Sju av tio GTA V-spelare har testat GTA Online

Robot
Sju av tio GTA V-spelare har testat GTA Online

Rockstar kan skryta med att 70 procent av de uppkopplade GTA V-spelarna kört GTA Online. Hur många stannade kvar?

#gta-v-2, #take-two


Medlem
Sju av tio GTA V-spelare har testat GTA Online

Släpp PC versionen already.

Medlem

Testade bara precis när Online släpptes, men shit så tråkigt det var! Spelade 1h, har aldrig återvänt.

Medlem

Tycker inte att det är ett onlinespel, det räcker med en idiot på vägarna.

Medlem

Spelade online ett par dagar efter release men det var inte så kul jag hoppats på tyvärr. I min mening kunde de skippat det helt och satsat på mer singleplayer content.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

När ska dom släppa singelplayer DLC som dom gjorde till 4an?

Medlem

Online är helt okej (förutom att det har varit extremt trasigt länge och fortfarande strular en hel del, t.ex. så kickas ALLTID jag eller min polare ut efter första uppdraget vi kör tillsammans, ALLTID, sen går det bra, haha). Det känns rätt tomt också tyvärr, finns mycket uppdrag och annat men inte så mycket annat att göra tillsammans, dessutom är många uppdrag rätt kasst designade med fiender som bokstavligt talat spawnar mitt framför ögonen på en och annat.

(Snart släpps ju dock online-Heists vilket borde kunna vara intressant, åtminstone efter att de har fixat alla kritiska gamebreaking-buggar som jag förväntar mig, haha)

Medlem
Skrivet av cruuse:

Testade bara precis när Online släpptes, men shit så tråkigt det var! Spelade 1h, har aldrig återvänt.

Finns ju inget som håller kvar intresset. Usel payoff från uppdrag och race resulterar i att man bara nöter det uppdrag som betalar bäst om och om igen för att man ska få råd med en bättre bil eller snyggare lägenhet.

Dessutom blir du bestraffad om du har sönder någon annans bil och riskerar därmed att hamna i "griefer-poolen" om du försvarar dig från en bandit som försöker köra över dig.

Sen känns hela onlineläget väldigt stelt och själlöst jämfört med singleplayerdelen, som i sin tur är riktigt jäkla rolig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Online är riktigt kul, har säkert 300H spelade på onlinedelen.

Synd att det är så många griefers och bad sport systemet är rätt kasst. Mission systemet likså. Men att köra GTA online tillsammans med polare, finns inget roligare.

Medlem

efter att ha lirat vice city för en herrans massa år sedan online, så trodde jag detta skulle vara hur kul som helst och jajjamän, det var det. visst, det har väl sina tråkiga stunder där spel känslan förstörs utav alla de som vill jävlas, men annars så är det riktigt kul.
dock så har jag ej kört så mycket, väntar på pc versionen och sedan kan man lägga ned tid och själ på spelet:)

Geeks Gaming

Släpper dom PC med riktiga servrar och typ runt 32-64 spelare online så lär de lätt bli mitt nya online spel

Medlem

Jag tycker det är väldigt roligt och väldigt bra gjort, nästan två spel i ett! Att skapa en karaktär är roligt. Att försöka levla upp och fixa pengar är roligt. Spela coop är roligt. Det finns alltid något att göra och saker som får dig att skratta. Att det finns folk som förstör har jag aldrig haft problem med, det är fritt fram och döda vem du vill, och spänningen att inte veta när du träffar någon om han kommer skjuta mot dig eller inte påminner mig om DayZ, vilket bara är kul.

Inaktiv

Spelade väl en timme ungefär, sen hade jag fått nog av GTA Online. Online delen var verkligen ingen höjdare kändes det som.

Medlem

Jag fick otroliga problem i Single Player när det gäller frameraten på PS3. Enda GTA som jag är besviken på.

Medlem

Spelade online någon timme eller två, blev level 5, tråkigt med deathmatch.


signatur

Meep!

Medlem

Tröttnade snabbt, och jag gick verkligen för att gilla det. Jag ville gilla det. Men nej.

Kul att det var 70% av alla uppkopplade som lirade GTA:O när det lanserades, och nu på FZ är det 73% av de uppkopplade som lämnat. Nog inga siffror att skriva hem om

Inaktiv

Jag har spelat en del men det är absolut roligast med kompisar annars kan man lika gärna spel SP.

Medlem

Spelade online högst 1 timme..
Var jävligt dåligt och önskar att det varit med som GTA 4s multiplayer, därav att jag ens köpte spelet.

Medlem

Jag föredrar faktiskt GTA IV:s lite mer strukturerade upplägg jämte V:s. Spellägena var roligare och man behövde inte hålla på och "skaffa" en karriär innan man tilläts göra roliga saker.

Medlem

Ja kunde inte spela online delen alls...varje gång jag försökte så hängde sig Ps3:an/spelet på exact samma ställe i intro-sekvensen. Jag tappa intresset för spelet och gick vidare till annat.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja kunde inte spela online delen alls...varje gång jag försökte så hängde sig Ps3:an/spelet på exact samma ställe i intro-sekvensen. Jag tappa intresset för spelet och gick vidare till annat.

Ah, ja. Det där minns jag. De fixade den buggen till slut faktiskt.

Jag tänkte återvända vid nyårsskiftet 2013-2014. Vill minnas att de hade lovat att heists skulle släppas då, bland andra efterlängtade funktioner. Väntar än...


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Köpte spelet, körde SP och tröttna, testade aldrig Multiplayer.

Medlem

Körde SP delen på PS3 men MP delen får vänta tills PC versionen kommer.. ändå ett under att spelet rullar på en 8år gammal PS3

Medlem

Jag vill vekligen gilla onlineläget. Tyvärr så lockar det bara om man spelar med några man känner. Tjäna pengar och XP genom matcher känns bara drygt.

Spelade en del i början, 9/10 gånger med kompisar. Nu spelade jag sist i december, så jag är inte kvar där.

När heists kommer ska jag testa igen

Medlem

Några timmar har det blivit. Men kör mest omkring och försöker undvika andra så kan lika gärna endast spela SP. Spelar nog in att jag får huvudvärk av den gamla konsolens grafik efter 30 minuter.


signatur

Det var detta...

Medlem

Som frågan är utformad borde den väl bestått av åtminstone tre svarsalternativ?


signatur
Medlem
Skrivet av Jochen-:

Släpp PC versionen already.

ja man har ju väntat ett "litet" tag nu , spelar bara PC så som många andra gamers

Medlem

Alla ni som inte spelat på ett tag, ge det en ny chans, det finns ganska gått om saker att göra nu förutom att själva stadsmiljön fortfarande är lite trist. Hade jag fått ändra något med onlinedelen så hade det varit att man kunde göra mer saker i "free roam".


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Jag o mina buddys hade otroligt kul, ragdollen i spelet är underbart och vi hade otroligt kul med att skoja runt i staden och trolla. Det var lite buggigt i början, har inte spelat det sen november så har ingen aning om hur det är i nuläget. Är dock sugen på att testa det igen

Medlem
Skrivet av jezuzsverige:
Skrivet av Jochen-:

Släpp PC versionen already.

ja man har ju väntat ett "litet" tag nu , spelar bara PC så som många andra gamers

Jo, man vill åt grafiken men PC är ett jädrans bök att spela på. Bättre med kraftfullare och dyrare konsoler. Har tex nu sedan klockan 20.00 försökt få igång Dirt 2 och 3 efter en ominstallation av Windows 8. Enda nytta Dirt 2 gjort är att det fick igång GTA 4 som jag trilskades med en halv dag fär att få det starta. PC-komponentstillverkarna som inte vill enas om en någorlunda standard tillsammans med döende GFWL har nästan tagit död på PC-spelandet.

Jag kommer inte uppgradera mer, jag kommer haka på konsolträsket.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar