Medlem

Sexig recension. Tycker FZ borde ha med 4,5 i betyg. Dark souls 2 är väääldigt nära ett mästerverk. Tycker 4,5 i betyg vore ett bättre sätt att beskriva ett sådant spel.

Men återigen, snuskigt bra recension.

Medlem

Tårar och blod kommer att flöda!

Moderator | Testpilot

Jag är nog den enda som föredrar mus samt tangentbord..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är nog den enda som föredrar mus samt tangentbord..

Generellt sett, absolut inte, till detta, ja


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Vafalls? Inte 5/5?!

Dålig recension!

Medlem

Låter kanon att spelet får bra betyg i offline-version, för det är så jag vill ha mitt Dark Souls.

100% offline och utan någon hjälp eller påverkan från andra - precis så spelade jag skiten ur ettan och hade en helvetiskt kul resa, och precis så ska jag köra igenom tvåan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är nog den enda som föredrar mus samt tangentbord..

Generellt sett, absolut inte, till detta, ja

Ärligt talat så gillar jag inte att spela med en kontroll och det är bara för att springknappen i Dark Souls är på B som jag stör mig på kontrollen.

Jag kan inte på ett effektivt sätt springa, rulla och ändra min kameravinkel för min syn samtidigt. Allt måste göras med en tumme eller att jag lägger kontrollen på bordet och lägger fingrarna på olika knappar (tumme på höger spak, pekfinger på Kryss och mellanfingret(?) på rund).

När jag spelat på dator har jag haft totalkontroll och inte haft några problem alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Phoilage: Tycker dock det är konstruktiv kritik att påpeka att pc-versionen av Dark Souls kräver handkontroll för att vara spelbar. Det måste jag ha missat i produktinformationen. De flesta ports försöker ändå att ändra litet grann i gränssnittet.

Jag är iaf småsugen på DS2, om det fungerar hyfsat med mus/tangentbord. Jag föredrar det över handkontroll om det går, men visst är ettan ändå ett bra spel och kan inte tro att From software har tappat bollen här.

Jag är ett stort fan av Dark Souls, dock klarade jag aldrig av Dark souls ( var fast i Anor Londo på Ornstein och Smough) jag bryr mig inte om det är likt Dark Souls i stridssystemet och mekaniken, det bådar istället gott för mig som har spelat det förut.

Medlem

Härligt! Känns som det kommer ta lång tid för andra spel att kännas intressanta efter man utforskat alla vinklar och vrår i Dark Souls II


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Usch och fy...Sämre spel får man verkligen leta efter. Har aldrig fattat anledningen till varför det helt plötsligt är så kul och hippt med trail and error?

Jag förstår om man har taskig självkänsla och behöver ett spel för att hävda sig men hur man kan tycka att det är så kul att dö 100 ggr innan man tagit sig igenom den 5e fienden kommer jag aldrig förstå.

Väldigt bra skriven recension och kan bara hålla med om allt som skrevs.
Det här spelet är som en frälsning för alla oss Dark Souls-fans. Istället för att försöka bredda sin publik som spelföretag miserabelt brukar försöka så putsade de vad de redan hade och gav oss ett till kapitel i detta underbara universum.

Bästa förbättringarna: ¤Fienderna står sällan stilla. Vilket skapar mer improvisering och omväxling och mindre bekvämlighet för rutinerade.
¤Inga FPS-drops!!!
¤humanity-systemet har gått från en pvp-port till en väsentlig del av spelet.

Skrivet av Tompa8989:

Usch och fy...Sämre spel får man verkligen leta efter. Har aldrig fattat anledningen till varför det helt plötsligt är så kul och hippt med trail and error?

Jag förstår om man har taskig självkänsla och behöver ett spel för att hävda sig men hur man kan tycka att det är så kul att dö 100 ggr innan man tagit sig igenom den 5e fienden kommer jag aldrig förstå.

Haha älskar hur bitterhet kan förvrida ens sätt att tänka. Låt bli spelet bara om du inte står ut, istället för att klanka ner på folk som vill ha lite utmaning.

Medlem
Skrivet av Tomas Landberg:
Skrivet av Tompa8989:

Usch och fy...Sämre spel får man verkligen leta efter. Har aldrig fattat anledningen till varför det helt plötsligt är så kul och hippt med trail and error?

Jag förstår om man har taskig självkänsla och behöver ett spel för att hävda sig men hur man kan tycka att det är så kul att dö 100 ggr innan man tagit sig igenom den 5e fienden kommer jag aldrig förstå.

Haha älskar hur bitterhet kan förvrida ens sätt att tänka. Låt bli spelet bara om du inte står ut, istället för att klanka ner på folk som vill ha lite utmaning.

Tro mig jag kommer inte gå i närheten av Dark Souls 2 och har aldrig varit i närheten av nåt av dom spelen. Det känns som ''Nördarnas revansch'' för dom som inte kunnat skryta om vad dom klarar av sen Super Nintendo tiden.
Och jag är verkligen inte bitter Tycker bara att Darl Souls fans är som en klubb för inbördes beundran. Det är nästan kult varning på många. Skulle inte förvåna mig om större delen av Dark Souls fans skulle följa en karismatisk ledare vars som helst.

Just my honest opinion man.

Skrivet av Tompa8989:

jag kommer inte gå i närheten av Dark Souls 2 och har aldrig varit i närheten av nåt av dom spelen.

Just my honest opinion man.

Lite lustigt att du erkänner att du inte ens gått nära spelen. Säger ju en del om din uppfattning ^^.
Som sagt släpp bitterheten. Jag har aldrig hört någon skryta om vad de gjort i Dark Souls förutom spelare som skryter i alla spel de spelar. Den generella Dark Souls-fanatikern är oftast respektfull och artig och det kommer från någon med erfarenhet. Väldigt trevlig community där man enbart kommunicerar genom diverse gester och ageranden. Riktigt mysigt för den lite mognare spelaren. Inget spel med multiplayer.-element är fritt från troll dock ;).

Dark Souls är det enda spel där jag faktiskt lagt till främmande spelare på friendlist. Så du har rätt att det finns en hel del respekt för varandra. Sen att du tycker man har dålig självkänsla då per automatik får ju stå för dig :).

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Usch och fy...Sämre spel får man verkligen leta efter. Har aldrig fattat anledningen till varför det helt plötsligt är så kul och hippt med trail and error?

Jag förstår om man har taskig självkänsla och behöver ett spel för att hävda sig men hur man kan tycka att det är så kul att dö 100 ggr innan man tagit sig igenom den 5e fienden kommer jag aldrig förstå.

De är inte för alla, det är sant, men några renodlare "trial & error" spel är de faktiskt inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tomas Landberg:
Skrivet av Tompa8989:

jag kommer inte gå i närheten av Dark Souls 2 och har aldrig varit i närheten av nåt av dom spelen.

Just my honest opinion man.

Lite lustigt att du erkänner att du inte ens gått nära spelen. Säger ju en del om din uppfattning ^^.
Som sagt släpp bitterheten. Jag har aldrig hört någon skryta om vad de gjort i Dark Souls förutom spelare som skryter i alla spel de spelar. Den generella Dark Souls-fanatikern är oftast respektfull och artig och det kommer från någon med erfarenhet. Väldigt trevlig community där man enbart kommunicerar genom diverse gester och ageranden. Riktigt mysigt för den lite mognare spelaren. Inget spel med multiplayer.-element är fritt från troll dock ;).

Dark Souls är det enda spel där jag faktiskt lagt till främmande spelare på friendlist. Så du har rätt att det finns en hel del respekt för varandra. Sen att du tycker man har dålig självkänsla då per automatik får ju stå för dig :).

Jag tror att du missar min poäng här. Min uppfattning om spelen är att det är repetetiva trial and error där det går ut på att dö tills man listar ut hur man ska överleva. Det är = tråkig spelmekanik enligt mina åsikter.
Min uppfattning om större delen av Dark Souls communityn är som jag skrev, en klubb för inbördesbeundran som anser sig vara lite bättre gamers än andra som inte blivit upplysta om att Dark Souls är världens mest fantastiska spel.
Att den generella Dark Souls spelaren är ''artig'' och respektfull'' det gäller så klart mot andra Dark Souls spelare, om man gillar riktiga RPGs med ordentliga historier så bemöts man med ett överlägset förakt. Det är väl inte så konstigt att du trivs med andra Dark Souls spelare då det bara cementerar min tes

Och som jag skrev, jag är inte bitter, jag tycker bara generellt illa om klubbar för inbördesbeundran.

Skrivet av Tompa8989:

Jag tror att du missar min poäng här. Min uppfattning om spelen är att det är repetetiva trial and error där det går ut på att dö tills man listar ut hur man ska överleva. Det är = tråkig spelmekanik enligt mina åsikter.
Min uppfattning om större delen av Dark Souls communityn är som jag skrev, en klubb för inbördesbeundran som anser sig vara lite bättre gamers än andra som inte blivit upplysta om att Dark Souls är världens mest fantastiska spel.
Att den generella Dark Souls spelaren är ''artig'' och respektfull'' det gäller så klart mot andra Dark Souls spelare, om man gillar riktiga RPGs med ordentliga historier så bemöts man med ett överlägset förakt. Det är väl inte så konstigt att du trivs med andra Dark Souls spelare då det bara cementerar min tes

Och som jag skrev, jag är inte bitter, jag tycker bara generellt illa om klubbar för inbördesbeundran.

Kan ju berätta för dig som aldrig gått nära spelen att spelet handlar inte bara om trial and error.
Ja fienderna har viktiga mönster som man ska lära sig och du måste anpassa dig. Du får inte svaren genom att dö. Du får heller inte svaren i någon pop-up-meny. Du får svaren genom att ta upp handkontrollen, höja din sköld, finta, utforska, parera, vara uppmärksam, hålla dig vid liv -hitta hålen helt enkelt. Fast det kanske iofs är din definering på trial and error. Om du vill veta vad du ska göra innan du går in i striden kan du göra som säkert hälften av alla DS-spelare gör, dvs kolla howto-videos på youtube.

Så det handlar inte om "en mekanik" Det handlar om att det här spelet innehåller mer mekanik än vad som är lätt och bekvämt ;).

Troll som vet vad de pratar om brukar kalla DS-spelare för grief-lovers. Prova med det istället så undviker du att se vilsen ut med felaktiga påståenden. Fast jag tror du gör dig själv en tjänst om du bara uttalar dig om spel som du faktiskt har någon aning om eller iaf "gått nära" ;).

Man kan sammanfatta det här iaf med att du gillar inte det lilla du hört om DS, du tycker folk är för nöjda med spelet och att folk är för respektfulla mot varandra. Lets move on

Medlem
Skrivet av Tomas Landberg:

Man kan sammanfatta det här iaf med att du gillar inte det lilla du hört om DS, du tycker folk är för nöjda med spelet och att folk är för respektfulla mot varandra. Lets move on

Jag skulle sammanfatta detta som att din läsförståelse inte är på topp. Så jag ser ingen anledning att fortsätta.

Medlem

Jag har hört att "förrenderat" betyder att det helt enkelt är en filmsekvens i ett spel, alltså inte det som syns när man spelar och styr gubben. Men ändå används det lite som ett skällsord. Då förmodar jag att beskrivningen jag hört inte stämmer och att det finns olika sorters sätt att göra en "filmsekvens" i ett spel? För annars kastas det väl mycket sten i glashus eftersom det väl inte finns ett spel i dagens läge som inte innehåller hur många filmsekvenser som helst.

Medlem

har suttit och kört detta spel igen på ps4an på senaste. Scholar Of The First Sin edition.
Fy attans vilka spel de skapat med demon's souls och dark souls trilogin alltså.

Minns när jag kämpade och kämpade och kämpade och till slut tog sista bossen i sista dlcn de släppte till dark souls III och man blir tårögd av att det med största sannolikhet inte blir några fler dark souls spel nu.

Dessa världar de skapat i dessa tre spel får andra utvecklare att skämmas. Helt underbara.
Lätt mina tre favorit spel genom alla tider får jag lov o säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar