CCP lägger ner World of Darkness

Robot
CCP lägger ner World of Darkness

Efter åtta år sätter Eve Online-skaparna en påle rakt i hjärtat på sitt vampyrsspel.

#nyhetstips, #ccp-games, #eve-online, #eve-valkyrie


Medlem
CCP lägger ner World of Darkness

CCP's problem är att en väldigt liten hardcore skara dikterar vad som händer med deras spel.

EVE är ett bra exempel på vad som händer när folk utan fantasi som är rädda för förändring får bestämma, tänker på walking in stations framförallt.

Jag tyckte WIS verkade trevligt, tydligen gjorde inte en liten skara hardcore spelare på forumet det.

Tyvärr är det sådana förändringar som drar folk, inte en bunt nya skepp o lite annat bös. Man kan logga in på EVE idag efter att inte ha lirat på flera år o känna att absolut ingenting har förändrats.

Medlem
Medlem

Så jävla ledsen är jag. Nu är det återigen ingen som håller på med något nytt intressant online. Får sitta och rulla tummarna i väntan på att uppleva The Witcher 3 i min ensamhet bara.

Ta MMORPG framåt, någon?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Väldigt tråkigt, men föga förvånande. Det var ju redan mer eller mindre nedlagt. Typ två personer som har jobbat med spelet det senaste året.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Väldigt tråkigt, men föga förvånande. Det var ju redan mer eller mindre nedlagt. Typ två personer som har jobbat med spelet det senaste året.

"As a result of the change, 56 employees of the Atlanta studio have lost their jobs."
http://www.ccpgames.com/en/home

Lite mer än två.

Medlem

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av DredZor:

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

EvE håller hela företaget flytande trots att de gick 156 miljoner back förra året. Beslutet lägga ner WoD var samtidigt ett beslut att satsa helhjärtat på EvE.

MEG
Medlem

har sett en del snygga konceptbilder från spelet, synd kunde ha blivit något.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av DredZor:

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

Eve drar in ca 60 miljoner kr/år
Vet inte med dust men eftersom det inte kom till pc så gissar jag förlust.
Personligen tycker jag Eve har förändrats mycket genom åren.

Ase
Medlem

Trist vore ypperligt för ett mmo konstigt att ingen lyckats göra ett spel på denna kulturyttring på så många år nu, borde passa som en hand i handsken med denna färdigbyggda värld ,mytologi för ett spel

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Ta MMORPG framåt, någon?

Blizzard har nog något på gång får vi hoppas!

Så länge World of Warcraft cashar in så lär vi få vänta.

Medlem

Vad tråkiga nyheter Har verkligen längtat varje dag efter det här spelet blev annonserat


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av DredZor:

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

Eve drar in ca 60 miljoner kr/år
Vet inte med dust men eftersom det inte kom till pc så gissar jag förlust.
Personligen tycker jag Eve har förändrats mycket genom åren.

Dust är mer eller mindre +/- noll. Om man utgår från det som sägs på forumen verkar det som att teknologin from WoD kommer användas för att integrera Dust bättre med EvE.

Medlem

Tragiskt. Blir faktiskt ledsen

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Preed:

Ta MMORPG framåt, någon?

Blizzard har nog något på gång får vi hoppas!

Så länge World of Warcraft cashar in så lär vi få vänta.

Blizzard ta något framåt? Vore intressant att se dem försöka iofs. Sedan de med WoW satte usla standarder som kom att dominera hela MMORPG-scenen så har de inte fört något framåt vad jag kan komma på. Om man nu vill räkna WoW som framsteg, själv tycker jag nog inte de gjort något riktigt eget sedan Diablo, bortsett från WC3's modscen då, men där var det ju communityn som gjorde det mesta av jobbet.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av DredZor:

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

EvE håller hela företaget flytande trots att de gick 156 miljoner back förra året. Beslutet lägga ner WoD var samtidigt ett beslut att satsa helhjärtat på EvE.

Det kan jag tycka är bra! men samtidigt, let´s face it, EvE känns lite för avancerad och hög learning curve för average joe´s för att det ska nå dom breda massorna. Så jag tror att dom kommer fortfarande stå att stampa, trots hur bra dom än gör EvE vilket jag kan tycka är lite tråkigt. Men hoppas jag har fel.

Medlem

Fy fan vad tråkigt. .. hade vatt najs att blodskvätta med en stilig dracul

Det verkar inte som om de kom särskilt långt. Sådana spel tar en väldigt stor risk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men det hade vatt makalöst roligt om de hade lyckats. Nu får man vänta på Black desert. När kan man vänta sig en release i väst?

Medlem

Men det hade vatt makalöst roligt om de hade lyckats. Nu får man vänta på Black desert. När kan man vänta sig en release i väst?

Medlem

Trist, men drabbar inte mig nåt vidare. Werewolves skulle inte komma förrän låååångt efter eventuell release ändå.

Vampyrer.. bleh.

Medlem

Tråkigt att höra, men kan inte låta bli att le lite. Inte första gången de lägger ner grejer som många tyckt varit lovande gällande EVE som är det ände de har för övrigt. Som tidigare nämnt när man fick höra och även se deras koncept på WIS för EVE kännde man att "ååh, nu kan jag öppna kontot igen!". Men nej, folk vill bara spreadsheet:a detta spel.
Tur det kommer ersättare som Star Citizen och Elite : Dangerus.

Medlem
Skrivet av DredZor:

Så vad jobbar CPP med nu, endast EVE? Känns som att dom måste komma med något spel som når ut till stora massorna. Kan inte tänk mig att EVE drar in så jätte stora summor, eller har jag fel?

De arbetar på EVE Online, DUST 514 och EVE Valkyrie; tre helt olika typer av spel, men i samma i speluniversum. Målet är att i framtiden få dem att fungera tillsammans eller t.o.m. integrera dem till ett onlinespel. Men det tar nog 10 år till om jag känner CCP...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Trist som tusan. Får hoppas någon annan kan ta upp facklan, detta spelet var ett av de jag såg mest fram emot. Eller idén av ett world of darkness lir iaf..

Medlem
Skrivet av Tivook:

CCP's problem är att en väldigt liten hardcore skara dikterar vad som händer med deras spel.

EVE är ett bra exempel på vad som händer när folk utan fantasi som är rädda för förändring får bestämma, tänker på walking in stations framförallt.

Jag tyckte WIS verkade trevligt, tydligen gjorde inte en liten skara hardcore spelare på forumet det.

Tyvärr är det sådana förändringar som drar folk, inte en bunt nya skepp o lite annat bös. Man kan logga in på EVE idag efter att inte ha lirat på flera år o känna att absolut ingenting har förändrats.

Walking in stations såg jag fram emot sedan jag fick höra talas om det, sa till min vän att det är vad som kommer få mig att börja lira Eve, då för mig att bara glida runt i rymdskepp är för opersonligt.

Jävligt synd det.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Preed:

Ta MMORPG framåt, någon?

EverQuest Next! http://youtu.be/qFSVlwg1Pt8

http://www.youtube.com/watch?v=w3izTZ5oAmM


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Tivook:

CCP's problem är att en väldigt liten hardcore skara dikterar vad som händer med deras spel.

EVE är ett bra exempel på vad som händer när folk utan fantasi som är rädda för förändring får bestämma, tänker på walking in stations framförallt.

Jag tyckte WIS verkade trevligt, tydligen gjorde inte en liten skara hardcore spelare på forumet det.

Tyvärr är det sådana förändringar som drar folk, inte en bunt nya skepp o lite annat bös. Man kan logga in på EVE idag efter att inte ha lirat på flera år o känna att absolut ingenting har förändrats.

Walking in stations såg jag fram emot sedan jag fick höra talas om det, sa till min vän att det är vad som kommer få mig att börja lira Eve, då för mig att bara glida runt i rymdskepp är för opersonligt.

Jävligt synd det.

X:Rebirth klantade ju tyvärr till det så vi får väll hoppas på Elite eller Star Citizen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Helvete!Helvete!Helvete!Helvete!Helvete!

Play eve online they said
Its fun they said
You can do so much they said.....

Starting the game:

Its fun they said: Klicka med musen 1 elr 2 gånger och sen flyga automatiskt i ca 20 minuter till ett astroid bälte elr npc för att sen stå o farma astroider i 2h för att sen åka 20 min (Utan att göra ett skit) tebax hela vägen. Kanske du åkt automat taxi till en NPC där du får ett mission du accepterar.? Glöm inte att sätta auto wp, så flyger du automatiskt i 15+ minuter dit, Va kan du göra undertiden kanske du undrar, ja ändra tittar du på ditt dåligt renderade skepp i "hög upplösning" som forts ser ut som låg upplösning från 2000 någon gång, elr så tittar du på planeterna du glider förbi som du inte kan göra ett skit med, elr så gör du som mig, tabbar ur och går in på youtube eftersom det händer mera där än va det någonsin kommer göra i Eve.

Its exciting:

En liten prick i rymden gör så du får upp en lås varning på din egna lilla prick i rymden du sitter i och som sekunderna senare blir träffat av missiler från en liten liten fluga som du bara kan se om du zoomar in på den. Och inte knappt ens då ibland. Sen att ni kan cirkulera varandra i rymden i en cirkel resterande 30 minuterna o skjuta: Zap... (tick tack tick tack)...Zap...(tick tack tick tack)...Zap.. på varandra kan jag ju förstå är riktigt spännande !! Vem kommer slutföra sin cirkel först mon tro? Spänning på hög nivå här alltså !!

Å glöm inte att detta är också är 99% automatiskt,
Förutom att då trycka 1 o 2, eventuellt 3 ibland. Viktigt Viktigt !!

Deep gameplay:

Om du orkar sitta o klicka dig igenom 40+ forum sidor för att få reda på bästa vapnet / ammon / slotten / armour / motorn för din lilla fluga i rymden elr så kan du ju fråga på ett av dom 20+ olika chat rutorna som blir flamade av 200x personer som också vill förstå ideen med Eve.

You can do so much:

Ah det är OM du orkar spela varje dag i 1-3 år för att överhuvud taget komma någonstans och göra någon nytta överhuvud taget i större skala i Eve eftersom du under första året inte kommer fatta ett skit och farma missions (som är 99% automatiserade) elr mina astroider i 2 år för att sen åka 20min tebax ... men det är lugnt, du behöver bara klicka med musen...

JA du hörde rätt, ETT RYMD MMO där du inte kan styra själv utan du klickar runt som en idiot med musen hahaha

Förstår fan inte varför någon spelar EVE, från första dagen jag såg det så skratta ja och sa att ja inte rör det med tång ens.
Sen att jag testade det i 14 dagar varav 13 av dom dagarna satt jag och sa, Wtf do i even do this?

Och nu lägger CCP ner WoD ?
Lika bra kanske, skulle väll också blivit något 99% automatiskt skit spel där du klickar runt med musen istället för att gå själv.

väntar på Eve valkyre men det är det enda jag bryr mig om, så med risk att låta som ett troll nu så fattar jag fan inte varför ni på FZ som spelar Eve fortf spelar det skit spelet.

12
Skriv svar