Jag spelar Dark Souls II

Skribent
Jag spelar Dark Souls II

Jag köpte Dark Souls 2 på Hemmakväll för 350 kr (ungefärligt). De hade 30% rea på en massa spel. Så det är därför det är lite tyst i bloggen. Återkommer nog med lite intryck imorgon. Men spelet är fruktansvärt bra, svårt och rättvist. Så som Dark Souls ska vara!

Hoppas alla har en bra helg!

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Jag spelar Dark Souls II

Spelade DS på 360 och hade otroligt svårt att klara det innan genombrottet kom och då blev det 2 genomspelningar för att få achievments för de båda olika sluten.
Köpte Demon Souls till min PS3 och blev förvånad hur lätt jag tyckte det var jämfört med DS ( kanske jag som förstod spelmekaniken bättre ).
Är DS2 så mkt svårare än DS ?
hade tänkt köoa det den kommand emånaden men skrämts lite av att man förlorar lite av hälsan vid varje gång man dör.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AndyZedd:

Spelade DS på 360 och hade otroligt svårt att klara det innan genombrottet kom och då blev det 2 genomspelningar för att få achievments för de båda olika sluten.
Köpte Demon Souls till min PS3 och blev förvånad hur lätt jag tyckte det var jämfört med DS ( kanske jag som förstod spelmekaniken bättre ).
Är DS2 så mkt svårare än DS ?
hade tänkt köoa det den kommand emånaden men skrämts lite av att man förlorar lite av hälsan vid varje gång man dör.

Som jag sagt många gånger tidigare så tror jag Dark Souls är ett "svårt första gången" spel. Det är oftast svårt för man inte vet vad som kommer hända och man inte vet mönster på en boss, när du väl kan och vet allt så är spelet inte svårt längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av AndyZedd:

Spelade DS på 360 och hade otroligt svårt att klara det innan genombrottet kom och då blev det 2 genomspelningar för att få achievments för de båda olika sluten.
Köpte Demon Souls till min PS3 och blev förvånad hur lätt jag tyckte det var jämfört med DS ( kanske jag som förstod spelmekaniken bättre ).
Är DS2 så mkt svårare än DS ?
hade tänkt köoa det den kommand emånaden men skrämts lite av att man förlorar lite av hälsan vid varje gång man dör.

Personligen svor jag svårt åt Demon Souls. Men då ska erkännas att jag inte är lika vän med PS3-handkontrollen som 360s och det är rätt vitalt där att man har fullkontroll. Gav upp på den där spindeln som sprutade eld. Ska dock sägas att det var före jag bemänstrade Dark Souls.

Till frågan om 2an är svårare. Jag tycker nog att det är lite lättare, spelet känns smidigare att styra och det är små förändringar i mekaniken som gör att det känns som kontrollen ger mer respons. Men svårthetsgraden som så är ganska likvärdig. Det som gör spelet lite svårare är kanske att du verkligen straffas om du dör. Varje gång du dör så förlorar du en del av livmätaren. Motiveringen är att varje gång som döden inträffar förlorar man mer av sin humanity och går ett steg närmare att bli en soulless hollow. Sen finns det items för att få tillbaka sin humanity och livmätare, men dessa är rätt ovanliga.

Men jag har inte dött så många gånger och det tror jag mer beror på att jag har spelat Dark Souls 1 och är van med mekaniken. Ska skriva lite mer intryck om spelet här idag tänkte jag. Kan dock säga att gillar du de andra spelen så finns det ingen anledning att inte spela detta


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Beställde precis Diablo 3 Reaper of Souls på hemmakväll. Första gången jag handlar därifrån. Får hoppas att dom är seriösa och bra.

Skribent
Skrivet av showerguy:

Beställde precis Diablo 3 Reaper of Souls på hemmakväll. Första gången jag handlar därifrån. Får hoppas att dom är seriösa och bra.

De hade en massa bra nyare spel till fint pris. Underskattad rea faktiskt, hör ingen som direkt pratar om den. Jag fick mitt spel i brevlådan dagen efter jag beställt. Men är lite lur på att de skickade den direkt från butiken här i Umeå, därav kort leveranstid.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av showerguy:

Beställde precis Diablo 3 Reaper of Souls på hemmakväll. Första gången jag handlar därifrån. Får hoppas att dom är seriösa och bra.

Handlat filmer där tidigare och det har varit bra pris, bra support och bra leveranstid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar