Game Of Thrones Frågor - Spoiler Varning Läs på egen Risk.

Medlem
Game Of Thrones Frågor - Spoiler Varning Läs på egen Risk.

Tänkte att vi kunde ställa frågor och diskutera serien här I denna tråden.
Förövrigt så tycker jag att detta är en av de bästa serierna som jag har sett.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hur tror ni att Kung Joffrey dog?
Jag tror han dog av ett ben ifrån en duva som satte sig I hans strupe för jag tror inte att det var dvärgen som la gift I hans vin iallafall.

Jag kollade igen och har ändrat mig,, jag tror det var Sansa som förgiftade honom.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

http://imgur.com/a/wzN8x , tror detta är hur det hände, sen var det Tywin Lannister som skicka halsbandet till henne från början. Inte 100% säker dock


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Fisklax:

http://imgur.com/a/wzN8x , tror detta är hur det hände, sen var det Tywin Lannister som skicka halsbandet till henne från början. Inte 100% säker dock

jo jag tror nog verkligen det var hon tanten som la i det i glaset då hon var nära glaset när det hände.. och så har jag svårt att tro de ville att hon skulle leva ihop med joffrey.
Men det där med leveransen och halsbandet tänkte jag inte alls på


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Är det meningen att man ska säga hur det egentligen ligger till eller är tråden bara till för de oinvigdas spekulationer?


signatur

Burn in the light.

Medlem

(Inte för att min efterkommande påstående är relevant till frågan Banditen ställt)

Det är så förbaskat kul att ha läst böckerna när alla man känner bara sett serien på TV


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

(Inte för att min efterkommande påstående är relevant till frågan Banditen ställt)

Det är så förbaskat kul att ha läst böckerna när alla man känner bara sett serien på TV

Haha håller med! Det är svårt att hålla sig från att berätta för polarna, men dom får skylla sig själv som inte förstår tjusningen med böcker

Medlem
Inaktiv

Littlefinger.

Medlem

Är tråden för bokläsare eller bara för serie tittarna? Kan vara bra att skriva i topic vad som gäller så inte någon hoppar in och skriver massa spoilers från böckerna för de som bara tittar på serien.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Är tråden för bokläsare eller bara för serie tittarna? Kan vara bra att skriva i topic vad som gäller så inte någon hoppar in och skriver massa spoilers från böckerna för de som bara tittar på serien.

det som diskuteras här är det senaste avsnittet av serien


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Var det pajjen?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Fisklax:

http://imgur.com/a/wzN8x , tror detta är hur det hände, sen var det Tywin Lannister som skicka halsbandet till henne från början. Inte 100% säker dock

jo jag tror nog verkligen det var hon tanten som la i det i glaset då hon var nära glaset när det hände.. och så har jag svårt att tro de ville att hon skulle leva ihop med joffrey.
Men det där med leveransen och halsbandet tänkte jag inte alls på

Hon (Olenna Tyrell) kollade på glaset lite lurigt när Tyrion tog det, tycker jag. Jag blir förvånad om hon inte har något med förgiftandet att göra.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Fisklax:

http://imgur.com/a/wzN8x , tror detta är hur det hände, sen var det Tywin Lannister som skicka halsbandet till henne från början. Inte 100% säker dock

jo jag tror nog verkligen det var hon tanten som la i det i glaset då hon var nära glaset när det hände.. och så har jag svårt att tro de ville att hon skulle leva ihop med joffrey.
Men det där med leveransen och halsbandet tänkte jag inte alls på

Hon (Olenna Tyrell) kollade på glaset lite lurigt när Tyrion tog det, tycker jag. Jag blir förvånad om hon inte har något med förgiftandet att göra.

Om ni har sett avsnitt 3 så säger ju Lord baelish att han köpt halsbandet och att det var fejk. Med det vill jag säga att jag tror att han placera gift i en av stenarna som sedan någon möligtvis kan det vara Olenna Tyrell placera i Jofferys Vin.

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av returpack:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Fisklax:

http://imgur.com/a/wzN8x , tror detta är hur det hände, sen var det Tywin Lannister som skicka halsbandet till henne från början. Inte 100% säker dock

jo jag tror nog verkligen det var hon tanten som la i det i glaset då hon var nära glaset när det hände.. och så har jag svårt att tro de ville att hon skulle leva ihop med joffrey.
Men det där med leveransen och halsbandet tänkte jag inte alls på

Hon (Olenna Tyrell) kollade på glaset lite lurigt när Tyrion tog det, tycker jag. Jag blir förvånad om hon inte har något med förgiftandet att göra.

Om ni har sett avsnitt 3 så säger ju Lord baelish att han köpt halsbandet och att det var fejk. Med det vill jag säga att jag tror att han placera gift i en av stenarna som sedan någon möligtvis kan det vara Olenna Tyrell placera i Jofferys Vin.

Japp det verkar stämma om inte Lord baelish ljuger för sansa och allt är planerat av tyrell. Vi fick knappast veta vad han som hjälpte sansa viste


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Kan det vara gammelgubben som ligger bakom det hela,, han kanske förgiftade svärdet på något sätt. Han bar ju trots allt inte in det själv, utan en soldat gjorde det.
Lord Baelish har ju varit tänd på Sansa sedan han såg henne för första gången, så han såg nog bara sin chans att ta henne.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar