CCP lägger ner World of Darkness

Medlem

Aldrif hört talas om det.

Medlem

Vilket jävla skit, hoppas hela CCP går i konkurs och att någon köper rättigheterna till WoD och fortsätter med spelet!

phi
Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Jag har spelat EVE på "fel" sätt...

Man kan ju spela EVE som en carebear som du har gjort och farma missions eller sitta i ett asteroidbälte 95% av tiden. Men för att uppskatta det så krävs det nog att man har någon form av bokstavskombination. Det är mycket riktigt otroligt tråkigt, precis som det är att grinda samma mobs om och om igen i många andra MMO-spel.

Eller så kan man börja PVP:a tillsammans med ett PVP corp redan första dagarna och känna sig både delaktig och värdefull när ni äger spelare som spelat sen tio år tillbaka och som sitter i skepp som är värda flera hundra miljoner ISK. När looten från en sån spelare kan få dig som ny spelare att finansiera en hel månadsavgift för spelet, när risk = reward är en väldigt påtaglig verklighet i spelet. Då börjar det genast bli mer intressant.

Men sen är det ju ingen hemlighet att EVE kräver mer av spelaren än vad [insert random MMO] i form av intelligens, dedikation och motivation. Man måste dels förstå mekaniken bakom spelet för att kunna uppskatta spelet fullt ut, det är inte för inte som EVE kallas för "spreadsheets in space". Är man lite halvkorkad, lat och inte gillar siffror så blir det svårt att fastna för EVE.

Vill du nå maxlevel så fort som möjligt och få feta epicx? Då är EVE ingenting för dig.

Vill du spela en karaktär med en specifik klass eller roll och min-maxa karaktären utifrån det? Då är EVE ingenting för dig.

Vill du spela med femtioelva miljoner småbarn som spammar chatten (Okej, det finns spammare i Jita också...) 24/7? Då är EVE ingenting för dig.

Vill du däremot ha ett MMO där du själv skapar din egen roll i spelet, där intelligens, tålamod och planering premieras högre än vem som snabbast kan nå maxlevel och få bäst gear? Då är EVE ett spel för dig.

Att spela EVE är som att avnjuta en 40 åring single malt i goda vänners sällskap medan de flesta andra MMO-spel är som att halsa en heineken på närmaste sportbar.

EVE Valkyrie ser otroligt intressant ut för övrigt. Drömmen vore ändå om CCP implementerade det i EVE. Tack och hej verkligheten.

Medlem

Riktigt, riktigt tråkigt. Det här var ett av få MMO som jag faktiskt såg fram emot.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

WoD är mycket, mycket mer än bara vampyrer, The Fallen (änglarna/demonerna) är min personliga favoriter.

12
Skriv svar