Över en tredjedel av alla Steam-spel startas aldrig

Medlem

Sjukt trevligt att ha en massa spel på lager om man blir sugen att spela nåt bara! (:

Medlem
Skrivet av aze:
Skrivet av Ankh:

Var hittade du statistiken? Jag har 724 spel men vet inte hur många % jag aldrig startat

Jag kollade på: steamdb.info/calculator/

Tack tack


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Snart borde jag kunna hjälpa till att knuffa in Killing Floor i den där 1% kategorin. Eller cementera dess plats där.

Man är ju också skyldig till att ha en massa spel som man inte kört såklart men jag började för 1,5 år sedan att lägga upp en plan för att försöka spela igenom fler spel i stället för att fastna i några få och nöta. Och jag har varit duktigt tycker jag, jag har spelat ut ca 30 spel sen dess men jag har dryga 100 kvar (ps3 och steam/pc tillsammans). Det går ju som alla vet snabbare att köpa nya spel än att spela ut dom. Jag har 115 spel på Steam tror jag.

Men jag har också blivit bra på att inte köpa om jag inte verkligen skulle vilja ha spelen. Och så köper jag alltid på rea.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nästan alla mina ostartade spel är sådana jag spelat förr i tiden, innan steam dvs, och bara känt att jag va tvungen att ha när det var rea

Medlem

Man hinner inte spela, pga att man har ett jobb.

Medlem

ja, det är det jävla humble bundle


signatur

//monster

Medlem

100 spel på Steam.
34 installerade, just nu. Spelar kanske 5 av dom regelbundet.
Hälften har varit startade, men är nu avaktiverade.
På grund av ominstallation av Windows så orkade jag inte installera om en del.


signatur

autograph

Medlem

Träffad!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av autograph:

100 spel på Steam.
34 installerade, just nu. Spelar kanske 5 av dom regelbundet.
Hälften har varit startade, men är nu avaktiverade.
På grund av ominstallation av Windows så orkade jag inte installera om en del.

163 spel, också hälften startade


signatur

//monster

Medlem

Även fast man inte har så värst många spel så ja dom flesta och få samlar på sig massor med syber damm

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av posyko:

Ha ha ja galet sant köper och tänker det kanske e kul en redigt dålig dag

Hehe och lik förbannat så sitter man där den där tråkiga dagen och suckar över att man inte har något kul att lira och börjar kolla i storen

hehe sant

Medlem

Skyller på humble bundles, spelen är otroligt löjligt skitbilliga, och även om det är bara ett enda ur hela bunten man vill ha så brukar det vara mer än värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av posyko:

Ha ha ja galet sant köper och tänker det kanske e kul en redigt dålig dag

Hehe och lik förbannat så sitter man där den där tråkiga dagen och suckar över att man inte har något kul att lira och börjar kolla i storen

Haha känner igen mig så väl att det är läskigt!!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Brukar installera och testa alla spel jag köper direkt vid köptillfället, har blivit lite svårare när spel som Wolfenstein och Dead Rising 3 pushar 40-50GB dock. Däremot startar jag aldrig det indiebös som skickas med spelet man egentligen vill ha från bundles.

12
Skriv svar