Troy Bakers alla spelröster

Robot
Troy Bakers alla spelröster

Booker DeWitt, Revolver Ocelot och många andra de senaste tio åren.

#infamous-second-son, #bioshock-infinite


FM-guru
F.d. Sisyr
Troy Bakers alla spelröster

Duktig är han också!

Medlem

Joel i The Last of Us. Utan tvekan

Medlem
Skrivet av Jeboor:

Joel i The Last of Us. Utan tvekan

Håller med!

Medlem

Tycker han har gjort för många. Han är väldigt duktig, men det känns konstigt att spela Catherine där han gör rösten till mesiga Vincent och sen hoppa till Tales of Vesperia eller Bioshock Infinite där han gör rösten till nån super-modig Man-Man. Förstör väldigt mycket av inlevelsen när samma röster dyker upp överallt.

Medlem

Han gjorde bra ifrån sig i Bioshock Infinite och The Last of Us, men min favorit är Kanji Tatsumi från Persona 4. Han gör den karaktären perfekt!

Wot? "Toalettpotatisätande ..." Vad menas?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har Troy Baker gjort osedvanligt många röstgig? Jag tycker att de flesta professionella röstskådisar gör hur mycket roller som helst, speciellt om de anlitas av både västerländska och japanska utvecklare/animeringsstudior. Några av mina favoriter - Liam O'Brien, Jennifer Hale och Laura Bailey - har också helt vansinniga mängder roller bakom sig. Sedan har vi Steve Blum, som det känns är med i allting, överallt, hela tiden.

Om man ska överleva enbart på röstskådespeleri är det nog lite av en nödvändighet. Jag vet inte vad de får i betalt, men jag kan tänka mig att det inte är så mycket per gig (om man jämför med en vanlig månadslön).

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Har Troy Baker gjort osedvanligt många röstgig? Jag tycker att de flesta professionella röstskådisar gör hur mycket roller som helst, speciellt om de anlitas av både västerländska och japanska utvecklare/animeringsstudior. Några av mina favoriter - Liam O'Brien, Jennifer Hale och Laura Bailey - har också helt vansinniga mängder roller bakom sig. Sedan har vi Steve Blum, som det känns är med i allting, överallt, hela tiden.

Om man ska överleva enbart på röstskådespeleri är det nog lite av en nödvändighet. Jag vet inte vad de får i betalt, men jag kan tänka mig att det inte är så mycket per gig (om man jämför med en vanlig månadslön).

Om The Last Of Us två handlar om Joel kan han säkert kräva lite extra cash utan problem.

Inaktiv

Hade ingen aning om att det var samma man son gjorde rösten i både Bioshock och LOU. Så det är väl ett riktigt bra betyg

Duktig snubbe.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Wot? "Toalettpotatisätande ..." Vad menas?

Tror hon syftar på att man kan loota mat (potatis) i princip vart som helst (toalett) och äta den, i Bioshock Infinite

Medlem

Lägger förövrigt min röst på Booker i Bioshock Infinite...

Skrivet av mackemong:
Skrivet av walter_iego:

Wot? "Toalettpotatisätande ..." Vad menas?

Tror hon syftar på att man kan loota mat (potatis) i princip vart som helst (toalett) och äta den, i Bioshock Infinite

Jag har spelat spelet, men minns inga potatis


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar hans röst i Bioshock Infinite soma jag nyss spelade klart burial at sea episode 2. DLCn och låt mig bara säga att jag blev sad panda på slutet där.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av mackemong:
Skrivet av walter_iego:

Wot? "Toalettpotatisätande ..." Vad menas?

Tror hon syftar på att man kan loota mat (potatis) i princip vart som helst (toalett) och äta den, i Bioshock Infinite

Jag har spelat spelet, men minns inga potatis

'

Kan vara mitt minne som sviker, men vill minnas att man kan hitta all slags mat i bioshock. Jag brukar dock bara går runt och spamma F och hoppas på det bästa

Skrivet av InsaneSharky:

Jag gillar hans röst i Bioshock Infinite soma jag nyss spelade klart burial at sea episode 2. DLCn och låt mig bara säga att jag blev sad panda på slutet där.

Burial at sea måste vara det bästa DLCt jag någonsin spelat, Speciellt om man spelat Bioshock 1,2 innan, Ett perfekt slut på (enligt min åsikt) den bästa spelserien någonsin. Blev inte många sömntimmar den natten

Medlem

Holy shit, jag visste inte att han gjorde rösten åt James Sunderland i Silent Hill 2 Nu gillar jag honom ännu mer

Han är lätt en av top 3 röstskådisarna i hela branschen


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar