The Wolf Among Us: A Crooked Mile

Robot
The Wolf Among Us: A Crooked Mile

Jakten på sanningen fortsätter i tredje delen av The Wolf Among Us. Men Telltales jakt på den perfekta thrillern når inte hela vägen den här gången.

#telltale-games


Medlem
The Wolf Among Us: A Crooked Mile

Jag som tyckte det här var bästa episoden hittills!

Medlem

Hur gjorde ni andra med häxans träd?
Jag eldade upp det för att han är polis och det va olagligt i den världen, men det är ändå första gången jag blev osäker på om ja gjorde rätt i spelet

Medlem

I serien pratas det om att Bigby inte får vistas vid "Farmen" på grund av en viss händelse som de inte går in på, skulle vara intressant om denna händelse dyker upp i spelet.

Medlem

Varför skulle Flys förflutna tas upp? Han är ju inte medveten om det själv, tas upp i serien att han förträngt alla minnen av det.

Fly ÄR en otroligt genomskinlig karaktär tills en viss händelse i serien, men eftersom detta är en prequel finns det ju ingen anledning att han skulle vara intressant.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem

Ska nog ta och köra genom de här tre episoderna nu i helgen efter ett antal öl då jag hittills bara vågat mig genom den första episoden. När man vet hur den slutar så är det slut på den stora snälla och reformerade vargen och istället blod och inälvor som gäller!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag som tyckte det här var bästa episoden hittills!

Samma här o.o
Tyckte t.o.m. att det kan vara det bästa avsnittet någonsin frän alla TTG's spel! Och jag älskar TWD & TWAU.

Medlem
Skrivet av Herk:

Hur gjorde ni andra med häxans träd?
Jag eldade upp det för att han är polis och det va olagligt i den världen, men det är ändå första gången jag blev osäker på om ja gjorde rätt i spelet

Jag eldade upp det. Utan tvekan. Tyckte synd om damen, men visste att jag hade lagen bakom mig.

Medlem

Avsnitt 3 fick mig att vilja spela om alla 3 episoder direkt. Diggade detta avsnitt som fan. Älskar comic stylen grovt.

Medlem
Skrivet av Herk:

Hur gjorde ni andra med häxans träd?
Jag eldade upp det för att han är polis och det va olagligt i den världen, men det är ändå första gången jag blev osäker på om ja gjorde rätt i spelet

Jag lät det vara. Jag förstår att Snow blev arg men det var inte häxans fel egentligen, kändes inte rättvist att förstöra hennes liv.

Medlem
Skrivet av Herk:

Hur gjorde ni andra med häxans träd?
Jag eldade upp det för att han är polis och det va olagligt i den världen, men det är ändå första gången jag blev osäker på om ja gjorde rätt i spelet

Jag lät bli att elda upp det då jag tyckte att crane var prio

Redaktör
Ponny
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Luftman:

Jag som tyckte det här var bästa episoden hittills!

Samma här o.o
Tyckte t.o.m. att det kan vara det bästa avsnittet någonsin frän alla TTG's spel! Och jag älskar TWD & TWAU.

Bästa någonsin? Those are stora ord! Och roligt för dig.
Men nej, mig fångade det inte på samma sätt som de tidigare. Jag tror dock stenhårt på fortsättningen. Känns som det bygger upp till en bombastisk fjärde del (för att inte tala om finalen)


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Salsane:

Varför skulle Flys förflutna tas upp? Han är ju inte medveten om det själv, tas upp i serien att han förträngt alla minnen av det.

Fly ÄR en otroligt genomskinlig karaktär tills en viss händelse i serien, men eftersom detta är en prequel finns det ju ingen anledning att han skulle vara intressant.

Bra poäng såklart, men jag fick samma känslor som med Jack och Bluebeard i andra avsnittet: too much fanservice. Men den här gången hade dom, särskilt Jack, en viktigare och roligare roll i det hela.

Hade velat att Telltale, på ett snyggt sätt, berört grodprinsens historia, åtminstone mer än så här. Nu blev han mest en kul cameo för fansen. Jag gapar efter mer. Tycker Telltale gör bättre jobb med huvudkaraktärerna än flera av sidofigurerna, även om dessa i långa loppet ofta får större tyngd.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Luftman:

Jag som tyckte det här var bästa episoden hittills!

Samma här o.o
Tyckte t.o.m. att det kan vara det bästa avsnittet någonsin frän alla TTG's spel! Och jag älskar TWD & TWAU.

Bästa någonsin? Those are stora ord! Och roligt för dig.
Men nej, mig fångade det inte på samma sätt som de tidigare. Jag tror dock stenhårt på fortsättningen. Känns som det bygger upp till en bombastisk fjärde del (för att inte tala om finalen)

Hehe, jo visserligen!
Men av någon anledning så kändes detta avsnittet väldigt starkt för mig. ^^ Nästa avsnitt blir väldigt spännande!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Salsane:

Varför skulle Flys förflutna tas upp? Han är ju inte medveten om det själv, tas upp i serien att han förträngt alla minnen av det.

Fly ÄR en otroligt genomskinlig karaktär tills en viss händelse i serien, men eftersom detta är en prequel finns det ju ingen anledning att han skulle vara intressant.

Bra poäng såklart, men jag fick samma känslor som med Jack och Bluebeard i andra avsnittet: too much fanservice. Men den här gången hade dom, särskilt Jack, en viktigare och roligare roll i det hela.

Hade velat att Telltale, på ett snyggt sätt, berört grodprinsens historia, åtminstone mer än så här. Nu blev han mest en kul cameo för fansen. Jag gapar efter mer. Tycker Telltale gör bättre jobb med huvudkaraktärerna än flera av sidofigurerna, även om dessa i långa loppet ofta får större tyngd.

Fast tycker att alla nya karaktärer de slängt in som man kan bekanta sig med är den bästa fanservicen! Hela Trip Trap-gänget är trevliga nytillskott.

Vill du ha mer av grodprinsen är nog enda botemedlet att plöja igenom Fables


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Salsane:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Salsane:

Varför skulle Flys förflutna tas upp? Han är ju inte medveten om det själv, tas upp i serien att han förträngt alla minnen av det.

Fly ÄR en otroligt genomskinlig karaktär tills en viss händelse i serien, men eftersom detta är en prequel finns det ju ingen anledning att han skulle vara intressant.

Bra poäng såklart, men jag fick samma känslor som med Jack och Bluebeard i andra avsnittet: too much fanservice. Men den här gången hade dom, särskilt Jack, en viktigare och roligare roll i det hela.

Hade velat att Telltale, på ett snyggt sätt, berört grodprinsens historia, åtminstone mer än så här. Nu blev han mest en kul cameo för fansen. Jag gapar efter mer. Tycker Telltale gör bättre jobb med huvudkaraktärerna än flera av sidofigurerna, även om dessa i långa loppet ofta får större tyngd.

Fast tycker att alla nya karaktärer de slängt in som man kan bekanta sig med är den bästa fanservicen! Hela Trip Trap-gänget är trevliga nytillskott.

Vill du ha mer av grodprinsen är nog enda botemedlet att plöja igenom Fables

Already on it! Har samlingen i hyllan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av nilo:

I serien pratas det om att Bigby inte får vistas vid "Farmen" på grund av en viss händelse som de inte går in på, skulle vara intressant om denna händelse dyker upp i spelet.

Det beror väl inte på någon enskild händelse? Mer att han har käkat upp en jävla massa fabler tidigare? Jag har förvisso bara läst tom #68


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Kändes som kortaste episoden ?

Medlem

Om man råkade sitta med ett season pass till Xbox 360 när episode 2 släpptes så fick man vänta på ett redemption code som skickades i ett meddelande senare.

Har än så länge inte fått igång episode 3 eller hittat någon info, men jag gissar att det är samma rutin igen. Någon som vet?

Edit: problem löst, några timmar efter att jag skrev ovanstående så gick Season pass Ep 3 att ladda ned.

Medlem

Det var ju en himla tur att jag inte läste tråden innan jag spelat. Spoiler alert!

Ni som råkar spoila handlingen ovan:

ni vet väl om att det finns en spoiler-tag?

1
Skriv svar