Enorma kartor i zombiespelet H1Z1

Robot
Enorma kartor i zombiespelet H1Z1

Det har vi hört så många gånger förr, och det blir bara en massa tidsödande spring fram och tillbaka mellan två punkter. Sedan slänger de in "fast travel" eftersom de vet att de flesta inte har lust att gå tvärs över kartan för att hämta en konservöppnare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det har vi hört så många gånger förr, och det blir bara en massa tidsödande spring fram och tillbaka mellan två punkter. Sedan slänger de in "fast travel" eftersom de vet att de flesta inte har lust att gå tvärs över kartan för att hämta en konservöppnare.

Haha, precis

Medlem

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Medlem

Jag tror att spelet kommer att bli bra, Sony har bra mycket större resurser att spendera än tex. Bohemia och det är ganska svårt att missa med ett Zombiespel.
Men jag tror inte att PvP kommer att vara normen. Troligare är att man har både PvE och PvP-servrar.

Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Om det stämmer så är frågan hur väldesignar kartan kommer vara. Arma 2 kartan(Chernarus) är enormt väldesignad och har troligtvis tagit väldigt lång tid att göra.

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Jag hoppas den blir så stor till slut i alla fall.. 225 km2 är 1,5x1,5 mil. 4025 är ca 6,3x6,3 mil, jag gissar på att de minst matchar dayZ vid launch.

Medlem

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

SoL
Medlem

Jag hoppas detta blir schysst, men jag e fan skeptisk.. Känns som dom "vill" för mycket med spelet, den genuina känslan kommer försvinna

Medlem
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

dmn
Medlem
Skrivet av cityzenx:
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

Jag tycker det är tragiskt att det släpps till en plattform (ps4), som begränsar dess potential som riktigt bra PC-spel.
Det i sig ställer mig mer tveksam till spelet än nånting annat.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av cityzenx:
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

Jag tycker det är tragiskt att det släpps till en plattform (ps4), som begränsar dess potential som riktigt bra PC-spel.
Det i sig ställer mig mer tveksam till spelet än nånting annat.

Det är inte 100% bekräftat till konsol, bara väldigt troligt.

Medlem

Och längst bort i ingenstans där ingen någonsin kommer få för sig att utforska kommer jag att sitta i fosterställning och gunga fram och tillbaka.

Medlem

Låter stort..

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av cityzenx:
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

Jag tycker det är tragiskt att det släpps till en plattform (ps4), som begränsar dess potential som riktigt bra PC-spel.
Det i sig ställer mig mer tveksam till spelet än nånting annat.

Jag ser inte varför det skulle sänka spelet. Utveckla gärna. DayZ har ju snackats om att det ev skulle kunna portas senare till bla xbox one.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av cityzenx:
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

Jag tycker det är tragiskt att det släpps till en plattform (ps4), som begränsar dess potential som riktigt bra PC-spel.
Det i sig ställer mig mer tveksam till spelet än nånting annat.

Har inte PC DayZ redan.. varför vill man ha ett exakt likadant spel till?
Och jag kan ställa om den frågan, jag tycker att det är tragiskt att PC spelare bara får ta del utav vissa spel som har en mycket större potential till försäljning på konsol istället för hackade och torrentade versioner.

Det i sig ställer MIG mycket tveksam till varför någon utvecklare vill göra spel till PC, annat än för grafikteknologin.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det har vi hört så många gånger förr, och det blir bara en massa tidsödande spring fram och tillbaka mellan två punkter. Sedan slänger de in "fast travel" eftersom de vet att de flesta inte har lust att gå tvärs över kartan för att hämta en konservöppnare.

Kan dock vara rätt tidsdödande,

dmn
Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av dmn:
Skrivet av cityzenx:
Skrivet av nils45:

Allt jag hör från detta spelet är prat, prat, prat

Vi har väl knappt hört något alls om det här spelet? Jag ser framemot att få spela på ps4 iaf

Jag tycker det är tragiskt att det släpps till en plattform (ps4), som begränsar dess potential som riktigt bra PC-spel.
Det i sig ställer mig mer tveksam till spelet än nånting annat.

Har inte PC DayZ redan.. varför vill man ha ett exakt likadant spel till?
Och jag kan ställa om den frågan, jag tycker att det är tragiskt att PC spelare bara får ta del utav vissa spel som har en mycket större potential till försäljning på konsol istället för hackade och torrentade versioner.

Det i sig ställer MIG mycket tveksam till varför någon utvecklare vill göra spel till PC, annat än för grafikteknologin.

Ledsen, men din usla förmåga att uttrycka dig i skrift gör att det inte går att svara på ditt inlägg utan att gissa sig till vad det är du försökte säga.

Jag ignorerar vad det du faktiskt skrev betyder, eftersom det var helt ologiskt, och gissar att det du försökte säga var att du tycker det är tragiskt att det finns PC-exklusiva spel, som skulle kunna sälja mer på konsol istället för att bli piratkopierade på PC.

Att utveckla spel går givetvis ut på att tjäna pengar. Men det finns också, precis som i andra kreativa branscher, ett självändamål med att skapa nånting bra. Det finns utan tvekan utvecklare som faktiskt vill släppa PC-spel, just därför att spel gör sig bäst på den plattformen.
Det går också att tjäna mer på att släppa till både PC och konsoller än att bara släppa till det ena.

Argumentet med piratkopiering är meningslöst. De spel som piratas mest är även de som sålt bäst, och det piratas nåt enormt även till konsoller.
Bra spel säljer alltid (och ofta även dåliga).

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.
/

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Jag hoppas den blir så stor till slut i alla fall.. 225 km2 är 1,5x1,5 mil. 4025 är ca 6,3x6,3 mil, jag gissar på att de minst matchar dayZ vid launch.

I call hyped bull på det där.. Det är inte storleken som räknas, som flickan sa..
Med en karta i Chernarus storlek behöver du inte stöta på någon om du inte vill så det handlar snarare om hur de taktiskt skapar banan.
Kartan kan faktiskt bli för stor också. Arma 3 Altis är alldeles för stor om man inte har fordon t ex.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.
/

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Jag hoppas den blir så stor till slut i alla fall.. 225 km2 är 1,5x1,5 mil. 4025 är ca 6,3x6,3 mil, jag gissar på att de minst matchar dayZ vid launch.

I call hyped bull på det där.. Det är inte storleken som räknas, som flickan sa..
Med en karta i Chernarus storlek behöver du inte stöta på någon om du inte vill så det handlar snarare om hur de taktiskt skapar banan.
Kartan kan faktiskt bli för stor också. Arma 3 Altis är alldeles för stor om man inte har fordon t ex.

Det finns inte för stora kartor, och fordon är inte ett måste.

Medlem

DEt jag vill ha är en riktig stad där du kan gå in i alla rum etc stör mig så sjukt mycket att det ej finns någon stor stad i dayz etc.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.
/

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Jag hoppas den blir så stor till slut i alla fall.. 225 km2 är 1,5x1,5 mil. 4025 är ca 6,3x6,3 mil, jag gissar på att de minst matchar dayZ vid launch.

I call hyped bull på det där.. Det är inte storleken som räknas, som flickan sa..
Med en karta i Chernarus storlek behöver du inte stöta på någon om du inte vill så det handlar snarare om hur de taktiskt skapar banan.
Kartan kan faktiskt bli för stor också. Arma 3 Altis är alldeles för stor om man inte har fordon t ex.

dock så är du bara typ 64 players på altis medans dom pratar om 1000 tals spelare på samma karta i detta spel.

Medlem

Älskar DayZ, men om detta nu kommer till PS4 blir det ett byte av plattform på dirren.

Medlem

Angående storleken på spel kartan så kan man få ett humm av att spela planetside 2.. dom gör ju spelet på samma motor (dock modifierad).
Har spelat många timmar Dayz och många timmar planetside 2 och båda av kartorna är stora!

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.
/

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Draug:

Jag snackade med en utvecklare på Reddit som påstår att H1Z1 karta kan bli 20 gånger större än Chernarus. Jag tror det när jag ser det.

Chernarus har 225Kvadratkiloter.
H1Z1 påstådda potentiella är 4096 kvadratkilometer.

Här är tråden om ngn vill läsa:
http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22s9k2/answering_questi...

Jag hoppas den blir så stor till slut i alla fall.. 225 km2 är 1,5x1,5 mil. 4025 är ca 6,3x6,3 mil, jag gissar på att de minst matchar dayZ vid launch.

I call hyped bull på det där.. Det är inte storleken som räknas, som flickan sa..
Med en karta i Chernarus storlek behöver du inte stöta på någon om du inte vill så det handlar snarare om hur de taktiskt skapar banan.
Kartan kan faktiskt bli för stor också. Arma 3 Altis är alldeles för stor om man inte har fordon t ex.

dock så är du bara typ 64 players på altis medans dom pratar om 1000 tals spelare på samma karta i detta spel.

Forgelight har redan 2000 spelare per karta i PS2 och att man måste ladda när man byter kontinent betyder inte nödvändigtvis att det har med en begränsning av kartornas storlek att göra.

För det första fungerade det likadant i det ursprungliga Planetside och det är direkt kopplat till gameplay att man måste zona in på en viss punkt om man inte äger några regioner.

För det andra laddas ju regionerna på varje kontinent progressivt, jag ser ingen anledning till att antal regioner på en karta skulle vara begränsad.
I PS2 är storleken naturligtvis balanserad för stora strider och man kan därför inte ha för glest mellan spelarna. I ett spel som h1z1 är det tvärtom och det finns en anledning att ha fler regioner per karta.

Till sist finns det ju en begränsning när det gäller grafiska resurser, i PS2 är det en enorm skillnad på miljöerna i de olika kontinenterna och det kan vara en orsak till att behöva ladda när man byter. I ett spel baserat på tex. USA finns inte nödvändigvis de stora variationerna om vi inte snackar kartor på tio- eller hundratusentals km2.
Så länge det inte handlar om extrema skillnader kan även texturer laddas progressivt utan problem.

Så jag ser inte varför man ens behöver ifrågasätta Sonys förmåga att implementera ett stort, glest befolkat område med zombies i ett MMO när de bevisligen, till skillnad från Bohemia, har en fungerande motor designad för just stora ytor till MMO's.

Medlem

Jag tror inte detta kommer bli något revolutionerande, det kommer säkert göra vissa saker starkare än DayZ med SOE's kapital. Men med mycket pengar kommer en marketing som går ut på att göra spelet idiotsäkert och anpassat för massan. Vilket betyder att enkelhet går före inlevelse och handhållning är ett måste. Tyvärr, det sker redan med Planetside 2.

Sedan eftersom det är ett free to play kommer ännu mer vikt ligga på att alla spelare ska komma och sedan stanna. De kommer anpassa spelet efter dom som grinar och gnäller mest. Det kan bara sluta på ett sätt.

/edit
Jag kommer nog testa detta med entusiasm, men det kommer troligtvis sluta i frustration över hur bra det kunde ha varit om inte majoriteten av målgruppen var idioter.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

DEt jag vill ha är en riktig stad där du kan gå in i alla rum etc stör mig så sjukt mycket att det ej finns någon stor stad i dayz etc.

När spelade du DayZ senast? Eller du menar kanske stor stad som "new york" stor? Btw kan man gå in i praktiskt taget alla hus i DayZ.

Medlem
Skrivet av Skatbo:

Älskar DayZ, men om detta nu kommer till PS4 blir det ett byte av plattform på dirren.

Som jag har fattat det så är det till PC som H1Z1 kommer att komma först och på frågan till John Smedley om det kommer att komma till PS4, var svaret,

"PC first, PS4 later. "Well, we are Sony" when asked about the PS4 version." Källa http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22nr99/what_weve_learne...

Så om du är på PC nu ska du inte behöva byta...

Medlem
Skrivet av selago:
Skrivet av Skatbo:

Älskar DayZ, men om detta nu kommer till PS4 blir det ett byte av plattform på dirren.

Som jag har fattat det så är det till PC som H1Z1 kommer att komma först och på frågan till John Smedley om det kommer att komma till PS4, var svaret,

"PC first, PS4 later. "Well, we are Sony" when asked about the PS4 version." Källa http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/22nr99/what_weve_learne...

Så om du är på PC nu ska du inte behöva byta...

Ah, just det att jag jag har brutalt tröttnat på att spela på PC, ogillar tbord och mus numera, värderar soffan och dosan mycket högre, så jag väntar på PS4 versionen

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av fatcamp:

DEt jag vill ha är en riktig stad där du kan gå in i alla rum etc stör mig så sjukt mycket att det ej finns någon stor stad i dayz etc.

När spelade du DayZ senast? Eller du menar kanske stor stad som "new york" stor? Btw kan man gå in i praktiskt taget alla hus i DayZ.

Du kanske bör ta allt jag sa och sätta ihop det. då dayz har ingen stor stad alls det är bara små by hålor. Sen sa jag aldrig att man ej kan gå in i nästan varenda hus i dayz sa. DEt jag menar är att jag vill ha en jättestor stad där man kan gå in i alla hus. Vilket dayz ej har.

12
Skriv svar