Fuskare förstör ekonomin i Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Fuskare förstör ekonomin i Elder Scrolls Online

upptäcktes buggen redan i betan och dom inte har fixat det så är det fan deras fel att ekonomin blev skit

Medlem

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Medlem

Fin PR när de inte ens lyfter fingret och åtgärdar ett så stort problem förrän det är för sent.

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Inte sånt skit igen. Usch.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Jag hittade bra pris på B4 Premium idag, så jag ska testa om det har blivit något bättre.

Vad har du för alias på Battlelog så kan jag lägga till dig?

PM gärna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det går nog inte att skapa ett fuskfritt spel..Finns inget "foolproof" system. Om ett fusk blockeras letar fuskaren efter andra sätt. Medel och motmedel..Som militären och vapensystem.

Man kan bara hoppas utvecklarna gör sitt bästa för att upprätthålla balansen och i Elder Scrolls Onlines fall så verkar dom ha rejält blivit tagna på sängen.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det går nog inte att skapa ett fuskfritt spel..Finns inget "foolproof" system. Om ett fusk blockeras letar fuskaren efter andra sätt. Medel och motmedel..Som militären och vapensystem.

Man kan bara hoppas utvecklarna gör sitt bästa för att upprätthålla balansen och i Elder Scrolls Onlines fall så verkar dom ha rejält blivit tagna på sängen.

Tagna på sängen verkar de ju inte blivit om det, som artikeln berättar, rapporterats om buggen redan under betan.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Drog en runda idag och det var en lätt win för vårat lag. En spelare drog ner 18 plan. Det sätter ju funderingar i skallen, men han kanske var så duktig helt enkelt. Glad att man var i rätt team iallafall.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fel uttryck av mig. My bad!

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Berätta hur man fuskar i DotA 2.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Medlem
Skrivet av porsche:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Berätta hur man fuskar i DotA 2.

Med tanke på att folk har fått 30 års ban i dota2 också så kan man göra det där med, vad killen/killarna blev bannade för vet jag dock inte
men har ju tidigare varit massa armlet toggle scripts och invoker skit som folk hållit på med. Dock så har dota2 mkt mindre fusk än vad lol och HoN har tillexempel.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Ankh:

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Online Shack?

Online Poker / Svenska Spel? ( Varför är du inte isåfall miljonär? )

Mästerskap i Starcraft/Counterstrike på arrangerörenas datorer?

Jasså... Inte dessa?

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av porsche:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Berätta hur man fuskar i DotA 2.

Med tanke på att folk har fått 30 års ban i dota2 också så kan man göra det där med, vad killen/killarna blev bannade för vet jag dock inte
men har ju tidigare varit massa armlet toggle scripts och invoker skit som folk hållit på med. Dock så har dota2 mkt mindre fusk än vad lol och HoN har tillexempel.

Jag vill minnas att de använt program som läser av minnesutrymmena DotA 2 använder för att kunna manipulera värdena, precis som många fusk för spel på mobilerna använder sig av.

Sen är det svårt att dra linjen för vad som ska räknas som fusk och vad som ska räknas som tillåtna hjälpmedel... Bara med några enkla hotkeys och ändringar i inställningarna (genom konsolen) kan man göra spelet mycket "lättare".

Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Top 100 efter så lite som 1000 timmar..?

Jisses, inte konstigt att det inte finns några pengar att hämta där ^^,


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av porsche:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Berätta hur man fuskar i DotA 2.

Med tanke på att folk har fått 30 års ban i dota2 också så kan man göra det där med, vad killen/killarna blev bannade för vet jag dock inte
men har ju tidigare varit massa armlet toggle scripts och invoker skit som folk hållit på med. Dock så har dota2 mkt mindre fusk än vad lol och HoN har tillexempel.

Spelade HoN ganska aktivit förr och det var en gång folk kom på en glitch vilket åtgärdades på några timmar. Kan säkert vara fler gånger men att folk fuskar på HoN är för mig bullshit.

Inaktiv

FUSKARE?:up:DÅ HAR DOM INTE FIXAT SITT JOBB.DET SKULLE INTE EXISTERA NÅGRA ANTIVIRUS-PROGRAM OM DET INTE FANNS VIRUS DÄR MÄNNISKOR INTE GÖR SITT JOBB.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ankh:

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Online Shack?

Online Poker / Svenska Spel? ( Varför är du inte isåfall miljonär? )

Mästerskap i Starcraft/Counterstrike på arrangerörenas datorer?

Jasså... Inte dessa?

Online shack går att fuska i. Bara låta datorn göra dina drag åt dig. Kommer i 99% av alla fallen vinna.

Online poker går att fuska och är väldigt vanligt. Skapa många konton och gå in på samma bord.
Kommer resultera i ban och möjligtvis rättsliga åtgärder.

Går nog inte att fuska i SC2 under en tävling på datorn du inte äger. Men är inte det lite väl extremt?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Fin PR när de inte ens lyfter fingret och åtgärdar ett så stort problem förrän det är för sent.

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Jag känner en kille som blivit oskyldigt bannat. Säkerligen så att han av misstag duplicerat sakerna när man skickat en massa saker i mail till en annan. Ganska tråkigt att bli oskyldigt dömd för att man råkat stöta på en bug som borde varit fixad innan launch.

Förhoppningsvis ger supporten tillbaka hans account.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Ish
Medlem

Orka MMO's nu för tiden..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Buggen ska vara extremt lätt att aktivera. Den bestod i princip av att du dubbelklickade för snabbt eller en gång för mycket när du skulle ta saker från guildbanken.

Så mycket lätt för en vanlig spelare att råka göra det några gånger utan att ens tänka på det. Det är väl snarare dom som kopierat föremål hundratals gånger som ska bannas, inte dom som gjort det vid bara några få tillfällen.

Skribent
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Buggen ska vara extremt lätt att aktivera. Den bestod i princip av att du dubbelklickade för snabbt eller en gång för mycket när du skulle ta saker från guildbanken.

Så mycket lätt för en vanlig spelare att råka göra det några gånger utan att ens tänka på det. Det är väl snarare dom som kopierat föremål hundratals gånger som ska bannas, inte dom som gjort det vid bara några få tillfällen.

Det sägs också att det är en automatisk process som bannar efter vissa kriterier, och att en del oskyldiga därför felaktigt får smaka banhammaren. Men är du oskyldig ska det bara vara att kontakta supporten. Har även hört att vissa fått bann upphävd utan att kontakta support, så det verkar som Zenimax är medvetna om misstaget och åtgärdar själva.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Drog en runda idag och det var en lätt win för vårat lag. En spelare drog ner 18 plan. Det sätter ju funderingar i skallen, men han kanske var så duktig helt enkelt. Glad att man var i rätt team iallafall.

Finns dom som är otroligt duktiga. War thunder är ett spel där det är ett stort gap mellan att vara en generell spelare och att vara duktig. En nära vän till mig tuggar i sig fienderna till frukost i Arkaden/Arcade på ett liknande vis.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

finns aimbots som inte använder "hit detection" utan dom målar alla fiender typ röda o teammates gröna sen skjuter den på typ allt som rör sig av fiende färg....dom första aimbotsen jag stötte på i fps spel fungerade så...fanns också aimbots som bara sökte formen av huvud..o sköt efter det...visst funkar inte så bra som dagens aimbots men bra mycke bättre än du skulle klara av

Medlem
Skrivet av Ozman:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

finns aimbots som inte använder "hit detection" utan dom målar alla fiender typ röda o teammates gröna sen skjuter den på typ allt som rör sig av fiende färg....dom första aimbotsen jag stötte på i fps spel fungerade så...fanns också aimbots som bara sökte formen av huvud..o sköt efter det...visst funkar inte så bra som dagens aimbots men bra mycke bättre än du skulle klara av

Jag tror du grovt missförstått hur en aimbot fungerar. Men w/e.

Och för att en aimbot ska fungerar i WT måste den VETA fiendeplanets riktning, fart och avstånd för att kunna träffa med kulorna då ballistiken också är serverside. Inte en liten bedrift att knacka den koden! Någon borde anställa den killen till något mer produktivt. Typ bota cancer eller nåt.

I korthet, sluta jiddra skit. Aimbot funkar inte till spel som WT.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ankh:

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Online Shack?

Online Poker / Svenska Spel? ( Varför är du inte isåfall miljonär? )

Mästerskap i Starcraft/Counterstrike på arrangerörenas datorer?

Jasså... Inte dessa?

Intressant att både du och andra frågat mig om diverse spel osv. Jag har aldrig påståt att JAG fuskar - jag sa att ALLT går att fuska i - jag har inte fuskat i något spel sen jag startade en Trainer till något 64 spel för att få evig liv på 80talet.

Om du spelar på arrangörernas datorer kanske det blir något svårt att fuska, men när du själv sitter med klient till spel finns det många sätt att påverka vad som sker på servern. De flesta går att upptäcka, men det oftast blir du påkommen.
De mest uppenbara försöker åker snabbt dit, men det finns en myrriad av sätt att påverka ditt resultat så pass lite att faktiskt inte folk reagerar.
Ta tillexempel fps spel, det finns fusk där du kan öka din % hit chans med ett par procent bara. Visst, det ger inte dig 100-1 k/d ratio. Men det ökar din chans att komma levande ur en strid. (finns många exempel liknande detta).

Bara för ni inte får upp "så här gör ni när ni fuskar i <insert what ever>" så är det inte så att inte fusk förekommer.

Om folk kan fuska i kortspel när de har en erfaren dealer ståendes framför sig och kameror som ser allt du gör så finns det ingen anledning till varför det inte skulle gå att fuska när du själv sitter med klienten i din ensamhet framför dator utan någon ser vad du gör.
Ett fusk måste inte iheller bestå av något uppenbart som att du drar fram 2 Ess ur ärmen för att vinna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Förmodligen för att folk har köpt klonade prylar och har dom på sitt konto.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar