Railguns - verklighet om några år?

Robot
Railguns - verklighet om några år?

USA vill vidareutveckla prototyper - kan vara i bruk redan om fyra år.

#nyhetstips


Medlem
Railguns - verklighet om några år?

Take my money!


signatur

autograph

Medlem

jag vill hellre kunna hoppa omkring som i Quake :>

Medlem

Plasmarifle?!!!!

Gen
Medlem

"You're luggage!"

Shut the front door!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Menige_Erik:

jag vill hellre kunna hoppa omkring som i Quake :>

Du får gärna demonstrera en rocketjump irl


signatur
Inaktiv

Om dom behöver ett testobjekt får dom gärna komma hem till mig och skjuta på grannens jävla skithund

Kan dom inte göra en kickstarter av de?

Medlem

Tekniken är relativt enkel, går att bygga egna som skjuter stålkulor. Och jag måste tillägga att vapen som mer effektivt tar livet av människor aldrig är goda nyheter, även om det är spelrelaterat.


signatur

Xd

Medlem

Haha. Ohno you didn't! på Arnold bilden xD Jag som tänkte skriva att det är bäst dom håller prototyperna borta från honom ^^

Medlem

Äntligen en nyhet som sätter Quake på tapeten.

Dom borde bara ringa Carmack så kan han hjälpa till att utveckla RG och Teleporters.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Om dom behöver ett testobjekt får dom gärna komma hem till mig och skjuta på grannens jävla skithund

Skjuta ägaren låter som en bättre idé, då det är hans fel om hunden skiter på din gård.

Inaktiv
Skrivet av Qutini:
Skrivet av SprengdPanda:

Om dom behöver ett testobjekt får dom gärna komma hem till mig och skjuta på grannens jävla skithund

Skjuta ägaren låter som en bättre idé, då det är hans fel om hunden skiter på din gård.

Hunden skiter inte på min gård, den för oväsen. Skjut gärna båda två, extremt mycket oväsen och aggressivitet från både hund och ägare.

Medlem

Det finns alltid mer pengar till att utveckla vapen - vilket vi förstås alltid behöver mer av. tsk tsk

Inaktiv

Problemet är inte vapnen, utan vem som har dem.

Hade slavarna haft vapen att slå sig fria med hade slaveriet varit biff för länge sen. Nu var det istället så att ägarnas hantlangare hade vapnen, precis som idag, fast idag är ägarna kapitalister och slavarna löneslavar.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Problemet är inte vapnen, utan vem som har dem.

Hade slavarna haft vapen att slå sig fria med hade slaveriet varit biff för länge sen. Nu var det istället så att ägarnas hantlangare hade vapnen, precis som idag, fast idag är ägarna kapitalister och slavarna löneslavar.

Grymt spännande att slänga in railguns i den mixen!

Pewpewpewpew

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av anon_78917:

Om dom behöver ett testobjekt får dom gärna komma hem till mig och skjuta på grannens jävla skithund

Skjuta ägaren låter som en bättre idé, då det är hans fel om hunden skiter på din gård.

Hunden skiter inte på min gård, den för oväsen. Skjut gärna båda två, extremt mycket oväsen och aggressivitet från både hund och ägare.

http://fedgeno.com/meme-generator/memes/191.png

Kräktes i munnen av bilden.. Mmmm gott

Medlem

Kul är att railguns har funnits ett bra tag. Har jag inte fel så tror jag t.om att Tessla börja mecka med att accelerera metal med hjälp av elektromagneter. Har sett några test amerikanska flottan gjort med hjälp av BAE-systems som är en kolaboration med SAAB och någon fransk mil-jätte. De använder dock tungsten som kulor och en laddning med tungsten med rätt hastihet kan knäcka ett hangarfartyg på mitten. Enjoy the future osv osv osv.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Kul är att railguns har funnits ett bra tag. Har jag inte fel så tror jag t.om att Tessla börja mecka med att accelerera metal med hjälp av elektromagneter. Har sett några test amerikanska flottan gjort med hjälp av BAE-systems som är en kolaboration med SAAB och någon fransk mil-jätte. De använder dock tungsten som kulor och en laddning med tungsten med rätt hastihet kan knäcka ett hangarfartyg på mitten. Enjoy the future osv osv osv.

Du kan sänka hela flottbasen genom att dra iväg en nuke, men det har man ju kommit fram till att man inte får göra. Man måste ju förstöra och döda snyggt; allt enligt spelreglerna för att hålla människan stimulerad på andra människors bekostnad såklart!

Sånt här utvecklade känns lite som att titta på skruvdragarn och skruvlådan för att sedan ta upp en börjkvedsklamp och små stickor när man ska renovera hemma.

Medlem

Dom kommer säkert styra dom med gamepad med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Se här för mer info dock säger den här artikeln 2016, men den som nämns i FZ-artikeln kanske är bärbara railguns? Ser onekligen grymt coolt ut i alla fall.

http://www.digitaltrends.com/cool-tech/check-navys-crazy-elec...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

do u even rail b?

Medlem

Tycker dom ska sälja detta till Facebook...tänk på den sociala aspekten.

Medlem

Krig och förödelse har alltid varit en av de största drivkrafterna bakom innovation. Fredliga användningsområden för samma tekniker brukar komma i sinom tid (se: jetmotor, kärnkraft, internet)

Medlem

Suck att irl alltid ska släpa så mycket efter spel å film värden! är personligen ledsen över att tex missa allt med star trek irl
Men att vi efter alla dessa år iallafall börjar få railguns är en helt okej början på framtiden.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kommer nästa Battlefield innefatta en spec-ops klass med railgun då kanske? XD

Medlem

Det hade varit intressantare om amerikanska militären inspirerats av Ratchet & Clank istället!

Medlem

"material kan förvandlandlas till plasma. "

Förvand...land....las? =D

Artikeln fick mig att bli galet sugen på film!

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Tycker dom ska sälja detta till Facebook...tänk på den sociala aspekten.

haha, fan vad bra skrivet ;D

12
Skriv svar