Film demonstrerar "death shield"-buggen i Battlefield 4

Robot
Film demonstrerar "death shield"-buggen i Battlefield 4

Döda spelare agerar sköldar för såväl gevärseld som pansarvagnsskott.

#dice, #battlefield-4


Medlem
Film demonstrerar "death shield"-buggen i Battlefield 4

Skit spel enligt min åsikt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det där förklarar SÅ djälva mycket...

Medlem

Oj, rätt saftig bugg. Men det är dessa "fel" som är de drygaste. Fine om buggen gäller nån textur eller så. Kanske att rotorbladen på helikoptern är skev eller nåt, jag vet inte.

Dock buggar som denna och tex deras "one hit kill bug" , "no sound bug" eller "prone/corner bug" är ju helt spelförstörande.

ELF
Medlem
Skrivet av Bahoven:

Oj, rätt saftig bugg. Men det är dessa "fel" som är de drygaste. Fine om buggen gäller nån textur eller så. Kanske att rotorbladen på helikoptern är skev eller nåt, jag vet inte.

Dock buggar som denna och tex deras "one hit kill bug" , "no sound bug" eller "prone/corner bug" är ju helt spelförstörande.

Och de försöker få in detta spel i e-sports världen....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Det var fanimej ingen liten bugg...

Medlem

I filmen ser man bara att han som spelar inte kan döda fienderna bakom en död kropp.

Men t.ex en i ryska laget dör kan en annan ryss stå bakom och skjuta en i kinesiska laget? Eller gäller det bara om kinesen försöker skjuta den andra ryssen?

Medlem

Haha dice är ju så jävla sämst!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Haha dice är ju så jävla sämst!

Hahaha vet inte om jag är lite trött efter jobbet bara men klockren kommentar!

Medlem

DICE FIXA DETTA NU!!!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Länkade videon med rubriken "only in battlefield" på deras FB sida och dem svara 30 sek efter med "The team is aware of this and are investigating." gbhhaaaaaaaaaaaa!!!!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Finns så många fler än så och en hel uppsjö såna där "invisible walls" kvar ännu.

Just denna har väl varenda kotte råkat ut för i olika varianter. Den kan upplevas när man har tre man på rak linje mot dig. Den första går ner enkelt men nummer två och tre är snudd på omöjliga att plocka eftersom den döda killen som sedan "länge" fallit undan forfarande är sköld för de bakom. Utan ress!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Snart kommer det ett officiellt uttalande från DICE/EA som förklarar att spelet är så pass komplext att det är svårt att hitta buggar o fel i spelet....


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Idono:

Snart kommer det ett officiellt uttalande från DICE/EA som förklarar att spelet är så pass komplext att det är svårt att hitta buggar o fel i spelet....

Sällan har uttrycket "less is more" passat in så bra om ett spel som med Bf4. Det finns så mycket onödigt kraffs som är som gjort för att det ska uppstå buggar...

Medlem

Tur man inte köpte skiten ..säger bah Go play battlefield 1942 ..och sen modet battleground 42

Inaktiv

Deras grafikmotor är en bra fortsättning på det argumentet.

Medlem
Skrivet av Krayze:

DICE FIXA DETTA NU!!!

Hehe ja men va fan de är ju makalösa! De ska vara proffs med enorma tillgångar och så har de inte löst det här än?
Det här hade ju varit enkelt att kolla med några konsolkommandon som i CSGO där man kan rita ut hitboxen medan man spelar..

2 rundor har jag spelat den senaste månaden, bara för att prova det senaste DLC't!
Tröttnar direkt eftersom det fortfarande är så mycket skit, det rycker i småskitstarmen på mig när jag hoppar in.

De håller tillbaka spelet för mycket dessutom och vågar aldrig göra något riktigt häftigt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det som fortfarande stör mig är att de nya banorna är så små.
Och de gamla banorna har blivit så mycket mindre. De var ju större från början!?
Och att grafiken fulats ner. Annars är jag ganska nöjd.
Men BF5 kommer jag inte att förboka.


signatur

autograph

Medlem

Helt otroligt. Vad har hänt med Dice? Är det Beatrice Ask som är lead programmer?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Och varför är ofta så många av de svenska servrarna tomma?
Många med bra ping dessutom. Vad kommer det sig?


signatur

autograph

Medlem

- Hur mycket jag betalt för en förbokad BF4 Premium + alla tillägg & bonusar och genvägar vill jag inte tänka på!
Visst jag valde det, men ändå. Känns inte värt det när man nu ser hur det blev...


signatur

autograph

Medlem

Pretty much sums up Battlefield 4.
http://9gag.com/gag/aG9NKNX


signatur

autograph

Medlem

Den där buggen har förstört sååååå mkt utan att någon märkt holy fuck.....


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Den där buggen har förstört sååååå mkt utan att någon märkt holy fuck.....

- Men nu vet vi...


signatur

autograph

Medlem

Detta är lustigt, jag vet av egen personlighet att kulor går igenom fiender i bf4, då jag drog ett dubbelt headshot med en av de starkare pistolerna. Detta var iofs i hardcore, men ändå, kulor går alltså igenom levande spelare, men inte döda. Vad har hänt med Dice, varför känns det ibland som om att det sitter ett gäng apor och programmerar Battlefield? IOfs kanske det är kodspråket eller deras motor som ställer till det, vad vet jag, men efter 2 liknande spel efter varandra borde de ha ganska bra koll på regler gällande kollisioner och liknande.

Medlem

Jag tycker det är komiskt att alla tror att kod fixar är lika lätt som att köpa ett paket mjölk. Istället för att spy över Dice kan ni väl hjälpa dom hitta buggar som Jack Frag så blir ju spelet bättre snabbare.

Medlem
Skrivet av gamer_:

I filmen ser man bara att han som spelar inte kan döda fienderna bakom en död kropp.

Men t.ex en i ryska laget dör kan en annan ryss stå bakom och skjuta en i kinesiska laget? Eller gäller det bara om kinesen försöker skjuta den andra ryssen?

det är en bit i klippet där kommentatorn dödar personen i mitten, men han bakom drar granater som exempel

Medlem

Efter senaste Dlc, "patchen" har jag inte rört spelet. Märkte snabbt att något var galet. Blir så frustrerad. Kommer nog dröja innan man testar bf igen.. Tragiskt

Medlem

Det var alltså därför man tyckte att "spawn protection" funkade alldeles för bra för andra när man dödar någon och en kille spawnar på honom.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar