Eriksson vill pausa asylmottagande i Umeå

Skribent
Eriksson vill pausa asylmottagande i Umeå

SD har haft en presskonferens i måndags och då kom bostadsproblemet i Umeå upp. Det stämmer att vi har problem med bostäder och boende i denna stad, så att trycka på den punkten är väl kanske smart rent politiskt. Men vad som är lite intressant är att Felicia Eriksson står och säger att SD vill pausa asylmottagande i Umeå för att Umeåbor ska få rätt till bostad. Problemet är att Umeå aldrig haft någon asylmottagande av flyktingar så jag vet inte riktigt vad hon menar? Ska vi sluta ta emot flyktingar med uppehållstillstånd som vill flytta till Umeå? Hur gör vi praktiskt det? Står vid statsgränsen och kollar alla?

- Jag gick med i SD i början av 2014 och var innan dess med i det nystartade ungdomsförbundet. Jag studerar på Umeå universitet och läser filosofi- och samhällsanalys. Vi lär oss reflektera och problematisera samhällsfrågor och det tycker jag gör mig till en bra kandidat för partiet i Umeå, säger Felicia Eriksson.

Något partiprogram lokalt för Umeå är inte klart. Hon vill dock lyfta fram bostadssituationen i Umeå som en av de viktigaste frågorna.

- Jag vill att alla i Umeå kommun ska ha tillgång till bostad. För att klara det ska vi ta mottagningspaus i asylmottagandet i Umeå kommun, säger Felicia Eriksson.

I mina ögon och öron blir det lite tragikomiskt. Menar om man nu ska kandidera till kommunfullmäktige så borde man kanske har lite koll på hur Umeå kommun och stad fungerar?

[http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-vill-stoppa-asylmotta...]

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Eriksson vill pausa asylmottagande i Umeå

Från Umeå? Förklarar ett och annat om dig

Inaktiv

Ajdå, ett uttalande utan bakgrundskoll alltså? Tur att detta är en enskild händelse....^^

Skyll på flyktingar när det inte finns flyktingar att skylla på?

Medlem

Ja, det var varken första eller sista gången som en politiker glömde att dubbelkolla sina fakta innan ett uttalande. Ganska komiskt var det faktiskt. Håll mig uppdaterad om hon får för sig att korrigera sitt misstag. Det här kan bli comedy gold om hon fortsätter på den inslagna vägen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, det var varken första eller sista gången som en politiker glömde att dubbelkolla sina fakta innan ett uttalande. Ganska komiskt var det faktiskt. Håll mig uppdaterad om hon får för sig att korrigera sitt misstag. Det här kan bli comedy gold om hon fortsätter på den inslagna vägen.

Politiker i allmänhet och Sverige Demokrater i synnerhet är inte de vassaste knivarna i lådan så det kommer inte som en överraskning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bennii:

Ja, det var varken första eller sista gången som en politiker glömde att dubbelkolla sina fakta innan ett uttalande. Ganska komiskt var det faktiskt. Håll mig uppdaterad om hon får för sig att korrigera sitt misstag. Det här kan bli comedy gold om hon fortsätter på den inslagna vägen.

Politiker i allmänhet och Sverige Demokrater i synnerhet är inte de vassaste knivarna i lådan så det kommer inte som en överraskning.

I artikeln som det länkas till i bloggen så visar hon även på bristande mattekunskaper:
Vad tror du om era chanser att ta mandat i Umeå?
- Vi siktar ju på en fördubbling. Går det riktigt bra kanske det kan bli en tredubbling. Men det mest realistiska är en fördubbling.
En fördubbling mot?
- Mot förra.
Du menar antalet röster?
- Nej, antal mandat då.
Men ni fick ju inga mandat då?
- Nej då blir det ju … Vi siktar alltså på två och uppåt. Vi siktar ju ändå på att det ska bli några, det tror vi är rimligt.

Jag hoppas innerligt att hon blir invald. Vi behöver mer humor i den svenska politiken.

Medlem
Skrivet av Cane:

Från Umeå? Förklarar ett och annat om dig

Att han är sörlänning?
Umeå är ok, det är när man börjar gå längre söderut man träffar på stolpskott på daglig basis.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem

Verkar vara en skön tjej. Fullständigt dum i huvudet men garanterat roligt att lyssna på i framtiden. Jag håller tummarna!

1
Skriv svar