Oculus Rift säljer rätt bra

Robot
Medlem
Oculus Rift säljer rätt bra

"lekar"

Har vi en Gotlänning på FZ måntro?

Skribent
Skrivet av Stilfullast:

"lekar"

Har vi en Gotlänning på FZ måntro?

Nej, och låt oss skylla på Calle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av neocon:

Vänta bara tills Oculus VR låter folk förboka konsumentversionen. Då jävlar! Finns nog väldigt många som mig som trots enormt VR-begär lyckades stå emot frestelsen att beställa devkit. Spargrisen dör i samma ögonblick som förbokningarna startar!

Det tror jag med! Jag är en av dem. Var ett knapptryck från att beställa Dev Kit 2, men sen kände jag att nä fan, de har avrådit konsumenter från att köpa Dev Kit 2 så jag håller mig lite till!

Medlem
Skrivet av 2infinity:
Skrivet av neocon:

Vänta bara tills Oculus VR låter folk förboka konsumentversionen. Då jävlar! Finns nog väldigt många som mig som trots enormt VR-begär lyckades stå emot frestelsen att beställa devkit. Spargrisen dör i samma ögonblick som förbokningarna startar!

Det tror jag med! Jag är en av dem. Var ett knapptryck från att beställa Dev Kit 2, men sen kände jag att nä fan, de har avrådit konsumenter från att köpa Dev Kit 2 så jag håller mig lite till!

Var exakt samma sak för mig. Hade gjort mig redo för att förboka DK2, men i sista sekund så ångrade jag mig och bestämde mig för att vänta tills konsumentversionen släpps. Men jag må erkänna att det rycker lite i fingrarna och att ett köp av DK2 är inte helt omöjligt

Medlem

* försöker visualisera 85 000 Oculus Rift *

Medlem

Som er andra har jag funderat på att boka DK2 med då jag inte har provat OR alls ännu och nyfikenheten hur upplevelsen tar död på mig då den inte går att förklara, så får jag väl hålla lite på det


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Jag kommer bryta ut i spontan breakdance sekunden konsumentversionen kan förbokas

Medlem

Jag tror att Sony kommer att bli en stor konkurrent i detta VR-krig och att vi först kommer att få se dessa glasögon som tillbehör till våra playstation prylar likt PS3 och PS4. Sony kommer förmodligen också att släppa detta tillbehör till PC också för att få en bredare kundkrets, samt visa vad skåpet ska stå inom denna marknad. Vi vet dock inte om t.ex. Microsoft också experimenterar på den här fronten eller något annat stort bolag, men den som väntar får se.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Skribent
Skrivet av The Gamer:

Jag tror att Sony kommer att bli en stor konkurrent i detta VR-krig och att vi först kommer att få se dessa glasögon som tillbehör till våra playstation prylar likt PS3 och PS4. Sony kommer förmodligen också att släppa detta tillbehör till PC också för att få en bredare kundkrets, samt visa vad skåpet ska stå inom denna marknad. Vi vet dock inte om t.ex. Microsoft också experimenterar på den här fronten eller något annat stort bolag, men den som väntar får se.

Det kommer sluta i något fantastiskt. VR <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Nåja Sony omsatte ca 130 miljarder ifjol så de har nog deg för ett sådant här litet sidoprojekt...

Medlem
Skrivet av feistin:
Skrivet av Rockartisten:

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Nåja Sony omsatte ca 130 miljarder ifjol så de har nog deg för ett sådant här litet sidoprojekt...

https://www.gp.se/ekonomi/1.2269197-5-000-far-ga-fran-sony
om utgifterna är större än inkomsterna så är en förlust en förlust hur stor a siffrona än är.

Medlem

Well MR FB var väl tvungen att investera lite deg för att inte behöva skatta bort en stor del av vinsten och om framtidens Oculus Rift funkar i sociala delen på nätet så har han en stor fördel med en produkt att sälja måtte han bara inte bromsa utvecklingen utan lämna de som jobbar och kan göra sitt.

En konsument ver är ju en våt dröm. Testade för många år sedan ett par glasögon som sades ge samma som en 60 tum skärm och det var ett woow ögonblick. Tekniken räckte inte till då men hoppas de fixar OR glasögonen. Det höjer nog spelandet många snäpp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av feistin:
Skrivet av Rockartisten:

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Nåja Sony omsatte ca 130 miljarder ifjol så de har nog deg för ett sådant här litet sidoprojekt...

https://www.gp.se/ekonomi/1.2269197-5-000-far-ga-fran-sony
om utgifterna är större än inkomsterna så är en förlust en förlust hur stor a siffrona än är.

Hmm ville bara påpeka att de är ett av världens största företag. De är också värderade till ca 1000 miljarder SEK.

Medlem
Skrivet av feistin:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av feistin:
Skrivet av Rockartisten:

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Nåja Sony omsatte ca 130 miljarder ifjol så de har nog deg för ett sådant här litet sidoprojekt...

https://www.gp.se/ekonomi/1.2269197-5-000-far-ga-fran-sony
om utgifterna är större än inkomsterna så är en förlust en förlust hur stor a siffrona än är.

Hmm ville bara påpeka att de är ett av världens största företag. De är också värderade till ca 1000 miljarder SEK.

Helt klart men om dom går förlust, med nerdskärningar och avsked för över 5000 så ser jag inte det som om dom har massa pengar att pumpa in i ett "sidoprojekt"
Bara det jag ville påpeka.

Inaktiv
Skrivet av feistin:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av feistin:
Skrivet av Rockartisten:

"...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Nåja Sony omsatte ca 130 miljarder ifjol så de har nog deg för ett sådant här litet sidoprojekt...

https://www.gp.se/ekonomi/1.2269197-5-000-far-ga-fran-sony
om utgifterna är större än inkomsterna så är en förlust en förlust hur stor a siffrona än är.

Hmm ville bara påpeka att de är ett av världens största företag. De är också värderade till ca 1000 miljarder SEK.

Sony är ett starkt varumärke, absolut, men det är inte en jätte längre.

Jag har svårt att se att VR som det ser ut nu kommer att kunna bli stort i vardagsrummet. Det behöver mogna och utvecklas på PC först, och det är ganska uppenbart att PC-spelare kommer att skaffa Oculus.

Det behöver inte betyda att de inte kan mixtra med VR i labbet för att vara redo när det slår, men att utveckla en färdig produkt och lansera den till en konsol är dyrt som fan och är vansinne enligt mig. Facebook är redo att leva med förlusterna i några år i förhoppning om att bli marknadsledare inom VR i framtiden, men Sony har inte råd att satsa på förlustprojekt när hela företaget i sin helhet går med förlust.

De borde satsa på exklusiva spel till sin konsol istället för att avskeda sina spelutvecklare och stänga spelprojekt till förmån för massa dyra sidoprojekt. Nu är det ju lätt för mig att leka låtsas-VD, men det känns väldigt riskabelt när deras huvudavdelningar går med förlust.

Medlem

Tror Morpheus från SONY lär komma ut snart, och lär bli mer "mainstream" och mer enkel (på ett bra sätt)... Här är lite ord från några som testat morpheus....

Citat:

we then
start slashing away at our stationary
target with bloodthirsty swipes. we
then snatch a crossbow to shoot
some more targets – only to have a
giant stone dragon appear and eat
us whole. but easily the most
astonishing part of the demo comes
when the sony man tells us we can
physically walk around the
mannequin with our feet. and we do.
and that’s when it really sinks
in: this vr stuff is bloody awesome.
game designers will definitely need
to go back to the drawing board
to create experiences that are
absorbing and interactive within the
confines of a living room, and while
sitting on a sofa, but from what
we’ve played, ps4 gamers should be
very excited about what’s to come.

Skrivet av rockartisten:

...jättar som Sony". Hahaha... Sony är ingen jätte och de har inte råd med såna här projekt, så man kan ju undra vad fan de sysslar med.

Vilken psykos har du fastnat i, får sluta röka SPICE, så du inte säger saker som inte har verklighetsförankring i riktiga "verkligheten".... SONY om nån är stor, åtminstone senaste "next gen". Sony alternativ verkar bli riktigt bra, och mycket behagligare än t.ex OR att ha på sig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tror inte alls Sony ligger så bra till som vissa verkar tro, Morpheus kommer säkert bli bra, men det är mycket mer som spelar roll än att vara en jätte och pysslat med båda skärmar och 3d film glasögon.

Har läst det mesta om båda och jag tror fortfarande mer på OR i det slutliga resultatet.

Som tex. jag tror dom släpper tidigare, tror den säljs till högre grad, skulle inte förvåna mig om den också blir billigare.

Har inga planer på att skaffa ps4a heller så det är inte ens ett alternativ för mig, men man vet aldrig, och konkurrens är alltid bra, men tror oculus lätt har övertaget på detta racet.

Medlem

Invänta star citizen #1
Köpa flight stick #2
Köpa Oculus Rift #3

Medlem

Ja tänker absolut inte förboka, finns INGEN chans för det.

Före dom sålde till facebook så sade jag alltid att oavsett vad dom kostar så tänker jag köpa. Men nu? Nu blir det att vänta på reviews o se vilka spel som kommer stöda oculus rift.

Medlem

Tror inte Sony ens är en vettig konkurrent till OR. Först så riktar sig Sony endast till sin förlegade konsoll vilket gör målgruppen tämligen liten (med tanke på pris och begränsat utbud av spel som stödjer det, och den begränsade hårdvaran), OR riktar ju sig till en betydligt större och mer pengastark grupp där hårdvaran inte är en begränsning och där det finns betydligt större krafter som är villiga att anpassa sina produkter till OR.

Just nu så sopar OR mattan med allt som är VR och ingen annan är ens i närheten. Och det verkar inte som någon annan heller vill ens ta det hela seriöst. Sony hade kunnat bli en riktig konkurrent genom att släppa sitt system även till datorer och ha ett öppet system för att programmera mot det, men sålänge Sony bara fokuserar på sin antika konsoll så kan OR-gänget sova gott.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tror inte Sony ens är en vettig konkurrent till OR. Först så riktar sig Sony endast till sin förlegade konsoll vilket gör målgruppen tämligen liten (med tanke på pris och begränsat utbud av spel som stödjer det, och den begränsade hårdvaran), OR riktar ju sig till en betydligt större och mer pengastark grupp där hårdvaran inte är en begränsning och där det finns betydligt större krafter som är villiga att anpassa sina produkter till OR.

Just nu så sopar OR mattan med allt som är VR och ingen annan är ens i närheten. Och det verkar inte som någon annan heller vill ens ta det hela seriöst. Sony hade kunnat bli en riktig konkurrent genom att släppa sitt system även till datorer och ha ett öppet system för att programmera mot det, men sålänge Sony bara fokuserar på sin antika konsoll så kan OR-gänget sova gott.

Det är väl lättare för dom att vänta tills OR har arbetat ut alla problem, sedan lansera en lågbudget version under egen flagg.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Det är väl lättare för dom att vänta tills OR har arbetat ut alla problem, sedan lansera en lågbudget version under egen flagg.

Med andra ord: att göra en Microsoft. (Apple Macintosh --> Microsoft Windows).

1
Skriv svar