King: "Alla kommer gå över till free-to-play"

Robot
Medlem
King: "Alla kommer gå över till free-to-play"

NEJ........


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

De som spelar Candry Crush Saga på "hög nivå" -_-

Jag tror och hoppas (Gud vad jag hoppas) att ju mer free-to-play/microtransaktions-skit det blir ju tröttare blir folk på och slutar köpa det och tillslut kommer det inte löna sig längre.

Medlem

Palm: Håll bara tyst innan jag börjar näthata.

Medlem

"vill du spela mer av ditt favoritspel?".. ja vad vet jag, moddar kan ju faktiskt förlänga min glädje, f2p... mjaaaa, funkar på vissa spel ja (inte candy crush som han påstår då vissa banor är gjorda så att dom i princip är omöjliga utan boost och/eller tur). P2PaCPTPTWG, klura ut den ni (har med denna jävla DLC trend att vissa släpper ofärdiga spel så man "måste" köpa DLC för att få reda på hur det hela slutar, och/eller knyter ihop lösa trådar).

Medlem

Vilken mardröm.

Inaktiv

"Hardcore-spelare är inte så glada över det just nu, men om du frågar dem om långsiktigt spelande, "vill du fortsätta spela dina favoritspel i flera år?" så kommer svaret vara ja."

Vad fan är det för meningsuppbyggnad? Jag vill se en "hardcore-spelare" i te.x Starcraft köra med microtransaktioner istället för att köpa spelet EN gång. Dessa jävla mikrotransaktioner ser till att spelets innehåll kostar flera gånger mer än vad ett "vanligt" spel kostar.

Jävla idioti....King, gå och dö.

Medlem

Haha hardcore och candy crush saga i en och samma nyhet


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Segas:

"Hardcore-spelare är inte så glada över det just nu, men om du frågar dem om långsiktigt spelande, "vill du fortsätta spela dina favoritspel i flera år?" så kommer svaret vara ja."

Vad fan är det för meningsuppbyggnad? Jag vill se en "hardcore-spelare" i te.x Starcraft köra med microtransaktioner istället för att köpa spelet EN gång. Dessa jävla mikrotransaktioner ser till att spelets innehåll kostar flera gånger mer än vad ett "vanligt" spel kostar.

Jävla idioti....King, gå och dö.

Dota 2 är iofs f2p, populärt som e-sport, spelarna gillar det och det är inkomstbringande för Valve.
Det går att göra f2p på bra sätt men som utvecklare måste man ha fingertoppskänsla för att göra både spelare och investerare nöjda.

Medlem

League of legends f2p system kan jag se som en framtid. Spelat sen closed beta och har lagt ut kanske ca 700 kr på dom hära 5 årena som har gått.

Medlem

Skyrim F2P, du kan inte klara spelet från start. Måste låsa upp alla main quests, 3kr styck. Tack tack.

Medlem

Det finns ett enda syfte med f2p, vinst! Tragiskt när sådant tänkande tagit över stora delar av spelmarknaden. Dom väljer att göra de mest essentiella delarna ur spelet till en ändlös kostnad. Än en gång, tragiskt...

KoP
Medlem

Nej. Och jag kommer definitivt aldrig spela skräpspel ifrån King.

Medlem

Jag skulle gärna se spel där de använder båda betalmodellerna så att spelare själva kan välja vad som passar dem

Medlem

Hahahahaha! :'D

Medlem

Död åt f2p och king.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vill du spela dina favoritspel i flera år till? Ja, jag vill spela mina NES spel då och då, och vet du vad? DET ÄR GRATIS FÖR JAG ÄGER REDAN SPELEN! Och när det gäller online spel så betalar jag hellre antingen en engångssumma som på GW2 eller månadsvis för då får jag mer valuta för pengarna. Eller ja, nästan iaf, wow har tappat allt bra som de en gång hade men då slutar man också betala.

Skrivet av 2infinity:

Jag skulle gärna se spel där de använder båda betalmodellerna så att spelare själva kan välja vad som passar dem

Kolla Rift, det är F2P men om du betalar får du vissa saker som gör livet enklare. Men det gör det inte till pay to win, utan de underlättar bara för dig som spelare. Vet däremot inte hur många spelare de har som kör ena eller andra.

Inaktiv

Din energi är nu slut.. köp energipack för 5 kronor st.

Helvete heller! Idioter!

Gen
Medlem

Jag hatar F2P och reklam i spel och det värsta är att vissa mobilspel inte går att köpa fria från reklam.

Det är ju helt åt helvete att man skall skaffa sig ett spel som efter en kort dit visar sig vara extremt utmanande och den lätta vägen ut är att betala för sig. Totalkostnaden för att varva spelet kan ju mycket väl bli högre än vad det kostat om man köpt det istället. Nu tänkte jag visserligen på Candy Crush men det finns andra F2P spel som löst det bra. Rift som någon nämnde är ett bra exempel.

Medlem

Haha, och detta direkt efter att jag rantade loss mina åsikter om microtransaktioner här: http://www.fz.se/forum/allmant-snack/microtransaktioner-33813...

Men han (Palm) har förstått det med sina sista kommentarer, det är inte transaktionerna i sig det är fel på, det är de fullkomligt orimliga priserna som inte fungerar. Roligt att han uppmärksammat HearthStone redan nu, innan den mobila succén är ett faktum

Medlem

Det är snarare spelförläggare som vill att vi ska spela våra favoritspel i all framtid. Annars kan man undra varför Call Of Duty släpps varje år.

Moderator | Testpilot
Skrivet av wingman92:

League of legends f2p system kan jag se som en framtid. Spelat sen closed beta och har lagt ut kanske ca 700 kr på dom hära 5 årena som har gått.

Agreed. Riot har gjort sin betalmodell bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den dagen då alla spel blir f2p då slutar jag spela spel. Men jag kan tycka det dom gjorde i tex gta 5 är helt ok då man kan om man vill köpa saker fortare kan man betala för att få virtuella pengar men om man väljer att avstå så får man ingen nackdel av det.

Inaktiv

_Alla_? Precis som att alla fps blir som Cod och Bf4? Nej det finns en helt annan utveckling också och den heter indié...även om den kanske inte är så jävla indié egentligen. Men där gäller iaf helt andra betalningsmetoder. Se bara på kickstarter och all early access. Att köra F2p här är ju självmord. Själv hoppas jag på att F2p är en fluga som går över..men det är nog här för att stanna.

Marknaden är förhoppningsvis stor nog åt båda, finns som bekant flera sätt att tjäna pengar på, alla lägger inte sina ägg i samma korg, varken kunder eller investerare.

HAHAHAHA-HA.....Nej!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ELF
Medlem

Om han nu skulle ha korrekt så är det en sorglig framtid inom spelindustrin som vi ser framför oss. Till vissa spel funkar det medan det skulle vara galjen om det skulle implementeras i singleplayer lir.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Free to play är undergången för spelande som vi känner till det.

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Segas:

"Hardcore-spelare är inte så glada över det just nu, men om du frågar dem om långsiktigt spelande, "vill du fortsätta spela dina favoritspel i flera år?" så kommer svaret vara ja."

Vad fan är det för meningsuppbyggnad? Jag vill se en "hardcore-spelare" i te.x Starcraft köra med microtransaktioner istället för att köpa spelet EN gång. Dessa jävla mikrotransaktioner ser till att spelets innehåll kostar flera gånger mer än vad ett "vanligt" spel kostar.

Jävla idioti....King, gå och dö.

Dota 2 är iofs f2p, populärt som e-sport, spelarna gillar det och det är inkomstbringande för Valve.
Det går att göra f2p på bra sätt men som utvecklare måste man ha fingertoppskänsla för att göra både spelare och investerare nöjda.

Detta är iof's sant men valve gjorde dota2 för att locka personer till steam, inget annat företag kan ta en sådan risk att folk bara ska betala för kosmetiska saker. Dota2 är det enda spelet som gör det. Och nej jag räknar inte spel som håller på att dö och ändrar sin affärsmodell hit och LoL säljer heroes.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Segas:

"Hardcore-spelare är inte så glada över det just nu, men om du frågar dem om långsiktigt spelande, "vill du fortsätta spela dina favoritspel i flera år?" så kommer svaret vara ja."

Vad fan är det för meningsuppbyggnad? Jag vill se en "hardcore-spelare" i te.x Starcraft köra med microtransaktioner istället för att köpa spelet EN gång. Dessa jävla mikrotransaktioner ser till att spelets innehåll kostar flera gånger mer än vad ett "vanligt" spel kostar.

Jävla idioti....King, gå och dö.

Dota 2 är iofs f2p, populärt som e-sport, spelarna gillar det och det är inkomstbringande för Valve.
Det går att göra f2p på bra sätt men som utvecklare måste man ha fingertoppskänsla för att göra både spelare och investerare nöjda.

Detta är iof's sant men valve gjorde dota2 för att locka personer till steam, inget annat företag kan ta en sådan risk att folk bara ska betala för kosmetiska saker. Dota2 är det enda spelet som gör det. Och nej jag räknar inte spel som håller på att dö och ändrar sin affärsmodell hit och LoL säljer heroes.

Tror snarare de gjort Dota2 för att de vill tjäna pengar på just Dota2! Sen har de jobbat fram en affärsmodell som uppenbarligen fungerar för spelet. Självklart har inte alla spelmakare deras resurser att lägga på research kring affärsmodellen men det är ju bra att Valve banar väg för andra om det visar sig fungera.

I övrigt menade jag inte att man måste göra exakt som Dota2. Jag menade att man bör göra det på ett sätt där spelupplevelsen inte förstörs och att spelarna känner att in game-köpen faktiskt har ett värde...något som förmodligen är lättare sagt än gjort.

Medlem

"Everything in this industry, everything it strife to create can be boiled down into three games, Clash of Clans, Candy Crush, Call of Duty"
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/9045...

Om det är framtiden så tänker jag inte vara delaktig, så nej KING spel är inte ett måste, det handlar om vad man är villig att gå med på. Ni kommer gå samma väg som Zynga, det är bara en tidsfråga innan så sker.

12
Skriv svar