Film demonstrerar "death shield"-buggen i Battlefield 4

Medlem

Brokeassgame4

dmn
Medlem
Skrivet av Redstar:

Detta är lustigt, jag vet av egen personlighet att kulor går igenom fiender i bf4, då jag drog ett dubbelt headshot med en av de starkare pistolerna. Detta var iofs i hardcore, men ändå, kulor går alltså igenom levande spelare, men inte döda. Vad har hänt med Dice, varför känns det ibland som om att det sitter ett gäng apor och programmerar Battlefield? IOfs kanske det är kodspråket eller deras motor som ställer till det, vad vet jag, men efter 2 liknande spel efter varandra borde de ha ganska bra koll på regler gällande kollisioner och liknande.

Fyra menar du. BC, BC2, BF3 och BF4 använder olika versioner av samma motor.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jag tycker det är komiskt att alla tror att kod fixar är lika lätt som att köpa ett paket mjölk. Istället för att spy över Dice kan ni väl hjälpa dom hitta buggar som Jack Frag så blir ju spelet bättre snabbare.

Är själv kod fixare. Och kan säga att det är så lätt som folk säger. Det hela ligger faktiskt i hur väl man hanterar sin kod. Design messig, implementationen och testingen. Nu är det så att ytterst få programmerar och företag använder sig av vettiga programmerings metoder. Dom flesta sitter bara som kod apor och gör inget annat än kodar kodar kodar utan som helst omtanke på vad som kan hända.


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar