Wargaming ska erövra e-sporten

Robot
Wargaming ska erövra e-sporten

80 miljoner användare kan inte ha fel - eller? World of Tanks är världens fjärde största free to play-spel och nu siktar man på att etablera sig som nästa stora e-sport.

#world-of-tanks, #wargaming, #world-of-warplanes, #world-of-battleships


Medlem
Wargaming ska erövra e-sporten

GLHF! Personligen tycker jag att det verkar vara ett jättetråkigt spel. Let le hate being!

Moderator | Testpilot

Var det inte så här alla artiklar och recensioner skulle se ut? Inte sett designen på länge nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

GLHF! Personligen tycker jag att det verkar vara ett jättetråkigt spel. Let le hate being!

"Troll-shield equipped"!

Medlem

Stora problemen i World of tanks är.
Balansen för olika stridsvagnar är hemsk.
Bias vissa länder tanks instant nerfas hårt när de är lite op, och vissa får va op länge med små små nerfs hela tiden, och de nerfas aldrig ordentligt.
Stats på pappret är inte sanningen.
Klingon cloaking devices.
RNG styr för mycket.
Små kartor som inte ger mobilitet någon fördel.
Dålig designade kartor för många tanks.
Dessutom man använder sig av Historisk pricksäkerhet som anledning att förändra vissa tanks, men vissa saker bryter stenhårt mot hur det var i verkligheten och det ska man ignorera.
osv...

Medlem

"grand ginals" Hehe, stavning? Angående att man kan låsa upp allt content med spenderad tid, man kan alltså låsa upp guldtanksen utan att pyttsa riktiga pengar nu?

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

GLHF! Personligen tycker jag att det verkar vara ett jättetråkigt spel. Let le hate being!

Jag har en kompis som är helsåld på WoT men jag kan inte påstå att jag blev särskilt imponerad när jag testade. Men ta en titt själv vettja. Det är ju gratis.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skjutspelen? Måste ju innefatta 90% av alla spel.
Jag spelade en hel del WoT tills jag insåg att om man inte är premium så blir det rätt träligt. Och då kostade det nåt vansinnigt mkt. 1000:- per år har jag för mig.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Skjutspelen? Måste ju innefatta 90% av alla spel.
Jag spelade en hel del WoT tills jag insåg att om man inte är premium så blir det rätt träligt. Och då kostade det nåt vansinnigt mkt. 1000:- per år har jag för mig.

Var länge sedan jag själv spelade men då var spelet inte spelbart i dom övre tankdivisionerna utan att man hade premium. Kostade mer än man i snitt tjänade att reparera vagnen så man gick konstant minus!

Medlem

Ser verkligen fram imot när War thunders panasarvagns läge kommer.
Bara det faktum att man kan flyga plan och köra tanks på samma bana är helt underbart.
Och så slipper man wots *censurerat* spotting system.

Medlem

"Tanken är att så småningom slå samman alla tre spelen i ett formidabelt slagfält som får Battlefield att blekna i jämförelse."

Det enda uttalandet Wargaming gjort om detta är att de inte satsar på det, det skulle skapa för mycket obalans. Dock so håller Warthunder på med det konceptet så du blandar nog ihop de två.

Medlem

Fint skrivet Jeppe

Medlem

Kommer inte funka som e-sport, inte en chans. Tråkigare gameplay får man leta efter, usch och fy.

Medlem

Vilken E-sport kommer bli stort? Det är ju inte så jävla kul att se på Starcraft, skittrist, samma sak med CS... Det är kul att se på den E sport som man själv spelar. Så om detta spel har en stor bas så kommer många att kolla på den. Så enkelt är det. Men E-sport kommer aldrig att bli som fotboll.

Medlem

Hade ingen aning att WoT är så stort, får bli att kolla in det lite på Twitch medan man spelar ESO, två skärmar ftw


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förbannat kul spel

Medlem
Medlem

Kalla det E-spel eller vad fan ni vill, men det kan ALDRIG bli en sport, detta är ju skrattretande, tror n i själva att det är en sport, då ligger ni jävligt illa till.

Men passa så ni inte får "musarm" och inte kan plugga eller jobba, stackare!

Medlem

Ett problem med WoT-turneringarna, och E-sport i övrigt, är att det är så långa pauser mellan matcherna. I WoT var striderna över ofta under 5 minuter och efter det ska man lyssna på en kommentator i en halvtimma. Inte speciellt underhållande enligt min mening.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Kalla det E-spel eller vad fan ni vill, men det kan ALDRIG bli en sport, detta är ju skrattretande, tror n i själva att det är en sport, då ligger ni jävligt illa till.

Men passa så ni inte får "musarm" och inte kan plugga eller jobba, stackare!

Du tänker på idrott, i princip all slags tävling kan räknas som sport.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Sille:

Stora problemen i World of tanks är.
Balansen för olika stridsvagnar är hemsk.
Bias vissa länder tanks instant nerfas hårt när de är lite op, och vissa får va op länge med små små nerfs hela tiden, och de nerfas aldrig ordentligt.
Stats på pappret är inte sanningen.
Klingon cloaking devices.
RNG styr för mycket.
Små kartor som inte ger mobilitet någon fördel.
Dålig designade kartor för många tanks.
Dessutom man använder sig av Historisk pricksäkerhet som anledning att förändra vissa tanks, men vissa saker bryter stenhårt mot hur det var i verkligheten och det ska man ignorera.
osv...

Medhåll på samtliga punkter. Skulle även vilja lägga till det faktumet att det i princip är omöjligt att kommunicera med sina medspelare och WG vägran att fixa en server för den engelsktalande delen av Europa. Det är inte hos 12-åriga polacker eller 14-åriga tjecker som pengarna finns. WG's favoritism av Östeuropa är kontraproduktiv, för så fort ett fullgott alternativ kommer, lär en stor del av spelarbasen lämna misstänker jag. Dessutom finns det inte en chans i världen att man har 80 miljoner spelare, det är rent pr-skitsnack!

Med det sagt är WoT ett riktigt riktigt bra spel, det är oerhört beroendeframkallande och är det första mmo't jag fastat för sedan WoW.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Ett problem med WoT-turneringarna, och E-sport i övrigt, är att det är så långa pauser mellan matcherna. I WoT var striderna över ofta under 5 minuter och efter det ska man lyssna på en kommentator i en halvtimma. Inte speciellt underhållande enligt min mening.

Ser aldrig på s.k. e-sport, men är det som du säger kan man lika gärna titta på myrornas krig på tv, oerhört trist med andra ord. Det är ju action man vill se kan jag tänka mig, inte 5 min spelande och 30 minuters skitsnack och analyser.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Kalla det E-spel eller vad fan ni vill, men det kan ALDRIG bli en sport, detta är ju skrattretande, tror n i själva att det är en sport, då ligger ni jävligt illa till.

Men passa så ni inte får "musarm" och inte kan plugga eller jobba, stackare!

Spännande att du går in på en sida som handlar om spel och lägger på ngn sorts high-and-mighty-attityd om "ni" och vad "ni tror". Och som ngn redan poängterat: helt missriktat också, eftersom du inte kan skilja på sport och idrott.

"Din stackare".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zpartan:

Kalla det E-spel eller vad fan ni vill, men det kan ALDRIG bli en sport, detta är ju skrattretande, tror n i själva att det är en sport, då ligger ni jävligt illa till.

Men passa så ni inte får "musarm" och inte kan plugga eller jobba, stackare!

För att tro dig ha koll på sport är det ganska beklämmande att du inte för fem öre kan skilja på sport och idrott. Självklart är e-sport sport, liksom schack och poker. Ingetdera har däremot något att göra med idrott, förstås.

Med det sagt får jag lov att medge att e-sport är förjävligt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Keza:

Kommer inte funka som e-sport, inte en chans. Tråkigare gameplay får man leta efter, usch och fy.

Du kanske skulle leta upp ett spel som du gillar. Det finns inget spel som passar för alla!
Men de jag inte gillar gnäller jag inte över utan lägger min tid och energi på spel som jag gillar.
Det borde du också göra. Gnälla på det man inte gillar ger inget så tänk en gång till.
Låt de som spelar och gillar spelet slippa gnäll från de som inte tycker det är bra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag spelade en hel del WoT tills jag insåg att om man inte är premium så blir det rätt träligt. Och då kostade det nåt vansinnigt mkt. 1000:- per år har jag för mig.

På vilket sätt är 1000 kronor per år vansinnigt? -_-
Det är jävligt billigt för mängden speltid och nöje man kan få ur ett spel som WoT. Och vill man vara lite snål så man kan ju betala för en månad/vecka i perioder då man spelar mycket, och låta det vara gratis i de perioder man spelar mer sporadiskt.

Jag förstår inte varför folk är så ovilliga att betala för spel, men gärna hostar ut i jämförelse enorma mängder pengar på betydligt mer flyktiga (och i min mening triviala) nöjen som TV/film, restaurangbesök och alkohol.

Medlem

WoT slutade vara värt pengarna för över 2 år sedan då man insåg att dom fastnat i en patch-loop som bara innebar nya tanks och nya kartor med vissa undantag.
Spelet har inte förändrats nämnvärt och som Sille och andra påvisat så är det mycket i WoT som måste fixas innan man orkar sätta sig igen.
Dock så är det tråkigt att se att ett spel som kunde blivit suveränt bara är "bra" och det bara pga att utvecklarna inte orkar ta tag i problemen utan fastnat i pengaträsket.

Mest intressant är att ingen spel-site skriver om baksidan av WoT utan bara skönmålar spelet...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Ganska roligt att spela i betan men att titta på... Njaaa

1
Skriv svar