Hälsa på hemma hos Pewdiepie

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tvivlar på att han lägger ner i närheten samma tid som till exempel Totalbiscuit gör. Det Pewdiepie gör skulle vem som helst kunna göra, det TB gör hade inte vem som helst kunnat göra. Klarar inte av den killen, han är för barnslig.

Så länge jag slipper han så bryr jag mig inte men det blir allt svårare att göra så eftersom han är så stor som han är.

Hur kommer det sig att i princip ingen annan lyckas så bra som honom om det är så enkelt som du säger?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det som gör att jag ogillar honom är att han är såpass stor när företag gör dåliga saker som youtube sakerna m.m

Satt han knäpp tyst, för mig kändes det som kamma hem så mycket pengar som möjligt men det tror jag ej det vart.

Tycker bara han ska försvara spelarna och spel industrin mer.

Istället för sitta passivt helt knäpp tyst.

Med så mycket följare har han sån extrem influens när företag verkligen beter sig illa.

Som flaggningar utav kanaler osv som TB poängterade och tog upp pewdiepie sa noll.

riktigt illa, dock kul att det går bra för honom!

Det finns en skillnad. Båda säljer sina personligheter, men:

TB är en kritiker till yrket, han har en kritisk personlighet och därmed kritiserar han det han tycker är fel. Han förväntas att kritisera och hans agerande som du nämnde ökade garanterat antal prenumeranter och därmed hans egen inkomst rejält. Med rätta, han skötte sitt jobb föredömligt.

PewDiePie är en komiker till yrket, han har en komisk personlighet, varför förväntar du dig att han ska agera som en kritiker?

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Nu vet jag ju inte om det är så för honom, men skulle jag sitta på den vinstindrivning så skulle jag oxå flytta, inte pga skatterna, utan för det finns andra länder som jag ser som ser som mer trivsamma

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Tvivlar på att han lägger ner i närheten samma tid som till exempel Totalbiscuit gör. Det Pewdiepie gör skulle vem som helst kunna göra, det TB gör hade inte vem som helst kunnat göra. Klarar inte av den killen, han är för barnslig. Detta är dock helt medvetet för kollar man hans tidigare videos så var han inte alls lika barsnlig innan han blev "känd".

True, det är lätt som fan och alla borde göra så, tom jag gör det nu. Orkar inte skriva ut min kanal här..men någon som behöver ett par miljoner, jag har lite cash över som ni kanske förstår. Eller skit i det, ni kan göra det själva, det är aplätt!

Mycket möjligt att TB lägger ner mer tid, men vad spelar det någon roll?

Måste vara skönt att vara Pewdiepie...och alla som hatar och dissa kan fundera över ett påhittat svar från Pewdie:
"Jag omsätter 2,25 miljoner i månaden på att fjanta mig på youtube, vad gör du med ditt liv?"

Bojaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *brofist*

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Men snälla, kan du inte tänka lite innan du skriver. Om man läser artikeln så står det klart och tydligt Aktiebolaget Pewdie Productions. Samt att de redovisar siffror.

En andra sak, varför skulle det vara fel att flytta till England? Om man bor i England så får man ju skatta där. Bara som en info till dig så har fler länder än Sverige skatt!

Du behöver inte ta åt dig så mycket, jag antog helt enkelt att han skattade i det land han bor i. Storbritannien (och många andra länder) har lägre löneskatt och därför brukar en del svenskar flytta utomlands efter att de skapat ett produktivt företag. Jag ser det som en svek efter som att dessa människors utbildning, och mycket annat därtill, betalats med svenska skattemedel.

Sen står det ju faktiskt nästan inget om hans företag i FZ:s artikel, förutom omsättning, så snarare är det väl du som borde tänka innan du skriver?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Måste erkänna att han får till humorn ibland. Inte så många gapskratt direkt, men en hel del flin

Men det är ju en hårfin gräns - som med den snittliga humorn - och slår man över till fel sida så kan det ju bli rätt så unfunny.

Grattis med stålarna iallfall. Och lilla Sverige har inte alltför mycket som gör ringar på vattnet populärkulturellt, kan tycka att PewDiePie är en ganska trevlig sak att "vara kända" för.

Av allt det där ute som vissa länder är kända för (från Tyskland till Rwanda... *svettdroppe*).

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Dock så har väl England en av de högsta skatterna i världen?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tvivlar på att han lägger ner i närheten samma tid som till exempel Totalbiscuit gör. Det Pewdiepie gör skulle vem som helst kunna göra, det TB gör hade inte vem som helst kunnat göra.

Nja, TotalBiscuit har ju en hel stab anställda, som sköter press, läser mail, sköter hans webstore, som redigerar hans videos, gör all grafik, laddar upp hans videos osv. Dessutom är han en del av en Polaris, som sköter det juridiska i kontakten med publishers, YouTube osv. Felix gör allt det själv.

Det är snarare det som TB gör som vem som helst skulle kunna göra - allt han behöver göra är att spela spel och säga vad han tycker om dem.

Medlem

Jag tycker personligen väldigt mycket om Pewdiepie och jag är 18 år ( vet inte om det räknas till yngre ) och jag började kolla på honom väldigt tidigt innan han blev så stor, framförallt hans videos med Amnesia. Sen att han inte är för alla är förståeligt men hån mot honom är bara fjantigt.

Hatten av Felix för underhållningen!

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Fler borde göra det. Jag hoppas att fler företag och entreprenörer flyr Sverige och inte betalar ett öre i skatt. Jag skulle också önska att fler skattefuskade, så att det här jävla kommunistlandet går under.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Nja, TotalBiscuit har ju en hel stab anställda, som sköter press, läser mail, sköter hans webstore, som redigerar hans videos, gör all grafik, laddar upp hans videos osv. Dessutom är han en del av en Polaris, som sköter det juridiska i kontakten med publishers, YouTube osv. Felix gör allt det själv.

Det är snarare det som TB gör som vem som helst skulle kunna göra - allt han behöver göra är att spela spel och säga vad han tycker om dem.

Nej TB har inte en hel stab anställda. Det är han, hans fru och Zook normalt.
Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris, som för övrigt numer är ägt av Disney. Jag misstänker att det är en orsak till att han flyttat till England då Yogscast och flera av de andra Polarismänniskorna är baserade där.

Medlem

Som andra så är inte jag heller så intresserad utav Pewdiepie men jag tycker det är roligt för honom. Det jag inte har kunnat förstå är varför han är så extremt populär med flera miljoner hits, jag är fortfarande helt lost på den biten och skulle gärna vilja ha en förklaring. Är det för han är rolig eller söt som en tjej sa, eller är det för att själva spelandet av fjantiga spel lockar väldigt många människor? Eller är det hans röst som gör det? Det var väldigt längesen jag gick i skolan så jag kan inte riktigt relatera till dagens ungdom, så jag vore tacksam om någon kunde svara på frågan varför Pewdiepie är så populär. Tack.

Medlem
Skrivet av nils45:

Som andra så är inte jag heller så intresserad utav Pewdiepie men jag tycker det är roligt för honom. Det jag inte har kunnat förstå är varför han är så extremt populär med flera miljoner hits, jag är fortfarande helt lost på den biten och skulle gärna vilja ha en förklaring. Är det för han är rolig eller söt som en tjej sa, eller är det för att själva spelandet av fjantiga spel lockar väldigt många människor? Eller är det hans röst som gör det? Det var väldigt längesen jag gick i skolan så jag kan inte riktigt relatera till dagens ungdom, så jag vore tacksam om någon kunde svara på frågan varför Pewdiepie är så populär. Tack.

Om man kollar på Devianart, så är definitivt söt en del av anledningen... tror mycket är gemenskap, fandom föder fandom lixom, kunde nog varit vilken lets play personlighet som helst.

eller så kan man kolla på detta för ett kanske mer vettigt svar:
http://youtu.be/EgMqhEMhVV8

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av nils45:

Som andra så är inte jag heller så intresserad utav Pewdiepie men jag tycker det är roligt för honom. Det jag inte har kunnat förstå är varför han är så extremt populär med flera miljoner hits, jag är fortfarande helt lost på den biten och skulle gärna vilja ha en förklaring. Är det för han är rolig eller söt som en tjej sa, eller är det för att själva spelandet av fjantiga spel lockar väldigt många människor? Eller är det hans röst som gör det? Det var väldigt längesen jag gick i skolan så jag kan inte riktigt relatera till dagens ungdom, så jag vore tacksam om någon kunde svara på frågan varför Pewdiepie är så populär. Tack.

Om man kollar på Devianart, så är definitivt söt en del av anledningen... tror mycket är gemenskap, fandom föder fandom lixom, kunde nog varit vilken lets play personlighet som helst.

eller så kan man kolla på detta för ett kanske mer vettigt svar:
http://youtu.be/EgMqhEMhVV8

Tack för videon. Ska kolla in den.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

Du tror inte att det är för att hans tjej snackar engelska men inte ett ord svenska? Eller att Felix snackar engelska men inte ett ord italienska? I England kan de båda ha ett normalt liv.

Medlem

Livsfarligt att döma hunden efter håren, vilket jag gjort, anspråkslös och ödmjuk kille, det hedrar honom, om detta är sant är han en sann förebild för ungdomar, någon att respektera och se upp till oavsett ålder.

Jag antar att det är han förmåga att bjuda på sig själv och inte förvanskar verkligheten som gör honom så populär.

Gött jobbat av en Göteborgare ;D

Lägg ned Volvo, SKF, Ericsson, Vi har Pewdan som kan exportera utubeklipp!

Hemska tanke, räcker med att Kinaräkorna snart köpt hela fockin europa!

Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av LVX156:

Nja, TotalBiscuit har ju en hel stab anställda, som sköter press, läser mail, sköter hans webstore, som redigerar hans videos, gör all grafik, laddar upp hans videos osv. Dessutom är han en del av en Polaris, som sköter det juridiska i kontakten med publishers, YouTube osv. Felix gör allt det själv.

Det är snarare det som TB gör som vem som helst skulle kunna göra - allt han behöver göra är att spela spel och säga vad han tycker om dem.

Nej TB har inte en hel stab anställda. Det är han, hans fru och Zook normalt.
Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris, som för övrigt numer är ägt av Disney. Jag misstänker att det är en orsak till att han flyttat till England då Yogscast och flera av de andra Polarismänniskorna är baserade där.

Är inte Pewdiepie också en del av Polaris

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Man kan tycka att det han gör är skit men jag förstår ändå inte det enorma hånet som finns mot honom på internet. Han målgrupp är uppenbarligen yngre spelare, så varför bry sig om man inte är intresserad?

Att han flytt till England för att fly undan svensk skatt tycker jag däremot är bedrövligt.

kanske flyr han för att killen är less på att straffbetala... löjligt hur hög skatt vi har, den dagen pengarna rullar in för mig är det tack och hej då Sverige

Sååå, killen filmar sig själv när han spelar, gapar o viftar lite... Är de jag som börjar bli gammal eller är detta helt skruvat!?

Medlem

Jag tycker Pewdiepie är underhållande, dock tittar jag bara när han spelar skräckspel. Förutom när han spelade The Last of Us då. Bra jobbat Felix!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Watchmen:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av LVX156:

Nja, TotalBiscuit har ju en hel stab anställda, som sköter press, läser mail, sköter hans webstore, som redigerar hans videos, gör all grafik, laddar upp hans videos osv. Dessutom är han en del av en Polaris, som sköter det juridiska i kontakten med publishers, YouTube osv. Felix gör allt det själv.

Det är snarare det som TB gör som vem som helst skulle kunna göra - allt han behöver göra är att spela spel och säga vad han tycker om dem.

Nej TB har inte en hel stab anställda. Det är han, hans fru och Zook normalt.
Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris, som för övrigt numer är ägt av Disney. Jag misstänker att det är en orsak till att han flyttat till England då Yogscast och flera av de andra Polarismänniskorna är baserade där.

Är inte Pewdiepie också en del av Polaris

"Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris". Lite morgontrött?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Inget jag följer, men framgång är framgång och han har visst fixat allt på egen hand.

Så all cred till Felix. Grymt jobbat!

Medlem

Skulle inte vara helt fel med den typen av årslön

Medlem
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Watchmen:
Skrivet av Kiske:
Skrivet av LVX156:

Nja, TotalBiscuit har ju en hel stab anställda, som sköter press, läser mail, sköter hans webstore, som redigerar hans videos, gör all grafik, laddar upp hans videos osv. Dessutom är han en del av en Polaris, som sköter det juridiska i kontakten med publishers, YouTube osv. Felix gör allt det själv.

Det är snarare det som TB gör som vem som helst skulle kunna göra - allt han behöver göra är att spela spel och säga vad han tycker om dem.

Nej TB har inte en hel stab anställda. Det är han, hans fru och Zook normalt.
Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris, som för övrigt numer är ägt av Disney. Jag misstänker att det är en orsak till att han flyttat till England då Yogscast och flera av de andra Polarismänniskorna är baserade där.

Är inte Pewdiepie också en del av Polaris

"Dessutom ligger även Pewdiepie under Polaris". Lite morgontrött?

alltid

12
Skriv svar