utöver det missar ni helt att nämna att alla som backade projektet på KS får alfan och betan "gratis":

k3m
Medlem
Skrivet av Egg3t_:

Fruktansvärt dåligt skriven nyhet.

Ni påstår att det kostar £120 att komma in i betan, och sen nämns bara i förbifart, i slutet av nyheten, att det är ett paket som innehåller annat också. Dessutom är biten som berättar när premiumbetan startar mycket otydlig. Det skulle inte vara svårt att tolka "I slutet av maj öppnas en större beta" som att det är någon annan beta än premiumbetan.

Att köpa sig in i den "normala" betan kostar £60 (dvs i nivå med ett nysläppt spel i en normal butik), och ett löst expansion pass kostar £40.

Utöver det missar ni helt att nämna att alla som backade projektet på KS får alfan och betan "gratis":

Jepp

Medlem
Skrivet av Egg3t_:

Fruktansvärt dåligt skriven nyhet.

Ni påstår att det kostar £120 att komma in i betan, och sen nämns bara i förbifart, i slutet av nyheten, att det är ett paket som innehåller annat också. Dessutom är biten som berättar när premiumbetan startar mycket otydlig. Det skulle inte vara svårt att tolka "I slutet av maj öppnas en större beta" som att det är någon annan beta än premiumbetan.

Att köpa sig in i den "normala" betan kostar £60 (dvs i nivå med ett nysläppt spel i en normal butik), och ett löst expansion pass kostar £40.

Utöver det missar ni helt att nämna att alla som backade projektet på KS får alfan och betan "gratis":

Nja jag backade det. Får ingen alfa eller beta access. Det beror helt på hur mycket man betalade. Jag väntar dock till spelet är klart. Att testa spel gratis åt utvecklarna håller jag inte på med. De får betala mig om jag ska göra det

KoP
Medlem

Betala för att buggtesta? Kommer aldrig att ske oavsett vilket spel det gäller. Man borde ju snarare få betalt, realistiskt sett.

k3m
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Egg3t_:

Fruktansvärt dåligt skriven nyhet.

Ni påstår att det kostar £120 att komma in i betan, och sen nämns bara i förbifart, i slutet av nyheten, att det är ett paket som innehåller annat också. Dessutom är biten som berättar när premiumbetan startar mycket otydlig. Det skulle inte vara svårt att tolka "I slutet av maj öppnas en större beta" som att det är någon annan beta än premiumbetan.

Att köpa sig in i den "normala" betan kostar £60 (dvs i nivå med ett nysläppt spel i en normal butik), och ett löst expansion pass kostar £40.

Utöver det missar ni helt att nämna att alla som backade projektet på KS får alfan och betan "gratis":

Nja jag backade det. Får ingen alfa eller beta access. Det beror helt på hur mycket man betalade. Jag väntar dock till spelet är klart. Att testa spel gratis åt utvecklarna håller jag inte på med. De får betala mig om jag ska göra det

Självklart ska man ha betalt, synd då det aldrig kommer att ske på grund av alla puckon som jobbar gratis

Medlem

Helt fel vinkling.

Det är inte betan/alfan som "kostar" så mycket. Det är de som vill stödja projektet med så mycket pengar som även får detta som belöning ( utöver allt annat de får såsom en kopia av spelet osv osv osv )....

Software wizard
Skrivet av Hipshot:

Missade jag något, men har inte elite dragit in asmycket på KS?

Du tänker nog på Star Citizen, som i nuläget har dragit in över 41 (!) miljoner dollar.

Medlem

39 miljoner kommer från mig. Jag måste ha allt!

Medlem
Skrivet av Zerp:

Helt fel vinkling.

Det är inte betan/alfan som "kostar" så mycket. Det är de som vill stödja projektet med så mycket pengar som även får detta som belöning ( utöver allt annat de får såsom en kopia av spelet osv osv osv )....

Jag citerar dig, för det verkar behöva upprepas.

QFT

Medlem
Skrivet av Zerp:

Helt fel vinkling.

Det är inte betan/alfan som "kostar" så mycket. Det är de som vill stödja projektet med så mycket pengar som även får detta som belöning ( utöver allt annat de får såsom en kopia av spelet osv osv osv )....

Konstigt att så många läser in att man skall få något? Nej du får ingenting, du betalar för det.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Man brukar få det man betalar för. Oftast.
Ibland inte. Då blir man sur.
Och som sagt, jag kommer tex inte att förboka BF5.


signatur

autograph

MEG
Medlem

Vad gamla gubbar vill med sin girighet, förstår jag inte. Finns det något galnare än att samla mer färdkost ju mer färden närmar sig sitt slut?
/Marcus Tullius Cicero


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Perfekt filter. Högre prislapp, mindre idioter. Nackdelen är kanske att de idioter som är kvar gnäller dessto mer.

Medlem
Skrivet av Egg3t_:

Fruktansvärt dåligt skriven nyhet.

Ni påstår att det kostar £120 att komma in i betan, och sen nämns bara i förbifart, i slutet av nyheten, att det är ett paket som innehåller annat också. Dessutom är biten som berättar när premiumbetan startar mycket otydlig. Det skulle inte vara svårt att tolka "I slutet av maj öppnas en större beta" som att det är någon annan beta än premiumbetan.

Att köpa sig in i den "normala" betan kostar £60 (dvs i nivå med ett nysläppt spel i en normal butik), och ett löst expansion pass kostar £40.

Utöver det missar ni helt att nämna att alla som backade projektet på KS får alfan och betan "gratis":

Får dom? jag backade på KS redan dag ett och jag har inte tillgång till alphan. Jag ska där emot få tillgång till betan.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Helt fel vinkling.

Det är inte betan/alfan som "kostar" så mycket. Det är de som vill stödja projektet med så mycket pengar som även får detta som belöning ( utöver allt annat de får såsom en kopia av spelet osv osv osv )....

Ja, det är ju också ett sätt att vinkla det.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Zerp:

Helt fel vinkling.

Det är inte betan/alfan som "kostar" så mycket. Det är de som vill stödja projektet med så mycket pengar som även får detta som belöning ( utöver allt annat de får såsom en kopia av spelet osv osv osv )....

Konstigt att så många läser in att man skall få något? Nej du får ingenting, du betalar för det.

Vet du vad crowd funding är?

Hela poängen med crowd funding är att folk donerar pengar till ett projekt.

Du betalar alltså pengar för att projektet skall bli av främst som en donation, det finns de som donerat $1000 och inte är intresserade att alfa testa eller beta testa alls, de vill bara att projektet skall bli av.

Anser du att detta betyder att den personen "betalat" $1000 för att bara få en kopia av det färdiga spelet? Sannolikt inte, eller hur?

Hela crowd funding finansieringen handlar om donationer. Som sedan belönas olika beroende på hur mkt man donerar.

Samma sak med Star Citizen. Du kan "KÖPA" ett "WING COMMANDER PACKAGE" från deras hemsida för $10000 för att få lite virtuella rymdskepp. Där får du inte ens mer alfa access än de som donerat $40. Det är en donation, inte ett köp.

Medlem

Ja, nyckelordet är: DONATION.

Jag brukar själv donera pengar ibland på till exempel Kickstarter. Just nu 9 spelprojekt igång. Det blir allt mellan några tior till några hundralappar. I vissa fall ännu mer ifall det är ett spelprojekt jag tycker är särskilt intressant.

Får ofta på grund av en sån donation möjlighet att delta i alfa- eller betatester, men det är sällan något jag är intresserad av. Jag bara donerade pengar för att jag gillade idén.

Jag väntar istället med att prova spelet när det förhoppningsvis blir 100% klart någon gång.

Varför jag donerar pengar på det här viset? Det är en hobby.

Och en hobby får kosta hur mycket som helst, annars är det ingen hobby.

1
Skriv svar