Klarar din dator verkligen Watch Dogs?

Medlem

Bra dator + stor e-penis =/= stor IRL penis.

There, I said it.

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av totte1015:

Folk sitter här och spottar ut alla dessa jävla specs som att det vore folk som skyltar med muskler på gymmet....
Töntar

Jag tycker inte vi är några töntar. Sedan så är det många gånger så, att de som kallar andra för töntar, brukar vara rätt så allmänt blåsta. Med det sagt så säger jag inte att du nödvändigtvis är en av de.

vad är det för dagis-resonemang? Den som sa det var det, eller? Klart man kalla det töntigt om man tycker det.

Jag förstår själv inte med poängen att skriva vilka specs man har...förutom om man vill skryta. Inte så ofta att någon skriver att man sitter på en P2:a på 400MHz och 8Mb Matrox grafik, eller hur?

Klart att envar av oss kan tycka att folk är allmänt blåsta också. Jag talar utifrån erfarenhet, att de som brukar "spotta" på andra är oftast halv-idioter.

Du har inte tänkt att människor har drifter, såsom att visa glädje, lättnad. Det kan handla om rent skryt också, men inte från alla. Och vad är det för fel med att skryta om sig själv? Vem annan än dig själv kommer att skryta om dig? Skryt är även hälsosamt i lagoma mängder.

Medlem

Nej... får bli en PS4 och XBOX One istället... så behöver man inte bry sig om uppgraderingar på några år.

Kommer allt på tok för få intressanta spel till PC för att kostnaden ska vara motiverad.

Medlem

Om fem år kanske.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Keza:
Skrivet av snickerboa:
Skrivet av totte1015:

Folk sitter här och spottar ut alla dessa jävla specs som att det vore folk som skyltar med muskler på gymmet....
Töntar

Och du är den där stackars spinkiga killen i hörnet eller?

Oj vilken comeback du hade där! Oj vad det måste svida for Totte just nu, aj aj aj.

Haha, nope

Jag vet att många snappar tillbaks med att sitta 10 minuter i sträck och försöka tänka ut en redig respons.

Men jag bryr mig inte!

Fortfarande töntigt att sitta och skriva ner varje high-end spec som man har!

Att skryta är rätt så vanligt. Vissa är bättre än andra på det. Du själv har förmodligen skrytigt någon gång på ett eller annat sätt?

Besides, din kommentar var det det sjätte inlägget, det var bara det första och det 5te inlägget som Pjotor och Dunderhoken gjorde som innehöll specs, och enligt mig påpekar de bara att de specs dom har kommer att fungera bra med spelet. Oavsett om dom ville skryta (vilket jag inte ser något fel i eftersom dom har gjort det på ett trevligt sätt) så är det bra när folk skriver sina specs, för då kan andra som läser (eftersom de flesta av oss förmodligen sitter på datorer just nu) relatera och diskutera.

Besides again, jag ser inget fel i att stolt visa upp något man har byggt själv och lagt pengar på för någon annan, så länge man inte blir en gris och ska visa att man är bättre än någon annan, och jag antar att det är det som du tolkar när du läser Specs.

dmn
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Pjotor:

Najs, här sitter jag med en i7 4770K och två GTX 760 i SLI.

Tror förresten att Tyrckfelsnisse har varit framme i artikeln, det finns inget som heter GeForce Titan IIRC. IIRC är en förkortning för "if I recall correctly" och har gissningsvis följt med i artikeln från en forumpost. Ville bara påpeka så inte Webhallen får in en massa förfrågningar på nVidias nya Titan IIRC lagom till Watch_Dogs-släppet.

Två 760 är inte så jävla häftigt, dock. Är ju inte mycket vassare än ett ensamt 780.

Lite vassare, lite billigare. Och elräkningen är inbakad i hyran, så valet var relativt enkelt för mig.

Jag hade valt två 780, iofs

Medlem

Om man både är hobby bodybuilder och har en fet dator vad är man då? Vill gärna veta om jag är tönt,medel eller cool xD


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Om man både är hobby bodybuilder och har en fet dator vad är man då? Vill gärna veta om jag är tönt,medel eller cool xD

Det är då man blir en mega tönt

Min burk kommer få svettas rejält för att få normala inställningar, vid max får jag nog en mindre härdsmälta att handskas med.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Om man både är hobby bodybuilder och har en fet dator vad är man då? Vill gärna veta om jag är tönt,medel eller cool xD

Töntigt cool. Tentacool?

Medlem

Nemas problemas!
Jag kör detta på min två år gamla laptop, jag har så dåliga reflexer att 4 FPS duger gott åt mig!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

mina gtx680or kommer få jobba hårt framöver. Får hoppas att 800-seriens värstingar inte tar allt för lång tid på sig att kravla upp ur leran.

Daddy needs a bigger e-peenis!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Nej... får bli en PS4 och XBOX One istället... så behöver man inte bry sig om uppgraderingar på några år.

Kommer allt på tok för få intressanta spel till PC för att kostnaden ska vara motiverad.

En PC bara att spela på? Då kan jag förstå det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Va kul att höra att demonstrationen kördes på en i7-3930K, då kan man anta att det skalar bra med fler kärnor. Bra för mig som har en sån

Medlem

Har bara en gammal 2600k Cpu dock med gtx 780, blir ett köp till Ps4 istället. Skönare att sitta o spela i soffan med gamepad

Medlem
Skrivet av Exxo:

Nej... får bli en PS4 och XBOX One istället... så behöver man inte bry sig om uppgraderingar på några år.

Kommer allt på tok för få intressanta spel till PC för att kostnaden ska vara motiverad.

Känner samma sak så får duga med mina 680s tills det kommer fler bra spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det vore roligt att kunna uppgradera sin dator i sommar för det har den behövt i några år nu. Phenom 1:gen anyone? Men som det är nu käkar tyvärr bilen upp det mesta som kommer in.

Medlem

"hurra ett spel att motivera de 15k jag slängde på en dator!"


signatur

// Bacon <3

Gen
Medlem
Skrivet av trashlight:

mina gtx680or kommer få jobba hårt framöver. Får hoppas att 800-seriens värstingar inte tar allt för lång tid på sig att kravla upp ur leran.

Daddy needs a bigger e-peenis!

Räkna med Q1 2015.

Förövrigt må PS4an vara billigare än en 15k dator men samtidigt kostar spelen dubbelt så mycket. Plockade t ex upp Watchdogs för knappt 200kr, PS4 versionen kostar ju 550kr.

Medlem

Spelar BF4 på ultra med bra flyt, har inga planer på att uppgradera inom den närmsta framtiden.

Medlem

Hmm, jag har en AMD fx 6350 six-core processor 3,9 ghz. Kan jag maxa tro bara jag byter till ett 780 el. dyl? Tips på billiga grafikkort som är nästan lika bra till lika bra som 780 tas gärna emot. Ja medans jag är igång, tips på stabila ram minnen? Ena mitt har gett upp så tänkte då kan man lika gärna köpa ett nytt set ram minnen

Gen
Medlem

Undrar hur stor skillnad det kommer att göra mellan en HT prolle och vanlig quad core.

Medlem

Njeaaa, väntar nog till hösten med att uppgradera. Det är väl då intel planerar att släppa nästa generation CPU:er om jag inte missminner mig?

Men å andra sidan har jag ganska stor IRL penis så det kanske inte behövs.


signatur

- Wiiga -

Medlem

fint att man har just 4770K och en 780 då


signatur

//monster

Medlem

Hittills har ju alla spel fungerat bra på min dator med över 60 frames-per second. Men om det skulle va så att jag inte kan maxa detta spel så blir jag inte ledsen för det. Så länge spelet flyter på bra på datorn är jag nöjd oavsett grafikinställning.

Går ju alltid att fixa nytt GPU eller vad nu kan tänkas behöva senare. Vilket man lär göra för The Witcher 3.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av snickerboa:
Skrivet av totte1015:

Folk sitter här och spottar ut alla dessa jävla specs som att det vore folk som skyltar med muskler på gymmet....
Töntar

Och du är den där stackars spinkiga killen i hörnet eller?

Eller den trevliga normala killen/tjejen som inte behöver facebooka gym-selfies för att för att få uppmärksamhet...?

Man är väl knappast trevlig om man kallar folk töntar

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Då kommer min 2600k @ 4.7Ghz samt mina GTX580 3GB@870core SLI fungera superbt

EDIT: Eftersom att man är en "tönt" när man blev lite glad över att ens (gamla) dator kommer(troligtvis) klara av spelet på max inställningar.... Så gott folk, skriv inte vad ni har för datorer. Då är man en TÖNT!

Så med andra ord så kallar du dig själv tönt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Folk sitter här och spottar ut alla dessa jävla specs som att det vore folk som skyltar med muskler på gymmet....
Töntar

Rubriken på artikeln

:--- Klarar din dator verkligen Watch Dogs? -----:

Jag den sparkar skiten ur kraven..

Sluta vara så avundsjuk, spelar det roll ifall min dator är bättre än din? Förmodligen har jag lagt mer pengar än du men det var mitt val herregud.

Medlem

Kommer gå bra det här, men jag är fortfarande tveksam till spelet i sig.
Tänker också tönta mig, orka vara så jävla hipster.
i74820k - gtx 760 sli.

Medlem

Tur att man hyfsat nyligen har skaffat i7 4770k och Msi 780 då Tycker "next gen" konsolerna borde kunna köra ungefär lika fin grafik om inte lika... De är ju så nya och redan känns det ... out dated.

123
Skriv svar