Top5 turn-based strategi och/eller money-management spel?

Medlem
Top5 turn-based strategi och/eller money-management spel?

Hej!

Ska iväg på en flygresa T&R 12h snart, och det kommer också bli mer flygande framöver. För att få lite stimulans under dessa långa flyg tänkte jag installera ett par spel på min 13" Laptop.

Eftersom jag inte kan använda en 'mus' effektivt så vill jag ha turn-based och/eller money management spel.

Skulle ni kunna ge några goda tips? De kan inte vara riktigt så krävande som t.ex. Shogun Total War 2 osv. Utan snarare något mellanting i resursutnyttjande.

Droppa lite titlar så kan jag googla dem

Medlem

Civilization 4 kräver inte så mycket. Och femman går faktiskt att spela på ganska enkel hårdvara om man drar ner detaljerna.

Medlem

Heroes of might and magic är trevliga spel! Och de äldre som är bra kräver inte mycket till hårdvara...

Transport tycoon borde gå bra med!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

phi
Medlem

Age of Wonders 3 borde inte vara några större problem heller. En blandning mellan Heroes of might and magic och civilization.

Medlem

Vill slå ett slag för Xcom - Enemy within. Riktigt bra.

Nu vet jag inte sytstemkraven rakt av, men om det flyter på bra på en PS3:a (vilket jag vet att det gör, eftersom det är den versionen jag har) så borde det inte vara några problem på en laptop heller.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Riktigt tacksam för alla era tips!

Vad finns det för nyare alternativ till t.ex. Transport Tycoon? Sitter gärna och klickar bort lite timmar på ett spel där du bygger städer/emperier etc.

Medlem

Magic the Gathering, tar ett tag å lära sig om man ej lirat det innan. Kräver 0 dator och är billigt på steam om man nu kan använda steam utan internet.

Medlem
Skrivet av alezman:

Riktigt tacksam för alla era tips!

Vad finns det för nyare alternativ till t.ex. Transport Tycoon? Sitter gärna och klickar bort lite timmar på ett spel där du bygger städer/emperier etc.

Du har ju t ex Cities in Motion, Cities XL (sjukt krävande dock) och Sim City 4 DX (inte det nya Sim City men SC4 är _asbra_ verkligen).
Sedan finns det ju spel som t ex Warlock, Eador, Majesty Gold och Majesty 2 borde funka med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Valet landade - hittills - på "Unity of Command". Det verkar inte ha så många intensiva musklick, och även ganska enkelt att komma in i. Betänk att min ursprungsfråga handlade om att sitta i en flygstol och spela det

Hursomhelst, tack för alla tips! Har ni fler så är det kanon - jag åker först om en vecka.

1
Skriv svar