Ubisoft Nordic ber om ursäkt för Watch Dogs-"mutan"

Medlem

Ett spel som handlar om kommunikationsteknik/IT och lite Sci-Fi där pressmaterialet fås på en platta. Jag tycker inte det är skumt. De ville väl bara premiere släppet lite

Medlem

Se nu för fan till och betala gåvosktt

Medlem

Jag skulle vilja säga att detta var en förhållandevis liten muta. Still a muta såklart! Men alla större företag sysslar med mutor i någon grad, och där är det en helvetes massa mer pengar involverat, helt lagligt många gånger. Så mutan i sig är inte så konstig.
Det konstiga och korkade i detta är att dom försöker ge det till journalister på detta sättet, i en förhållandevis offentlig miljö.
Fast såklart väldigt bra får oss konsumenter!

Medlem
Skrivet av MEG:

All publicitet är bra publicitet

Även Col. Marines publicitet?

Gammal Klyscha som inte stämmer med verkligheten. Dålig PR är alltid dålig PR.

MEG
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av MEG:

All publicitet är bra publicitet

Även Col. Marines publicitet?

Gammal Klyscha som inte stämmer med verkligheten. Dålig PR är alltid dålig PR.

Jag var lite ironisk


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Och nu jävlar avbryter alla sina pre-orders...


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Ja att ge "vissa" journalist surfplattor är ju helt galet, nästa gång ge en till ALLA journalister eller inga alls !!!!

Jag ser inget negativt alls och det kommer inte påverka min inställning till spelet. Jag hungrar efter ett nytt spel till Ps4 och Watch Dogs vad jag har sett ser helt ok ut:D

Medlem

Det är ju viktigt att skilja på utveckligsteam och marknadsavdelning. Det här säger ju inget om spelets kvalitet.
Jag hoppas att den här blundern glöms bort snabbt och endast koms ihåg om de gör fler liknande blundrar.

Sen undrar jag om det verkligen är Ubisoft Nordic som borde ställas mot väggen? Var inte eventet i London?

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Wow!, FZ gör en intervjuv istället för att länka ifrån någon annan!! ..kors i taket!

Gör likadant med DiCE plz!!

Du är en särskilt begåvad, eh? Inte så förvånande med det där namnet.

Knepigt att det bara är vissa som läser företagspolicyn? Såna här dumheter verkar hända rätt ofta.

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Ja att ge "vissa" journalist surfplattor är ju helt galet, nästa gång ge en till ALLA journalister eller inga alls !!!!

Jag ser inget negativt alls och det kommer inte påverka min inställning till spelet. Jag hungrar efter ett nytt spel till Ps4 och Watch Dogs vad jag har sett ser helt ok ut:D

Det du säger är att du inte ser några problem med principen att någon försöker muta journalister. Jag tycker det är illa, både för konsumenter och för förtroendet för journalister. Blir sånt här accepterat riskerar vi att slentrianmässigt stämplas som mutkolvar, och det har vi inte förtjänat.

Skrivet av kabex:

Det är ju viktigt att skilja på utveckligsteam och marknadsavdelning. Det här säger ju inget om spelets kvalitet.
Jag hoppas att den här blundern glöms bort snabbt och endast koms ihåg om de gör fler liknande blundrar.

Sen undrar jag om det verkligen är Ubisoft Nordic som borde ställas mot väggen? Var inte eventet i London?

Alldeles riktigt, spelets kvalitet har inget med detta att göra. Ubisoft ska ha skäll för beteendet, men inte Watch Dogs.


signatur
Medlem

Äh ni skulle tagit med plattan hem och tävlat ut den!

Medlem

Jag är mest förvånad över att en del dissar FZ för att dom gjorde rätt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

UBISOFT-MUTAN?PERSONLIG TOLKNINGSFRÅGA SOM ALLT ANNAT I LIVET:up:

12
Skriv svar