Xbox One har sålt 5 miljoner exemplar

Robot
Xbox One har sålt 5 miljoner exemplar
Inaktiv
Xbox One har sålt 5 miljoner exemplar

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Medlem

Fast några problem att köpa ett xbox one i Sverige har ju inte funnits. Massor av kedjor, GAME och Media Mark för att nämna några, har ju sålt dem nästan sedan release. Någon gigantisk säljboom tror jag inte kommer att hända i Sverige när den släpps till hösten.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Segas:

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Allt handlar om hur stor marknad man har. Xbox är som starkast i USA där den säljer bättre än PS4, medans i Japan och vissa delar i Europa så är Xbox ett oerhört svagt varumärke. Att man släpper Xbox i resterande länder nu i höst lär med största sannolikhet inte ta försäljningen upp till PS4ans nivå.

Medlem
Skrivet av Segas:

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Xbone är redan släppt på de marknader där den förväntas sälja mycket så det du skriver har lite med verkligheten att göra.

Dessutom är det stor skillnad på såld till återförsäljare och såld till konsument.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

FZ mjölkar verkligen hela den här "PS4 vs Xbox"-hetsen, hmm.

Medlem

MS sa att de sålt 3,9 miljoner till återförsäljare och 3,0 miljoner till kunder förra året. Om gapet är samma nu så har de sålt 4,1 miljoner till kunder.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Allt handlar om hur stor marknad man har. Xbox är som starkast i USA där den säljer bättre än PS4, medans i Japan och vissa delar i Europa så är Xbox ett oerhört svagt varumärke. Att man släpper Xbox i resterande länder nu i höst lär med största sannolikhet inte ta försäljningen upp till PS4ans nivå.

PS4:an har nu lanserats i 72 länder. Så frågan är ju hur stor del som dessa ytterligare 59 länder utgör tillsammans.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Allt handlar om hur stor marknad man har. Xbox är som starkast i USA där den säljer bättre än PS4, medans i Japan och vissa delar i Europa så är Xbox ett oerhört svagt varumärke. Att man släpper Xbox i resterande länder nu i höst lär med största sannolikhet inte ta försäljningen upp till PS4ans nivå.

Men Xbox One säljer inte bättre än PS4 i USA.
Det är ett av deras problem.

Medlem

Finns bara en anledning att köpa konsol och det är Halo serien....sorgligt att de håller bra spelserier som gisslan.

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Ja, snart släpps väl konsolen i resten av länderna också...då borde det åtminstone vara någon idé att börja jämföra försäljningssiffror.

Företag A har bara lanserat sina produkt i ett land; dålig försäljning.

Företag B har lanserat sin produkt i femton länder; mycket god försäljning.

Precis så är det ju nu?

Allt handlar om hur stor marknad man har. Xbox är som starkast i USA där den säljer bättre än PS4, medans i Japan och vissa delar i Europa så är Xbox ett oerhört svagt varumärke. Att man släpper Xbox i resterande länder nu i höst lär med största sannolikhet inte ta försäljningen upp till PS4ans nivå.

Men Xbox One säljer inte bättre än PS4 i USA.
Det är ett av deras problem.

yupp.. PS4 är för mesta dels slutsåld i många butiker is USA och Sony säljer dom 1 miljoner dom får ihop varje månad och sen så finna Xbox one i dom andra länderna som microsoft inte "lanserat" i ännu.. såg Xbox one's på gamestop här omdagen och webhallen har dom.. så det har inget och göra vilka "länder" dom officielt säljer i.. microsoft har gjort väldigt mycket "dåligt" med xbox one medas Sony har gjort så mycket bra..

Medlem

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Medlem
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Inget företag vill tappa mer och mer marknadsandelar varje månad. Inga aktieägare vill se sin investering tappa marknadsandelar.

Medlem

Notera att microsoft räknar skeppat = såld. 5 miljoner enheter är skeppade.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Keza:

FZ mjölkar verkligen hela den här "PS4 vs Xbox"-hetsen, hmm.

Som alla andra spelsidor gör antar jag?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Keza:

FZ mjölkar verkligen hela den här "PS4 vs Xbox"-hetsen, hmm.

Man ser snabbt vilka som är X1 fanboys, de måste alltid hugga på alla rubriker som berör något negativt för Microsoft/Xbox. Och jag tror du bör ta och lära in dig lite om vad "mjölkning" innebär. Detta är en nyhet som många är intresserade av, så som många andra nyheter är.

Där kommer alltid finnas folk som berörs av dem, men att anklaga någon för "mjölkning" på grunder som inte ens är relevanta är bara pinsamt. Gå och lägg dig.

Medlem
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Så tänkte nog apple med deras konsol tills dom inte hade några andelar alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Det var inte mycket i en värld med flera miljarder människor. Jag trodde det fanns fler gamers än så som skulle vara intresserade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle inte mer information om släppet i höst komma i April? Börjar bli otålig....

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det var inte mycket i en värld med flera miljarder människor. Jag trodde det fanns fler gamers än så som skulle vara intresserade.

Brist på spel och förra generationen är så pass billig nu och det släpps fortfarande spel till den.
Tror man kommer börja se övergången på riktigt när stora titlar börjar släppas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Jag tror du är något på spåren här. Vad spelar såna siffror egentligen för roll? Om båda hade haft 2 miljarder enheter producerade så hade det kanske varit relevant, men nu handlar det mest om vem som kan tillverka flest enheter och lansera dem, inte hur bra de faktiskt är. Det börjar kännas lite billigt, FZ.

Skrivet av Redstar:
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Jag tror du är något på spåren här. Vad spelar såna siffror egentligen för roll? Om båda hade haft 2 miljarder enheter producerade så hade det kanske varit relevant, men nu handlar det mest om vem som kan tillverka flest enheter och lansera dem, inte hur bra de faktiskt är. Det börjar kännas lite billigt, FZ.

Jag tror man (hela spelbranschen), försöker dra in människor i just det tänket, att något som säljer mycket= mycket bra; eller så försöker man jaga upp Sony-folket mot Microsoft-folket för att på så sätt hålla igång en sorts respektfull distans där man kallar varandra för öknamn så snart de andra inte är i närheten, förutom på nätet. Där frodas det tekniska kriget, men de enda som egentligen bryr sig är konsoltillverkarna. Det är ju deras lön det handlar om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Jag tror du är något på spåren här. Vad spelar såna siffror egentligen för roll? Om båda hade haft 2 miljarder enheter producerade så hade det kanske varit relevant, men nu handlar det mest om vem som kan tillverka flest enheter och lansera dem, inte hur bra de faktiskt är. Det börjar kännas lite billigt, FZ.

Jag tror man (hela spelbranschen), försöker dra in människor i just det tänket, att något som säljer mycket= mycket bra; eller så försöker man jaga upp Sony-folket mot Microsoft-folket för att på så sätt hålla igång en sorts respektfull distans där man kallar varandra för öknamn så snart de andra inte är i närheten, förutom på nätet. Där frodas det tekniska kriget, men de enda som egentligen bryr sig är konsoltillverkarna. Det är ju deras lön det handlar om.

pcmasterrace

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Sille:

varför är det ett problem för xbox att ps4 har sålt mer? Så länge microsoft tjänar pengar på den så.....

Jag tror du är något på spåren här. Vad spelar såna siffror egentligen för roll? Om båda hade haft 2 miljarder enheter producerade så hade det kanske varit relevant, men nu handlar det mest om vem som kan tillverka flest enheter och lansera dem, inte hur bra de faktiskt är. Det börjar kännas lite billigt, FZ.

Jag tror man (hela spelbranschen), försöker dra in människor i just det tänket, att något som säljer mycket= mycket bra; eller så försöker man jaga upp Sony-folket mot Microsoft-folket för att på så sätt hålla igång en sorts respektfull distans där man kallar varandra för öknamn så snart de andra inte är i närheten, förutom på nätet. Där frodas det tekniska kriget, men de enda som egentligen bryr sig är konsoltillverkarna. Det är ju deras lön det handlar om.

pcmasterrace

Det har du banne mig rätt i, vi som är medlemmar i pcmasterrace kan se lite mer objektivt på det här då vi faktiskt inte bryr oss så mkt.

Medlem

Kollar man helt överlag så tror jag att MS har gjort en riktig blunder med Xbox One. Jag vet inte vad det är med amerikanare och deras "pep talk". Men på denna punkten verkar det ju ha gått helt överstyr. Redan på press releasen var det circus så det stod härliga till.
Där avslöjades bla att man var tvungen att vara uppkopplad för att kunna använda maskinen. Detta har de väl iofs dragit tillbaks senare men effekten av det lär ju inte ha varit positiv och ökat på förhandsbokningarna.
Kalldusch nummer två,,,, ja fanskapet släpps inte tex här I sverige och vissa andra utvalda länder innan hösten 2014. Ja då blir man inte heller särskilt poppis.

Men jag ska ändå köpa en,, sådeså.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Kollar man helt överlag så tror jag att MS har gjort en riktig blunder med Xbox One. Jag vet inte vad det är med amerikanare och deras "pep talk". Men på denna punkten verkar det ju ha gått helt överstyr. Redan på press releasen var det circus så det stod härliga till.
Där avslöjades bla att man var tvungen att vara uppkopplad för att kunna använda maskinen. Detta har de väl iofs dragit tillbaks senare men effekten av det lär ju inte ha varit positiv och ökat på förhandsbokningarna.
Kalldusch nummer två,,,, ja fanskapet släpps inte tex här I sverige och vissa andra utvalda länder innan hösten 2014. Ja då blir man inte heller särskilt poppis.

Men jag ska ändå köpa en,, sådeså.

Sony tänkte göra exakt likadant när det gäller begagnathandel, men de drog tillbaka det när MS fick skit. Läs deras ToS som de glömde ändra när PS4an släpptes. De förbehåller sig rätten att hindra dig från att sälja dina diskbaserade spel.

Visst, de drog en rövare om att de aldrig kommer att använda sig av det, men det fattar vemsomhelst att det är skitsnack. Den största blundern här är inte från MS, det är från alla puckon som tror att Sony inte tänkte göra samma sak.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Keza:

FZ mjölkar verkligen hela den här "PS4 vs Xbox"-hetsen, hmm.

Man ser snabbt vilka som är X1 fanboys, de måste alltid hugga på alla rubriker som berör något negativt för Microsoft/Xbox. Och jag tror du bör ta och lära in dig lite om vad "mjölkning" innebär. Detta är en nyhet som många är intresserade av, så som många andra nyheter är.

Där kommer alltid finnas folk som berörs av dem, men att anklaga någon för "mjölkning" på grunder som inte ens är relevanta är bara pinsamt. Gå och lägg dig.

Fast på vilket sätt är det en negativ nyhet om man läser vidare om det? FZ har ju vinklat det som negativt, men faktum är ju att Microsoft tjänar mer på såld enhet än Sony gör då Sony som vanligt säljer till förlust ooch Microsoft inte gör det denna gången. Sedan så har ju Xbox One sålt mycket bättre än 360 gjorde första tiden. Så det är ju en positiv nyhet egentligen. Sedan att Sony fortsätter sälja bra är ju en egen nyhet i sig, som dessutom redan varit uppe på fz.

Medlem

5 Miljoner, på andra sidor säger man 4.2, så vart de andra 800 000 tagit vägen?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

5 Miljoner, på andra sidor säger man 4.2, så vart de andra 800 000 tagit vägen?

De ligger på butikshyllor och lager.

MS rapporterar den siffra som gör att gapet ser minst ut och då väljer man antal enheter man skickat till återförsäljare (5 miljoner). Sedan får man göra en uppskattning hur många enheter det kan röra sig om som inte är sålda. Vid årsskiftet vet vi att det fanns 900 000 på hyllor.

Inaktiv

SONY GJORDE ALLT RÄTT:up:MEDAN MICROSOFT GJORDE ALLT FEL:down:.DOM KOMMER ALLTID ATT LOSA,DERAS TROVÄRDIGHET ÄR SKJUTEN I SANK OCH DERAS FANBOYS RÄCKER INTE TILL FÖR ATT VÄNDA SKUTAN ÅT ANDRA HÅLLET.

12
Skriv svar