Psykolog: Fanboys är kära i sina maskiner

Robot
Psykolog: Fanboys är kära i sina maskiner
Medlem
Psykolog: Fanboys är kära i sina maskiner

Hörde ni? Så ni ska ge tusan i att klanka ned på mitt FZ:a!

Medlem

...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Du gav mig just gåshud. Öppningsjingon har förvanskats en hel del. Önskade att Sony hade behållit den.

Medlem

Kul att en psykolog förklarar det, även om det mer eller mindre varit ganska klart att det är något sådant som ligger bakom.

Alternativt kan det vara att man känner samhörighet med de som tycker om och har samma saker. Eller att man bara tycker det är kul att kasta skit på andra, det finns ju sådana också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

I amerika måste dom lära sig ta av sig skorna och för guds skull inte ha dom på bordet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PC master race.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad gulligt att folk blir kära i sina spelkonsoler, det tar internet debatten till en helt ny nivå!

"Lilla bubben då din spelkonsol är helt unik och bara din, den vänsterprasslar inte med någon annan och jag ska inte lägga någon stöt på den jag lovar!"

phi
Medlem

Om jag kunde kopulera med min iMac så hade jag utan tvekan gjort det.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Puscifer:

...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Du gav mig just gåshud. Öppningsjingon har förvanskats en hel del. Önskade att Sony hade behållit den.

Japp, den är episk.

Medlem

Alla vet att gamecube är bäst. Done!

Medlem

- Jag såg att du spelades av Petter igår. Han kommer aldrig att älska dig som jag gör! Varför säger du inget!? Nej, jag vet att jag inte ska vara svartsjuk. Men när jag ser andra män spela dig så svallar känslorna i mig.

Det här är min xbox, det finns många som den men den här är min.

Edit: varför kan jag skrolla sidan i sidled(nej jag har inte zoomat in)?

Medlem

<3 <3 <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Luktar pseudovetenskap.

Dopamin utsöndras även när du upplever smärta. Innebär det att kärlek är som att bryta benet?

Att FZ dessutom citerar Kotaku, som är speljournalismens motsvarighet till The Sun, gör mig ännu mera skeptisk.

Rekommenderar detta klipp:

Medlem
Skrivet av conthox:

Kul att en psykolog förklarar det, även om det mer eller mindre varit ganska klart att det är något sådant som ligger bakom.

Alternativt kan det vara att man känner samhörighet med de som tycker om och har samma saker. Eller att man bara tycker det är kul att kasta skit på andra, det finns ju sådana också.

Ligger nog olika orsaker bakom. Från min egen erfarenhet när man har växt upp så har barn/ungdomar och även vuxna haft en tendens att hela tiden sträva efter att vara bättre en den andra. Ta vuxna människor med sina bilar och sin inkomst som exempel. Prylar ingår till slut i det personliga.

Medlem

enda maskinen som jag har varit/är kär i är Amigan.
den har för alltid en säkrad plats i mitt hjärta oavsett vad för nytt som kommer på marknaden.
nes, snes, mega drive osv, javisst, de finns där med, men Amigan slår mitt hjärta ännu hårdare för.
PCn är jag inte är i, inte heller dagens konsoller, de är roliga att spela på, men nej, det "magiska" som fanns på Amiga tiden finns inte riktigt idag, kanske hos dagens kids, men inte hos mig och det beror inte på att jag har vuxit upp, är en lika stor spel nörd idag som jag var då och spelar allt som jag kommer åt, beror på att jag tycker att dagens spel inte håller måttet.

ELF
Medlem

Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.

Detta gäller ju allt egentligen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Puscifer:

...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Du gav mig just gåshud. Öppningsjingon har förvanskats en hel del. Önskade att Sony hade behållit den.

Japp, den är episk.

N64 startades upp snabbare om jag minns rätt, men damn vad mycket mer episk ps1ans startup var


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ELF:

Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.

Detta gäller ju allt egentligen.

Är själv en "fotbollsnörd" men inte fan vill jag puckla på polarna som håller på "fel" lag. Pikar dem ofc. men knappast börjar man svinga.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Det här är min xbox, det finns många som den men den här är min.

Edit: varför kan jag skrolla sidan i sidled(nej jag har inte zoomat in)?

Fixa större Upplösning på skärmen


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Allt e dopaminets fel...förbjud det nu


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Ankh:

The one and only!!

KoP
Medlem
Skrivet av mangemani:

enda maskinen som jag har varit/är kär i är Amigan.
den har för alltid en säkrad plats i mitt hjärta oavsett vad för nytt som kommer på marknaden.
nes, snes, mega drive osv, javisst, de finns där med, men Amigan slår mitt hjärta ännu hårdare för.
PCn är jag inte är i, inte heller dagens konsoller, de är roliga att spela på, men nej, det "magiska" som fanns på Amiga tiden finns inte riktigt idag, kanske hos dagens kids, men inte hos mig och det beror inte på att jag har vuxit upp, är en lika stor spel nörd idag som jag var då och spelar allt som jag kommer åt, beror på att jag tycker att dagens spel inte håller måttet.

Kan bara instämma till punk och pricka. Amiga eran, sedan länge svunnen. Men ALDRIG bortglömd.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

...vilket får mig att direkt tänka på mitt första möte med mitt livs kärlek.

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Bättre än en fix.

eld
Medlem

Dopamin har väl gemene man hört talas om förut?

Det är som kärlek, det är som att äta god mat, som att slå i benet, det är även som att stryp-runka.

Listan är lång och artikeln blir ytlig.

Medlem

Stryp runka tycker vi om.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av ELF:

Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.

Detta gäller ju allt egentligen.

Är själv en "fotbollsnörd" men inte fan vill jag puckla på polarna som håller på "fel" lag. Pikar dem ofc. men knappast börjar man svinga.

Va?? Jag spöar på alla mina ''kompisar'' som håller på andra lag än jag själv. Trodde alla gjorde det...?

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av ELF:

Samma sak som med fotbollsnördarna som ska puckla på varandra så fort det hejas på fel lag.

Detta gäller ju allt egentligen.

Är själv en "fotbollsnörd" men inte fan vill jag puckla på polarna som håller på "fel" lag. Pikar dem ofc. men knappast börjar man svinga.

Va?? Jag spöar på alla mina &#039;&#039;kompisar&#039;&#039; som håller på andra lag än jag själv. Trodde alla gjorde det...?

ELF menar nog dom som GÖR DET och inte dom som INTE GÖR DET..........................................................Eller vad tror ni, Einsteins?

Medlem
Skrivet av cm0s:

Luktar pseudovetenskap.

Dopamin utsöndras även när du upplever smärta. Innebär det att kärlek är som att bryta benet?

Psykologi är rätt mycket pseudovetenskap, så ja. Annars är själva beteendet inte så orimligt, om man undviker att reducera det till just dopaminnivåer. Rätt så mycket klassiskt betingning: en skön känsla betingas med konsolen, som sen då framkallar känslan även när det som är den egentliga orsaken (spelupplevelsen) inte är närvarande. Om då någon rackar ner på konsolen rackar de även ner på nåt man själv har (falska) positiva känslor gentemot. Typ som att racka ner på nåns kompis.

12
Skriv svar