Fyra nya hjältar till Blizzards Heroes of the Storm

Robot
Fyra nya hjältar till Blizzards Heroes of the Storm
Medlem
Fyra nya hjältar till Blizzards Heroes of the Storm

Åh det här spelet är sådan härlig fan-service. Kommer njuta av alla mina stunder med dessa underbara karaktärer.

Medlem

Ser fram emot detta. Hoppas communityn inte är lika jobbig som i LoL.

Medlem

Har tittat på några Heroes of the storm streams och måste säga att spelet inte ser något vidare ut.
Att göra ett moba spel med starcraft 2 motorn är idiotiskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Att göra ett moba spel med starcraft 2 motorn är idiotiskt.

Vadårå?


signatur

Game long and prosper

Medlem

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.

Ja fast ändå nä.
HoN, Dota, Lol, Smite. det är samma spelstil. Vinna mot motståndar laget, slå sönder deras torn/bas och vinna.

I ett MMO däremot, finns det endless (?) saker att göra.
Listan blir rätt lång om jag tar med alla saker man kan göra i både WoW, Settlers online, Planetside 2, Eve online. tex.
Där dessutom spelstilerna är helt annorlunda gentemot varandra.

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Har inte fotboll(världens största sport) alltid haft samma mål, du ska sparka en läderkula in i ett rektangulärt hål medans det andra laget ska göra samma sak. Varje match är en ny upplevelse. Det är du som gör upplevelsen, utvecklaren ger dig bara verktygen till att göra det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.

Nja, jag förstår att du försöker försvara din poäng. Men det funkar inte riktigt. Går ju inte att jämföra MMO:s med MOBA:s. Då MOBA-genren är ganska begränsad i form av story, content och bredd.

Så njaaa, inte riktigt.

Inaktiv

åh fy så hemsk trailern till brightwing var. Fjortisdrake eller vad?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.

Ja fast ändå nä.
HoN, Dota, Lol, Smite. det är samma spelstil. Vinna mot motståndar laget, slå sönder deras torn/bas och vinna.

I ett MMO däremot, finns det endless (?) saker att göra.
Listan blir rätt lång om jag tar med alla saker man kan göra i både WoW, Settlers online, Planetside 2, Eve online. tex.
Där dessutom spelstilerna är helt annorlunda gentemot varandra.

Poängen är att alla spelen i båda genres gör samma sak. Alla MMOs är i grunden likadan men har sin egen lilla niche som ska få dig att spela just DET MMOet istället för ett annat.

SWTOR har storyn som fokus med sina "Bioware dialoghjul".
Guild Wars (och ESO?) statsar på stora guild/server (vad det nu är) strider.
Rift har sina portaler och det som följer med där. I grunden är dock alla dessa spel nästan identiska, med samma mål men med sina små skillnader.

Samma sak med moba genren. Målet i spelen är exakt samma och man kan i grunden göra samma saker. Precis som i MMOs har varje spel sin egna dragninskraft.

LoL har mastery pages och runor som gör att du har stor customization till din karaktär. Samt ett mer fokuserat meta där en spelare är top, en mid, två bot och en i jungeln, samt att spelet är lättillgängligt. Dota är mer fritt i metat och i sitt gameplay. Bloodline champions är en PVP arena med fokus på just... Ja PVP strider enbart. Smite är intressant för sin annorlunda vy/synvinkel när man väl är inne i spelet, som tro det eller ej gör otrolig skillnad. Samma här igen, likadan grund, samma slutmål men olika saker i mitten som gör upplevelsen annorlunda.

Om något skulle jag säga att MOBA spelen har mer variation, iaf om man håller sig till större titlar där MMO genren blivit likadan som FPS genren. Stel och utan någon större utveckling. Men det är bara mitt egna tycke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm, nu vill jag ju inte vara sådan, men är det inte "Heroes of the Storm" istället för "Creatures of the Storm"? Har inga problem alls med karaktären, var ju hur "gullig" som helst, men den känns ju inget unikt med en random varelse från skogen. Dire Bear nästa?

Medlem

Dom borde ta bort ordet "Storm" ur namnet.

Kommer skrämma alla småbarn som gillar gröna o rosa drakar och fjantiga Diablo ridande på en regnbågs Unicorn.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.

Ja fast ändå nä.
HoN, Dota, Lol, Smite. det är samma spelstil. Vinna mot motståndar laget, slå sönder deras torn/bas och vinna.

I ett MMO däremot, finns det endless (?) saker att göra.
Listan blir rätt lång om jag tar med alla saker man kan göra i både WoW, Settlers online, Planetside 2, Eve online. tex.
Där dessutom spelstilerna är helt annorlunda gentemot varandra.

Poängen är att alla spelen i båda genres gör samma sak. Alla MMOs är i grunden likadan men har sin egen lilla niche som ska få dig att spela just DET MMOet istället för ett annat.

SWTOR har storyn som fokus med sina "Bioware dialoghjul".
Guild Wars (och ESO?) statsar på stora guild/server (vad det nu är) strider.
Rift har sina portaler och det som följer med där. I grunden är dock alla dessa spel nästan identiska, med samma mål men med sina små skillnader.

Samma sak med moba genren. Målet i spelen är exakt samma och man kan i grunden göra samma saker. Precis som i MMOs har varje spel sin egna dragninskraft.

LoL har mastery pages och runor som gör att du har stor customization till din karaktär. Samt ett mer fokuserat meta där en spelare är top, en mid, två bot och en i jungeln, samt att spelet är lättillgängligt. Dota är mer fritt i metat och i sitt gameplay. Bloodline champions är en PVP arena med fokus på just... Ja PVP strider enbart. Smite är intressant för sin annorlunda vy/synvinkel när man väl är inne i spelet, som tro det eller ej gör otrolig skillnad. Samma här igen, likadan grund, samma slutmål men olika saker i mitten som gör upplevelsen annorlunda.

Om något skulle jag säga att MOBA spelen har mer variation, iaf om man håller sig till större titlar där MMO genren blivit likadan som FPS genren. Stel och utan någon större utveckling. Men det är bara mitt egna tycke.

Skulle säga att MOBAs är väldigt sega på utvecklas. Bara bloodline champions som har direct controls som borde vara standard idag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Naida:

börjar inte folk bli less på moba spel nu?

Börjar inte folk bli less på MMO spel nu?

Fast MMO kan ju ändå variera i spelstil rätt mycket.
Heroes of the storm, har ju samma mål som dom andra moba spel som finns där ute.

Jo men nästan alla MMOs har också samma mål. Nå högsta Leveln sedan köra spelets endgame som i mesta fall är likadana. Tycker att moba genren gjort det bra att hålla sig annorlunda i lika stor grad som MMOs när det var nytt. MMOs på senare tid har börjat försöka hitta på nya saker vilket är kul. Mobas finns i så många olika former redan, Bloodline champions, lol/dota (är ändå skillnader där), smite etc.

Kort och gott, same shit different name/game.

Ja fast ändå nä.
HoN, Dota, Lol, Smite. det är samma spelstil. Vinna mot motståndar laget, slå sönder deras torn/bas och vinna.

I ett MMO däremot, finns det endless (?) saker att göra.
Listan blir rätt lång om jag tar med alla saker man kan göra i både WoW, Settlers online, Planetside 2, Eve online. tex.
Där dessutom spelstilerna är helt annorlunda gentemot varandra.

Poängen är att alla spelen i båda genres gör samma sak. Alla MMOs är i grunden likadan men har sin egen lilla niche som ska få dig att spela just DET MMOet istället för ett annat.

SWTOR har storyn som fokus med sina "Bioware dialoghjul".
Guild Wars (och ESO?) statsar på stora guild/server (vad det nu är) strider.
Rift har sina portaler och det som följer med där. I grunden är dock alla dessa spel nästan identiska, med samma mål men med sina små skillnader.

Samma sak med moba genren. Målet i spelen är exakt samma och man kan i grunden göra samma saker. Precis som i MMOs har varje spel sin egna dragninskraft.

LoL har mastery pages och runor som gör att du har stor customization till din karaktär. Samt ett mer fokuserat meta där en spelare är top, en mid, två bot och en i jungeln, samt att spelet är lättillgängligt. Dota är mer fritt i metat och i sitt gameplay. Bloodline champions är en PVP arena med fokus på just... Ja PVP strider enbart. Smite är intressant för sin annorlunda vy/synvinkel när man väl är inne i spelet, som tro det eller ej gör otrolig skillnad. Samma här igen, likadan grund, samma slutmål men olika saker i mitten som gör upplevelsen annorlunda.

Om något skulle jag säga att MOBA spelen har mer variation, iaf om man håller sig till större titlar där MMO genren blivit likadan som FPS genren. Stel och utan någon större utveckling. Men det är bara mitt egna tycke.

Skulle säga att MOBAs är väldigt sega på utvecklas. Bara bloodline champions som har direct controls som borde vara standard idag.

Men det där är ändå mycket upp till person. Kort och gott skulle jag säga att båda genres är sega på att utvecklas men inte att de måste göra det heller.

MOBA är bra som det är. Lite störande när många bara gör rena kloner av större spel (så är det iofs med allting). Räcker att det kommer nya items och karaktärer, man gör om gamla eller nya för det är för dåliga/för bra. Igen som en inbiten moba spelare tycker jag att varje spel är annorlunda nog.

MMOs behövs det mer variation i mitt tycke. Att allting är samma här tycker jag inte funkar. Igen bara min åsikt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ge mig alpha invite nuuuuuuuuuuuu!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

När ska FZ dela ut lite nycklar då? Detta spel ser förövrigt bara intressantare & roligare ut ju längre det kommer i utveckligen: http://youtu.be/z9S92e2ulZw

1
Skriv svar