Ubisoft Nordic ber om ursäkt för Watch Dogs-"mutan"

Robot
Ubisoft Nordic ber om ursäkt för Watch Dogs-"mutan"

"Ett misstag" att ge journalister surfplattor, säger företagets nordiska avdelning.

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Ubisoft Nordic ber om ursäkt för Watch Dogs-"mutan"

Kan inte direkt påstå att jag hade haft något emot om de gav mig en Nexus 7

Medlem

Ser det inte som en big deal precis. Känns som dom försökte imponera men misslyckades.

Medlem

Så länge det inte fanns några krav på att ge bra betyg så kunde jag inte bry mig mindre

Medlem

Skadan är redan gjord.

Medlem

"Dyra presenter från er till de journalister som ska granska era produkter kan leda till mutmisstankar."

Om Watch Dogs reklam dyker upp överallt på FZ så leder det till samma tankar.

Medlem

Så som ursäkt skickar dem med en Nexus 7 till alla som köper spelet också? Eller kanske det är en dålig idé.

Medlem

Säkert inte första eller sista gången i den branschen

Redaktör
Skrivet av Mack:

"Dyra presenter från er till de journalister som ska granska era produkter kan leda till mutmisstankar."

Om Watch Dogs reklam dyker upp överallt på FZ så leder det till samma tankar.

Reklam är en öppen affär på så sätt att alla vet varför den finns och vad den gör. Men att journalister erbjuds dyra gåvor som har väldigt lite med det de är satta att bevaka att göra är något helt annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Satheus:

Så som ursäkt skickar dem med en Nexus 7 till alla som köper spelet också? Eller kanske det är en dålig idé.

haha, dålig idé

Medlem

Det är många "Youtubers" som får gåvor, tänk på det så ni inte litar blindt på recensioner. Angry Joe fick till och med ett spele utkört till sin bostad när han twittrade att han hade problem att ladda ner det. Han var kritisk ändå vilket visade på att han inte är lättköpt.

Redaktör
Skrivet av Morlizer:

Det är många "Youtubers" som får gåvor, tänk på det så ni inte litar blindt på recensioner. Angry Joe fick till och med ett spele utkört till sin bostad när han twittrade att han hade problem att ladda ner det. Han var kritisk ändå vilket visade på att han inte är lättköpt.

Ett förtroende tar tid att bygga upp men går blixtsnabbt att riva. Det här lär förfölja Ubisoft i åtskilliga år. Blir spännande att läsa kommentarerna på Watch Dogs-recensioner som ger högt betyg.


signatur
Inaktiv
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Morlizer:

Det är många "Youtubers" som får gåvor, tänk på det så ni inte litar blindt på recensioner. Angry Joe fick till och med ett spele utkört till sin bostad när han twittrade att han hade problem att ladda ner det. Han var kritisk ändå vilket visade på att han inte är lättköpt.

Ett förtroende tar tid att bygga upp men går blixtsnabbt att riva. Det här lär förfölja Ubisoft i åtskilliga år. Blir spännande att läsa kommentarerna på Watch Dogs-recensioner som ger högt betyg.

Precis, vet man hur mycket av försäljningen beror på recensioner? I runda slängar.

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

Vi har intervjuat Dice massor av gånger.


signatur
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

http://www.fz.se/sok/?q=dice&m=6&meta1=12&sortOrder=0&t[]=1&p...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

All publicitet är bra publicitet


signatur

Death is only the beginning

SoL
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Morlizer:

Det är många "Youtubers" som får gåvor, tänk på det så ni inte litar blindt på recensioner. Angry Joe fick till och med ett spele utkört till sin bostad när han twittrade att han hade problem att ladda ner det. Han var kritisk ändå vilket visade på att han inte är lättköpt.

Ett förtroende tar tid att bygga upp men går blixtsnabbt att riva. Det här lär förfölja Ubisoft i åtskilliga år. Blir spännande att läsa kommentarerna på Watch Dogs-recensioner som ger högt betyg.

Men om nu watch dogs förtjänar ett högt betyg så får ni inte vara rädda att ge de.. Det e jävligt synd om de får skit betyg på grund av denna "muta" för oavsett om ubisoft gjort bort sig kan spelet vara sjukt bra.

Redaktör
Skrivet av SoL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Morlizer:

Det är många "Youtubers" som får gåvor, tänk på det så ni inte litar blindt på recensioner. Angry Joe fick till och med ett spele utkört till sin bostad när han twittrade att han hade problem att ladda ner det. Han var kritisk ändå vilket visade på att han inte är lättköpt.

Ett förtroende tar tid att bygga upp men går blixtsnabbt att riva. Det här lär förfölja Ubisoft i åtskilliga år. Blir spännande att läsa kommentarerna på Watch Dogs-recensioner som ger högt betyg.

Men om nu watch dogs förtjänar ett högt betyg så får ni inte vara rädda att ge de.. Det e jävligt synd om de får skit betyg på grund av denna "muta" för oavsett om ubisoft gjort bort sig kan spelet vara sjukt bra.

Ja, givetvis ska det ha det betyg det förtjänar - högt eller lågt. Det är lite därför man upprörs över såna här historier, att de påverkar förtroendet för det vi skriver.


signatur
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

http://www.fz.se/sok/?q=dice&m=6&meta1=12&sortOrd...

Senast 2012, och nada om deras katastrof release "BF4"!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

http://www.fz.se/sok/?q=dice&m=6&meta1=12&amp...

Senast 2012, och nada om deras katastrof release "BF4"!

Det är faktiskt svårt att få till spontana intervjuer med rätt personer hos stora företag. Och även om man får en intervjutid måste det vara med en kunnig person som är beredd att ge annat än officiella standardsvar som redan setts på annat håll för att det ska vara värt ansträngningen. Men jag håller med dig om att vi borde försöka få till intervjuer med framförallt svenska utvecklare oftare.


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

http://www.fz.se/sok/?q=dice&m=6&meta...

Senast 2012, och nada om deras katastrof release "BF4"!

Det är faktiskt svårt att få till spontana intervjuer med rätt personer hos stora företag. Och även om man får en intervjutid måste det vara med en kunnig person som är beredd att ge annat än officiella standardsvar som redan setts på annat håll för att det ska vara värt ansträngningen. Men jag håller med dig om att vi borde försöka få till intervjuer med framförallt svenska utvecklare oftare.

Kanon! #Skjutjärnsjournalistik


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av Rakoon:

Ser det inte som en big deal precis. Känns som dom försökte imponera men misslyckades.

Dom glömde att ge någon en platta helt enkelt, därav denna läck/nyhet.. (Dom fick, men inte jag syndromet..)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kanon! #Skjutjärnsjournalistik

Sidospår, men skjutjärnsjournalistik är skit - det absolut säkraste sättet att få folk att gå i försvarsställning. Vill man få någon att berätta något är det rent korkat att angripa personen. Sen ser jag inte poängen med att trycka till någon bara för sakens skull.


signatur
Medlem

Det är endast ett "misstag" när man blir påkommen, annars är det helt OK!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kanon! #Skjutjärnsjournalistik

Sidospår, men skjutjärnsjournalistik är skit - det absolut säkraste sättet att få folk att gå i försvarsställning. Vill man få någon att berätta något är det rent korkat att angripa personen. Sen ser jag inte poängen med att trycka till någon bara för sakens skull.

Jag tycker att intervjuer är mindre roliga att läsa på FZ. Ser hellre till riktiga nyheter och recensioner!

Skulle blivit en FZ-support om det inte vore för att jag knappt själv har några pengar.

Medlem

Hur i hela fridens namn kan detta tolkas som att ubisoft har gjort fel?.. Om de försöker "köpa" recensenter så är det väl upp till dem om de vill slösa pengar på det eller inte? Det är väl för fasiken upp till recensenten att vara objektiv i alla fall? Klarar han inte det för att han frivilligt tagit en muta så kanske han skulle byta jobb? Att försöka muta någon är inga fel i min mening, att ta en muta och producera ett oärligt resultat är däremot riktigt tveksamt.

Medlem

Kära FZ, hur är det och intervjua typ någon som har fuckat up? Känns det stelt eller nervöst när man ska ringa upp? Knacka på etc. Själv skulle jag krampaktigt och skakigt sitta vid telefonen halva dagen innan jag fattar modet om att fråga "obekväma" frågor

Redaktör
Skrivet av caelestis:

Hur i hela fridens namn kan detta tolkas som att ubisoft har gjort fel?.. Om de försöker "köpa" recensenter så är det väl upp till dem om de vill slösa pengar på det eller inte? Det är väl för fasiken upp till recensenten att vara objektiv i alla fall? Klarar han inte det för att han frivilligt tagit en muta så kanske han skulle byta jobb? Att försöka muta någon är inga fel i min mening, att ta en muta och producera ett oärligt resultat är däremot riktigt tveksamt.

Hur i hela friden kan man tycka det är okej med nån som inte litar på sin produkt så mycket att de inte vågar låta den tala för sig själv?


signatur
12
Skriv svar