Rollspelet Risen 3 släpps i augusti

Robot
Medlem
Rollspelet Risen 3 släpps i augusti

Har bara startat upp ettan och spelat någon timme än så länge. Tänkte spela den så småningom, den ska vara riktigt bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Risen? Är inte det en chokladkola?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Risen? Är inte det en chokladkola?

Du tänker på gubbgodiset Riesen

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av ivanhoe68:

Risen? Är inte det en chokladkola?

Du tänker på gubbgodiset Riesen

Vadå gubbgodis? Riesen är ju galet nice!

FM-guru
F.d. Sisyr

Både Riesen och Werthers original är gott, men nog fan är det gubbgodis.

Medlem

Jag gillade Risen även om det inte var riktigt lika bra som Gothic och Gothic 2.
Hoppas Piranha Bytes återfår formen med det här spelet.

Medlem

Gothic 2 var riktigt stämningsfullt! Var det de första spelet som lagt in att npc'er småpratade med varann? Gav i alla fall liv till spelet!

Medlem

Båda Risen-spelen kändes ju väldigt.. mysiga (tror inte att jag någonsin spelade klart någon av dem dock), ganska struliga och så, men mysiga.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Både Riesen och Werthers original är gott, men nog fan är det gubbgodis.

Är det för att det alltid är gamla gubbar i reklamen som bjuder på godis åt barnbarnen?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av ivanhoe68:

Risen? Är inte det en chokladkola?

Du tänker på gubbgodiset Riesen

Det ordnar sig

Medlem

Ettan var helt okej, tvåan var uruselt, så då kanske trean där man går tillbaks till rötterna blir riktigt bra...

Om de nu lyssnat på spelarna, det vill säga, vilket är väldigt osannolikt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har aldrig riktigt fastnat för Piranha Bytes spel, ville väldigt gärna tycka om både Gothic 3 och Risen, men det fruktansvärda röstskådespeleriet och stela stridssystemet avskräckte mig efter bara någon timme i båda spelen.

Hoppas försiktigt på att detta ska bryta trenden.

Medlem

Risen var inte dåligt, men nog finns det mer att hämta ändå känns det som. Halvhyfsat.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

ser bra ut hoppas att det är lika snyggt i spelet också

Medlem

Risen 1 och 2 är både dåliga spel med massor med bra idér. Hoppas att de lyckats få spelen bra den här gången med och inte bara en massa intressanta (men brutna) system.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av ivanhoe68:

Risen? Är inte det en chokladkola?

Du tänker på gubbgodiset Riesen

Så var det ja, Riesen =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det är något med Risen-spelen som känns så jäkla fel. Bra idéer ibland, roliga element, hyfsad story... men allt är så klumpigt, buggigt och bökigt. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är, men får alltid samma känsla... "Det här hade kunnat varit något."

Medlem

Jag tyckte om ettan ända fram till slutet då man fick ett sabla plattformspussel istället för en fräck slutstrid. Orkade aldrig ta mig igenom det möget och köpte aldrig tvåan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

mm Risen, kraftigt chokladigt.

Inaktiv

DOM KÄMPAR PÅ TROTS MOTVINDEN AV DÅLIG FÖRSÄLJNING:up:

Medlem

Risen 1 var väl OK och Risen 2 kändes trött. De har ju fått tillbaka Gothic licensen, varför inte göra ett riktigt Gothic 4?


signatur

I drank what?

1
Skriv svar