Nytt Mario-spel är under utveckling

Robot
Gen
Medlem
Nytt Mario-spel är under utveckling

New Super Mario 4D World Galaxy?

Medlem

You can only pick one

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Skulle hellre velat se Sunshine 2, men allra helst en riktig uppföljare till Super Mario 64.

Medlem

^Sunshine 2, utan tvekan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jasså ett nytt Mario. Vem hade någonsin kunnat gissa det.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Zuper MarioZ: Ett zombie survival horror game

Eller varför inte Flappy Mario?!

Inaktiv

Vilken överraskning! STOPPA PRESSARNA. NU.

Medlem

Jag tyckte verkligen om 3D World, men jag saknar Mario-spelen som hade lite mer kontext. Världen i 3D Land, 3D World och alla New-spelen är så uppenbart "speliga".

I 64, Galaxy och Sunshine kändes världarna levande på ett annat sätt. Man hade lite frihet att utforska, upptäcka hemligheter och det kändes liksom mer - för att använda ett sjukt slitet uttryck - episkt. Lite mer som ett riktigt äventyr och inte bara en serie hinderbanor.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag tyckte verkligen om 3D World, men jag saknar Mario-spelen som hade lite mer kontext. Världen i 3D Land, 3D World och alla New-spelen är så uppenbart "speliga".

I 64, Galaxy och Sunshine kändes världarna levande på ett annat sätt. Man hade lite frihet att utforska, upptäcka hemligheter och det kändes liksom mer - för att använda ett sjukt slitet uttryck - episkt. Lite mer som ett riktigt äventyr och inte bara en serie hinderbanor.

Jag förstår vad du menar, men samtidigt tyckte jag att det var väldigt skönt att iaf ett 3D-mario hade den mer "sanna mario-känslan" d.v.s "spelig".

Vi får säkert ett Mario mer åt Galaxy/64/Sunshine-hållet nästa gång ändå.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag tyckte verkligen om 3D World, men jag saknar Mario-spelen som hade lite mer kontext. Världen i 3D Land, 3D World och alla New-spelen är så uppenbart "speliga".

I 64, Galaxy och Sunshine kändes världarna levande på ett annat sätt. Man hade lite frihet att utforska, upptäcka hemligheter och det kändes liksom mer - för att använda ett sjukt slitet uttryck - episkt. Lite mer som ett riktigt äventyr och inte bara en serie hinderbanor.

Jag förstår vad du menar, men samtidigt tyckte jag att det var väldigt skönt att iaf ett 3D-mario hade den mer "sanna mario-känslan" d.v.s "spelig".

Vi får säkert ett Mario mer åt Galaxy/64/Sunshine-hållet nästa gång ändå.

Bägge typerna är härliga, men vi har inte haft ett "episkt" Mario sedan första Galaxy så nu hoppas jag på det.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag tyckte verkligen om 3D World, men jag saknar Mario-spelen som hade lite mer kontext. Världen i 3D Land, 3D World och alla New-spelen är så uppenbart "speliga".

I 64, Galaxy och Sunshine kändes världarna levande på ett annat sätt. Man hade lite frihet att utforska, upptäcka hemligheter och det kändes liksom mer - för att använda ett sjukt slitet uttryck - episkt. Lite mer som ett riktigt äventyr och inte bara en serie hinderbanor.

Jag förstår vad du menar, men samtidigt tyckte jag att det var väldigt skönt att iaf ett 3D-mario hade den mer "sanna mario-känslan" d.v.s "spelig".

Vi får säkert ett Mario mer åt Galaxy/64/Sunshine-hållet nästa gång ändå.

Bägge typerna är härliga, men vi har inte haft ett "episkt" Mario sedan första Galaxy så nu hoppas jag på det.

Well Super Mario Galaxy 2 var väl också rätt så äventyrligt? Man stötte ju på apan som var en "Super Hardcore Player" och så fick man en besättning och... annat... Jag minns inte så mycket av, hmmm, "lore-elementen" av Super Mario Galaxy 2 faktiskt. Första spelet var riktigt bra på det. Jag älskar den banan med hajen som har ett skönt utseende och som simmar runt och skrämmer pingvinerna, sen blev man kompis med honom också, vilket var awesome.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Well Super Mario Galaxy 2 var väl också rätt så äventyrligt? Man stötte ju på apan som var en "Super Hardcore Player" och så fick man en besättning och... annat... Jag minns inte så mycket av, hmmm, "lore-elementen" av Super Mario Galaxy 2 faktiskt. Första spelet var riktigt bra på det. Jag älskar den banan med hajen som har ett skönt utseende och som simmar runt och skrämmer pingvinerna, sen blev man kompis med honom också, vilket var awesome.

Galaxy 2 var bra men saknade mycket av det som gjorde ettan till det bästa Mario-spelet någonsin. Det kändes mer som en serie extrabanor som inte hade ettans inramning. Jag tyckte till exempel det var synd att de tog bort hub-världen.

Medlem

Äntligen! som han sa, han mr sm i lavemang, whats his name?


signatur

Styret upp och däcken ner

ELF
Medlem

Blir det ett Super Mario 64 2 kanske?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vad sägs om ett...Super Mario MOBA spel?
Näh fyfan, skjut mig.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jasså ett nytt Mario. Vem hade någonsin kunnat gissa det.

Gött ju


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skulle hellre velat se Sunshine 2, men allra helst en riktig uppföljare till Super Mario 64.

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/119/1197082/super-m...

Super Mario 65!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan ni inte bara utveckla det där jävla Super Mario 64 2 Eller Sunshine 2 så jag kan köpa eran jävla konsoll!! (ursäkta språket)

Medlem

Bara det inte blir ett Super Mario 3D Land 2 så är jag nöjd. Ge mig en sann uppföljare till Super Mario 64 med öppna världar så är jag nöjd!

1
Skriv svar