Vacker horisont i Dayz-utmanaren H1Z1

Robot
Vacker horisont i Dayz-utmanaren H1Z1

Planetside 2-utvecklarna har lovat oss en stor, zombienedlusad värld - använder panoramabild som bevis.

#planetside-2, #h1z1, #dayz


Medlem
Vacker horisont i Dayz-utmanaren H1Z1

Är försiktigt optimistisk angående det här.

Medlem

Ser ju onekligen maffigt ut! Ropar dock inte hej fören vi får se hur detaljrikedomen och "skalan" på miljön är. Något som DayZ verkligen lyckats med i jämförelse med många andra spel! Till stor del beror ju det även på att Chernarus är baserat på en riktigt miljö. En stor värld behöver inte alltid vara något positivt.

Vad jag menar med skala är hur pass verklighetstroget objekt, områden och saker i världen förhåller sig till varandra. Ett fält känns så stort som ett fält bör vara etc. Ta WarZ som exempel, ett träd är lika stort som Eiffeltornet. Detta är en otroligt viktig faktor för ett sånt här typ av spel i mitt tycke.

Jag hoppas också att dom lägger stor vikt vid små detaljer som tex. att du kan röra huvudet separat från kroppen osv.

Det är kul att dom bygger upp ett sånt här spel från grunden, ska bli spännande att se hur det utvecklas. Som sagt, det är många detaljer som ska till för att det ska kännas autentiskt. Något DayZ redan har och som dom kontinuerligt strävar efter att jobba emot.

Medlem

Vi som spelar Planetside 2 vet hur riktigt snygg den här grafikmotorn kan vara, så det här är inte förvånande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

Avstängd
Skrivet av Draug:

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

Tror du blandar ihop H1z1 med Day-Z nu... H1z1 blev officiellt tillkännagivet ca 1 vecka sedan med Early access release om 4-6 veckor. Medan DayZ varit på tapeten otroligt länge och det enda dom fått ut är en, nära på, ospelbar alpha.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Draug:

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

Tror du blandar ihop H1z1 med Day-Z nu... H1z1 blev officiellt tillkännagivet ca 1 vecka sedan med Early access release om 4-6 veckor. Medan DayZ varit på tapeten otroligt länge och det enda dom fått ut är en, nära på, ospelbar alpha.

DayZ-alphan är inne på sin fjärde månad och ligger precis i tiden med Behemias roadmap, medan H1Z1-devsen surfar runt på nätet och predikar som om de vore Messias.

H1Z1:s officiella hemsida länkar till reddit som har förvandlats till ett religiöst tempel fullt med blinda fanboys som leker runkbulle med blå testiklar.

http://www.reddit.com/r/h1z1/

Avstängd
Skrivet av Draug:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Draug:

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

Tror du blandar ihop H1z1 med Day-Z nu... H1z1 blev officiellt tillkännagivet ca 1 vecka sedan med Early access release om 4-6 veckor. Medan DayZ varit på tapeten otroligt länge och det enda dom fått ut är en, nära på, ospelbar alpha.

DayZ-alphan är inne på sin fjärde månad och ligger precis i tiden med Behemias roadmap, medan H1Z1-devsen surfar runt på nätet och predikar som om de vore Messias.

DayZ Standalone blev tillkännagivet Augusti 2012. Alpha släpptes December 2013. Och är inne på fjärde månaden av en extremt buggig och o-optimerad alpha.

H1Z1 tillkännagavs 9 april 2014 med alpha release 4-6 veckor från det. Vilket skick spelet kommer att vara i vid det tillfället återstår att se. Men att säga att man är trött på allt snack om spelet och försvarar Dayzs utveckling är, enligt mig, lite konstigt tänkande. Gränsfall till Fanboy-ism.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Draug:

DayZ-alphan är inne på sin fjärde månad och ligger precis i tiden med Behemias roadmap, medan H1Z1-devsen surfar runt på nätet och predikar som om de vore Messias.

H1Z1:s officiella hemsida länkar till reddit som har förvandlats till ett religiöst tempel fullt med blinda fanboys som leker runkbulle med blå testiklar.

http://www.reddit.com/r/h1z1/


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Draug:

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

Tror du blandar ihop H1z1 med Day-Z nu... H1z1 blev officiellt tillkännagivet ca 1 vecka sedan med Early access release om 4-6 veckor. Medan DayZ varit på tapeten otroligt länge och det enda dom fått ut är en, nära på, ospelbar alpha.

DayZ-alphan är inne på sin fjärde månad och ligger precis i tiden med Behemias roadmap, medan H1Z1-devsen surfar runt på nätet och predikar som om de vore Messias.

H1Z1:s officiella hemsida länkar till reddit som har förvandlats till ett religiöst tempel fullt med blinda fanboys som leker runkbulle med blå testiklar.

http://www.reddit.com/r/h1z1/

lol, lugna ner sig lite kanske? Låter som att du blir personligt förolämpad av att de marknadsför sitt spel och att människor blir entusiastiska...lite som en fanboy faktiskt

Medlem
Skrivet av Hondulu:

lol, lugna ner sig lite kanske? Låter som att du blir personligt förolämpad av att de marknadsför sitt spel och att människor blir entusiastiska...lite som en fanboy faktiskt

Jag har inget emot marknadsföring, men jag hatar religiös fanatism och H1Z1-redditen är full med den.

Medlem

Nej, jag är bara ett troll med en tvångsmässigt behov att mucka gräl med religiösa får, vare sig vilken sida de hejar på.

Vad kan jag säga, jag hatar tomt prat.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

[...]att säga att man är trött på allt snack om spelet och försvarar Dayzs utveckling är, enligt mig, lite konstigt tänkande. Gränsfall till Fanboy-ism.

Bäst jag tar mina piller. Tack doktorn.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Hondulu:

lol, lugna ner sig lite kanske? Låter som att du blir personligt förolämpad av att de marknadsför sitt spel och att människor blir entusiastiska...lite som en fanboy faktiskt

Jag har inget emot marknadsföring, men jag hatar religiös fanatism och H1Z1-redditen är full med den.

Jag ser ingen skillnad i förhållande till andra spel och dess fans eller snackar du om voodoo?

Medlem
Skrivet av Draug:

Talk, talk, talk, talk....

Allt det här snackande ger mig huvudvärk. Stäng käften och leverera något istället.

https://i.chzbgr.com/maxW500/7002157824/h29C4F9CA

Lingonvecka ? du verkar lite väl sur...

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Hondulu:

lol, lugna ner sig lite kanske? Låter som att du blir personligt förolämpad av att de marknadsför sitt spel och att människor blir entusiastiska...lite som en fanboy faktiskt

Jag har inget emot marknadsföring, men jag hatar religiös fanatism och H1Z1-redditen är full med den.

Jag ser ingen skillnad i förhållande till andra spel och dess fans eller snackar du om voodoo?

Såhär blir de när någon bajsar i ens kaffe!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Hondulu:

lol, lugna ner sig lite kanske? Låter som att du blir personligt förolämpad av att de marknadsför sitt spel och att människor blir entusiastiska...lite som en fanboy faktiskt

Jag har inget emot marknadsföring, men jag hatar religiös fanatism och H1Z1-redditen är full med den.

Jag ser ingen skillnad i förhållande till andra spel och dess fans eller snackar du om voodoo?

inte jag heller, men den här tråden har H1Z1 i rubriken.

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Såhär blir de när någon bajsar i ens kaffe!

Tur att jag inte dricker kaffe. Druckit te hela mitt liv.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Lingonvecka ? du verkar lite väl sur...

Hängt alldeles för mycket på H1Z1 redditen, ångrar att jag någonsin surfade in där.

Medlem

Ser vääääldigt kalt ut om ni frågar mig. DayZ har ju väldigt detaljerad terräng.
Har svårt att se att detta kommer matcha, men den som lever får se... som många andra, försiktigt optimistisk till detta.

Medlem

Erhm, vad gör jag för fel ? Öppnar bilden (klickar på den) men den är bara 1600x347

Medlem
Skrivet av Camlin:

Erhm, vad gör jag för fel ? Öppnar bilden (klickar på den) men den är bara 1600x347

Samma här.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har dom sagt någonting om ifall det är permadeath eller hur det ska funka ?

1
Skriv svar