Moebius: Empire Rising

Robot
Moebius: Empire Rising

Kvinnan bakom Gabriel Knight, Jane Jensen, är tillbaka med rafflande och tankeväckande Moebius. Ett verk där det förflutna visar vägen framåt.


k3m
Medlem
Moebius: Empire Rising

Finns det ett demo på spelet till pc? Eftersom det verkar intressant, men som ändå känns osäkert.

MEG
Medlem

Saknar dessa underbara äventyrsspel, har aldrig förstått varför de försvann. Ska kolla några fler recensioner innan det blir ett köp.


signatur

Death is only the beginning

FM-guru
F.d. Sisyr

Åhåja, Gabriel Knight är en gammal favorit. Hade ingen aning om att Jensen var i farten igen, och har även helt missat Grey Matter. Nu fick man plötsligt inte bara en titel att kika närmare på...

Skrivet av MEG:

Saknar dessa underbara äventyrsspel, har aldrig förstått varför de försvann. Ska kolla några fler recensioner innan det blir ett köp.

Min gissning: försäljningssiffror.

MEG
Medlem
Skrivet av k3m:

Finns det ett demo på spelet till pc? Eftersom det verkar intressant, men som ändå känns osäkert.

Det verkar finns ett demo på steam...


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Åhåja, Gabriel Knight är en gammal favorit. Hade ingen aning om att Jensen var i farten igen, och har även helt missat Grey Matter. Nu fick man plötsligt inte bara en titel att kika närmare på...

Skrivet av MEG:

Saknar dessa underbara äventyrsspel, har aldrig förstått varför de försvann. Ska kolla några fler recensioner innan det blir ett köp.

Min gissning: försäljningssiffror.

Brukar vara så, kan mycket väl vara i kombination med en del skitspel som säljer dåligt som gör att marknaden för den typen av spel hamnar i koma.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Wow... de där animationerna alltså... haha. Snyggt!


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Inte för att vara den som är den på något sätt alls, men "masochism", för bövelen!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Är det här ett eget äventyr, med början, mitt och slut, eller är det en episodhistoria?


signatur

Videomupp

Medlem

Baserat på den här recensionen och Jane Jensens namn så blev det ett köp.
Älskade Gabriel Knight spelen när de begav sig.


signatur

// Bacon <3

Medlem

En av dina bästa recensioner på länge Fredrik! Här gick du rakt på sak och beskrev gameplayet tillräckligt utförligt för att fånga ens intresse. Fortsätt gärna så! Snyggt jobbat!

Medlem

Jag måste varna för att recensionerna går isär ganska mkt om det här spelet. Rock, Paper, Shotgun avskydde det och recensionerna som finns på Metacritic ligger f.n. på 40, 50, 60 och 80 (EDIT: Den som gav 80 verkar ha tagits ner). Kolla igenom ett par andra recensioner innan ni impulsköper.

Detta är inte menat som kritik mot Fredrik, btw. Det är alltid bra att jämföra åsikter från flera källor, särskilt när åsikterna skiljer sig åt så här mkt. Recensioner är subjektiva.

Medlem

Oerhört stort fan av GK-serien och ser fram emot att spela detta spel. Laddade ner det igår från Phoenix Online Studios Store, men har inte haft någon möjlighet att spela det ännu.

Ase
Medlem

Äventyrspel är stort i europa har inte haft så stora framgångar i US men dom gillar väl inte handling & att behöva tänka.
ska bli kul att testa ikväll har varit med & backat detta & tex Murphys nya ,så får remaken av GK1 senare i år när den släpps.

1
Skriv svar