H1Z1 – Sonys mmo utmanar Dayz

Medlem

Motorn som DayZ är baserad på är ett riktigt gissel, den är buggigt, fult och inte speciellt väloptimerad. Allt som behövs är en utvecklare med lite mer resurser för att skapa ett bättre spel. Frågan är dock om alla DayZ-fans är så lätta att vinna över då de är väldigt dedikerade.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Nästan så att man ångrar att man har köpt DayZ alphan... Trodde att de skulle bygga på vad de redan hade, men nej... Prestandan har till och med blivit sämre, negativ mus-accel är fortfarande kvar trots att han har påstått att de jobbar på det flera månader tillbaka.

Jag håller med. Även om jag är fullt medveten om vad jag köpte så är det ändå under all kritik att prestandan verkar ligga längst ner på att göra listan. Att de sedan har haft Rocket som PM gör inte saken bättre och jag hoppas att det blir lite fart under skorna nu när han lämnar. Jag vet inte vem han försökte flörta med när han sa "It's broken at the core". Ja? Och vad säger det om dig när det var ditt projekt? Att det var alla andras fel utom ditt? Skrattretande. Jag kommer att hålla mig långt ifrån hans nästkommande produkt. Han är säkert mycket driven och så, men han skall inte driva projekt.

Intresant är att modden Breaking point för Arma 3 flyter långt bättre än det dedikerade spelet vilket säger en hel del.
En portad mod till en mod är vida överlägsen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det får komma jäääääkligt fort, PS4:an samlar damm. Kanske dags att byta next gen konsoll?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Morganrone93:

Nästan så att man ångrar att man har köpt DayZ alphan... Trodde att de skulle bygga på vad de redan hade, men nej... Prestandan har till och med blivit sämre, negativ mus-accel är fortfarande kvar trots att han har påstått att de jobbar på det flera månader tillbaka.

Jag håller med. Även om jag är fullt medveten om vad jag köpte så är det ändå under all kritik att prestandan verkar ligga längst ner på att göra listan. Att de sedan har haft Rocket som PM gör inte saken bättre och jag hoppas att det blir lite fart under skorna nu när han lämnar. Jag vet inte vem han försökte flörta med när han sa "It's broken at the core". Ja? Och vad säger det om dig när det var ditt projekt? Att det var alla andras fel utom ditt? Skrattretande. Jag kommer att hålla mig långt ifrån hans nästkommande produkt. Han är säkert mycket driven och så, men han skall inte driva projekt.

Intresant är att modden Breaking point för Arma 3 flyter långt bättre än det dedikerade spelet vilket säger en hel del.
En portad mod till en mod är vida överlägsen.

Vänta nu... Ska Rocket lämna DayZ?

Man kan ju nästan hoppas att Bohemia själva tar över med sitt eget team och skippar motorn de kör på nu. Det mesta som har gjorts är ju i princip simpla saker som redan har funnits sen tidigare. Samt så är Arma 3 motorn säkert bakåtkompatibel till en viss grad.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Nu ska iof. inte Dean påpeka sådant när DayZ påstår sig vara ett "survival" game men inte heller har permadeath.

vad snackar du om? DayZ har haft permadeath sedan moddet släpptes.
Permadeath = din karaktär dör.

Permadeath = Permanent death. Alltså ungefär som HC i Diablo 3. Du dör så förblir din karaktär död. Du respawnar alltså inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_death

Dör du i DayZ så dör inte din karaktär "på riktigt" utan du tappar bara alla dina items.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Permadeath = Permanent death. Alltså ungefär som HC i Diablo 3. Du dör så förblir din karaktär död. Du respawnar alltså inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_death

Dör du i DayZ så dör inte din karaktär "på riktigt" utan du tappar bara alla dina items.

Det är ju precis det jag sa. Du kan inte förlora något annat än utrustning i DayZ. Du kan inte erhålla nivåer än eller utvecklas på annat sätt än genom utrustning. Din karaktär dör. du startar en ny varje gång du respawnar. Om du väljer att ha samma utseende är upp till dig.

Medlem

H1Z1 = HettZett

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dizzz:

Permadeath = Permanent death. Alltså ungefär som HC i Diablo 3. Du dör så förblir din karaktär död. Du respawnar alltså inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_death

Dör du i DayZ så dör inte din karaktär "på riktigt" utan du tappar bara alla dina items.

Det är ju precis det jag sa. Du kan inte förlora något annat än utrustning i DayZ. Du kan inte erhålla nivåer än eller utvecklas på annat sätt än genom utrustning. Din karaktär dör. du startar en ny varje gång du respawnar. Om du väljer att ha samma utseende är upp till dig.

Nej. Det är inte permadeath. Inte ens nära.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dizzz:

Permadeath = Permanent death. Alltså ungefär som HC i Diablo 3. Du dör så förblir din karaktär död. Du respawnar alltså inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_death

Dör du i DayZ så dör inte din karaktär "på riktigt" utan du tappar bara alla dina items.

Det är ju precis det jag sa. Du kan inte förlora något annat än utrustning i DayZ. Du kan inte erhålla nivåer än eller utvecklas på annat sätt än genom utrustning. Din karaktär dör. du startar en ny varje gång du respawnar. Om du väljer att ha samma utseende är upp till dig.

Nej. Det är inte permadeath. Inte ens nära.

Hardcore i Diablo = din karaktär dör, du förlorar alla dina items. Du kan skapa en ny karaktär, springa tillbaka till dit lik och hämta dem igen. Samma sak.

DayZ nämns till och med i wikipedia-länken du refererar till ffs, hur korkad får man bli att inte ens läsa igenom sina egna referenser?

Citat:

Permadeath is a primary feature in the DayZ zombie survival mod for ARMA 2: Operation Arrowhead. In DayZ, all players spawn with minimal survival equipment and must scavenge a vast post-Soviet landscape for better equipment. Players who get killed (either by zombies, hostile players, or worldly hazards) permanently lose their equipment and character and cannot be revived.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

vad jag hört och läst så skiter han i totalt i sina fans när det kommer till mycket av raporter dom har skrivit så han ska veta.

Det var faktiskt just den egenskapen som gjorde DayZ-modden så framgångsrik. Det var när han började lyssna för mycket på fansen som spelet började förlora sin karaktär.

Medlem

Själv hoppas jag på ett State of Decay liknande MMO.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dizzz:

Permadeath = Permanent death. Alltså ungefär som HC i Diablo 3. Du dör så förblir din karaktär död. Du respawnar alltså inte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_death

Dör du i DayZ så dör inte din karaktär "på riktigt" utan du tappar bara alla dina items.

Det är ju precis det jag sa. Du kan inte förlora något annat än utrustning i DayZ. Du kan inte erhålla nivåer än eller utvecklas på annat sätt än genom utrustning. Din karaktär dör. du startar en ny varje gång du respawnar. Om du väljer att ha samma utseende är upp till dig.

Nej. Det är inte permadeath. Inte ens nära.

Eh, jo det är ganska exakt samma sak i detta sammanhang.

123
Skriv svar