Childhood ruined!

Inaktiv
Childhood ruined!

När man är hemma med barn så får man en giltig ursäkt att kolla på tecknat tills ögonen blöder. Och Netflix är guld värt med tanke på att dom faktiskt har serier man själv tittade på som liten, typ Quack pack och dylikt.

Idag hittade lilleman Goof troop, och jag var inte seg med att trycka igång den. Men då kom den oundvikliga frågan upp i mitt huvud, "vart är Max mamma?". Ställde frågan till mina vänner på Facebook, och svaret jag fick var inte okej! I någon Långben-film ska det tydligen ha avslöjats att han varit gift men att frugan dog när Max var liten. WHAT?! Whyyyy? Hur kan Disney få för sig att ge en av sina mest älskade karaktärer en son på det sättet. Han har ju otur så det räcker.

Hade kunnat acceptera att morsan var en douche bag och drog typ, då var det ju inte mer än rätt att hon försvann. Men det här? Nä, nu kommer jag aldrig mer kunna titta på Långben utan att tänka "Aaaw, han var lycklig en gång".

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Childhood ruined!

Förvånar mig faktiskt inte. Många av Disneys filmer är ganska råa för att vara barnfilmer.

Lejonkungen

Simbas pappa dör. Scar och hyenorna utrotar mer eller mindre alla djur i närliggande områden, Scar blir uppäten av hyenor.

Ringaren i Notre Dame

Quasimodos mamma blir mördad av Frollo. Frollo, som är full med fördomar, försöker rensa stan från zigenare plus att han blir sexuellt attraherad av en av dem (vilket framgår jädrans tydligt i filmen, de har ju till och med en låt i filmen där han uttrycker sin sexuella frustration)

Tarzan

Tarzans föräldrar blir dödade av en Leopard, samma Leopard som dödar Tarzans fostermoders unge, Kurshak blir skjuten till döds, Clayton hängs.

Och så vidare


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Jo, dom är ju lite mörkare än vad man egentligen förväntar sig många gånger. Men då får man ju se att det händer/har hänt. Det här kom som en chock. Serien och första filmen med Max och Långben tar ju inte ens upp det, utan plötsligt har han bara en son.


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Tanken är att barn klarar av mycket hemska saker så länge det slutar lyckligt. Vilket gör att skurkarna i bla disney filmer kan vara hemska. Därför är sluten i filmerna så överdrivet lyckliga, vi vuxna har perspektiv och vet att det inte riktigt blir så men barn drar inte samma slutsats.

Som ex tyckte jag att "När lammen tystnar" var helt okej som 6 åring efter från ett barn perspektiv slutar lycklig med ett "disney ending" och nu är det ett väldigt obehagligt slut.

Medlem

signatur

Videomupp

1
Skriv svar