Över en tredjedel av alla Steam-spel startas aldrig

Robot
Över en tredjedel av alla Steam-spel startas aldrig

I genomsnitt samlar närmare 37 procent av alla registrerade Steam-spel damm - andra spelas i miljarder timmar.

#dota-2, #team-fortress-2, #counter-strike-source


Medlem
Över en tredjedel av alla Steam-spel startas aldrig

Känner igen mig... Förbannade Humble Bundles och alla dessa jävla reor!

Medlem

Inte så konstigt med tanke på alla högtidsreor och humble bundles osv. Det är lättare att köpa spel än att spela dom ^^ Jag har 144 spel på mitt konto och har spelat igenom max 20. Har kanske startat ytterligare 20, men har säkert 100 spel som aldrig varit installerade.

Medlem

Vi är alla medbrottslingar


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Känner igen mig... Förbannade Humble Bundles och alla dessa jävla reor!

Haha skönt att höra att man inte är ensam i dessa galenskaper

Medlem

Ha ha ja galet sant köper och tänker det kanske e kul en redigt dålig dag

Medlem

99 spel på Steam, installerat typ 15.

Medlem
Skrivet av posyko:

Ha ha ja galet sant köper och tänker det kanske e kul en redigt dålig dag

Hehe och lik förbannat så sitter man där den där tråkiga dagen och suckar över att man inte har något kul att lira och börjar kolla i storen


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

*pling* Dagens I-landsproblem

Inte bara reorna som ställer till det. En del klagar för att spelkvaliteten är dåligt nu för tiden - jag har en del spel (till och med fullpris!) som ligger knappt rörda för att jag har för lite tid. Pinsamt egentligen, men när man ser ett spel som man vet att man skulle tycka vara roligt att spela så är det svårt att låta bli.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Denna rubriken kändes som om den pratade om mig haha. Men jag har faktiskt försökt sluta köpa de där "bra att ha" spelen, vill inte sluta en galen skäggig hoarder hehe.

[http://youtu.be/poeVOIdf4t0]

över 200 spel på steam. alla har varit installerade vid ett eller annat tillfälle. alla har inte varit startade dock. och i dagsläget så är det kanske 5 titlar installerade....

som folk ovan säger, alla reor, humble-bundles m.m gör att man köper på sig spel som man vid första anblick tycker verkar intressanta men när det väl kommer till kritan så finns det helt enkelt inte tid att spela dem.

oh well... one day.. when i retire...

Medlem

Se där, dagens konsumtionssamhälle i sitt esse! Haha, är själv likadan.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Medlem

Fasen... trodde jag var ensam och har haft ångest. 150 spel på spelbibblan, men kanske 10 genomspelade. Men när det kommer rea så finns känslan av - fasen detta spelet är säkert kul. Eller det här. Spänningen övertala förnuftet.

Jag har över 300 spel på mitt STEAM-konto, känner mig onekligen träffad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Undviker att köpa spel på Steam. Men de jag har köpt på/till Steam har jag spelat.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har över 300 spel på mitt STEAM-konto, känner mig onekligen träffad.

Med tanke på dina historier om alla spel du aldrig startat så tror jag du drar upp statistiken med 2-3 % på egen hand.

Medlem

Oftast vill man bara åt ett av spelen i Humble Bundle, har ingen ångest över spel jag aldrig kommer starta.

Medlem

Försöker spela de flesta man köper men det går fan inte! Kan ju bli 10-20 spel på julrean t.ex, funkar inte!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Jag är träffad!

Medlem

I mitt fall upplever jag att statistiken skulle bli lite missvisande. Det är flera spel jag har som ligger som flera olika titlar.

Exempelvis Arma 2 är separerat från Operation Arrowhead, vilket väl är logiskt. Men jag har även en produkt som heter Operation Arrowhead Beta. Varför skulle jag använda den liksom? Har även beta-versioner av L4D2 och TF2.

Company of Heroes har en gammal version och en som heter New Steam Version. Det är ju samma spel men det räknas ändå som två helt skilda titlar. Och sen flera expansioner på det. Gissar att det egentligen skulle gå att samla alla under samma tak.

Dark Messiah of Might and Magic har två separata titlar beroende på om man ska spela SP eller MP.

Gotham City Impostors har jag tydligen en "vanlig" version av och en freee to play. Har även dubbla titlar av flera GTA-spel.

Jag har 129 spel enligt Steam, men drygt 10% av dem är sånt som aldrig används just pga hur de är upplagda i biblioteket. Om man sen lägger till alla Humble Bundle-titlar som följt med av bara farten blir det några dussin som jag faktiskt inte ens vill ha i samlingen. Jag anar att det är många andra andra som har liknande upplägg och därför blir statistiken som sagt lite missvisande.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Jag har över 300 spel på mitt STEAM-konto, känner mig onekligen träffad.

Med tanke på dina historier om alla spel du aldrig startat så tror jag du drar upp statistiken med 2-3 % på egen hand.

Det är bara gamla spel på STEAM som inte är optimerade som inte funkar

Som tur är har man ju Gog.com - konto med, där ligger också en stor samling spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

http://steamcommunity.com/id/ankhman/

jag tror att minst 20-30% av dom har jag aldrig startat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har över 300 spel på mitt STEAM-konto, känner mig onekligen träffad.

Har över 300 jag med, och jag känner mig träffad. Aj.

Medlem

317st, säkert inte startat 80%


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag har mått seriöst dåligt för alla slantar jag lagt på spel som jag ska spela "sen".
Nu kan jag sluta med det, jag är inte ensam.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Känner igen mig... Förbannade Humble Bundles och alla dessa jävla reor!

Samma här, jag köper ofta humble bundle packet som ger 1-2 spel jag vill ha och resten kommer med på köpet.

Och nu går det väl inte längre att ge bort de spel i det bundle man köper som man egentligen inte vill ha.
Var väl något om att man får en kod som gäller alla spelen i ett paket och inte en kod/spel nu.

aze
Medlem

Var tvungen att kolla min egen statistik och kan absolut ansluta mig till de träffade; 658 spel totalt, 459 har aldrig startats..

Medlem
Skrivet av aze:

Var tvungen att kolla min egen statistik och kan absolut ansluta mig till de träffade; 658 spel totalt, 459 har aldrig startats..

Var hittade du statistiken? Jag har 724 spel men vet inte hur många % jag aldrig startat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

aze
Medlem
Skrivet av Ankh:

Var hittade du statistiken? Jag har 724 spel men vet inte hur många % jag aldrig startat

Jag kollade på: steamdb.info/calculator/

12
Skriv svar