Kommer och går som jag önskar + Shitbucketman.

Kommer och går som jag önskar + Shitbucketman.

Nu är jag här och senare inte. Nu flyter jag på ytan av FZ som en förlist badboll på vågorna, Senare dyker jag djupt ner i de outforskade grottorna som är arkivet.

Vad jag försöker säga är att ni inte vet var ni har mig, inte så konstigt då jag själv inte vet vart jag tar vägen hälften av gångerna. Oftast trädgården, den håller jag på att formatera om helt efter eget tycke. Min nya hobby! ledsen spel ni är förlegade!
känns skönt när tiden man lägger ned faktiskt känns belönande och ger synliga intryck.

Sen så finns det ju inga spel som lockar mig nu, inga alls! vilket är en första för mig, de stora spelen faller mig inte alls i smaken. Mest är det "ShitbucketMan's" fel.
Det är bara min personliga metafor för "gamebreaker" symptomet. En detalj eller ett tema eller händelse som bara totalt sabbar ett spel/film/serie och tar bort allt intresse, vill inte fortsätta spela, inte spela igen, aldrig spela om. Det är resultatet när Shitbucketman har fått lov att infiltrera spelen.

Han funkar såhär: Du sitter och spelar och märker inte av den kufiskt klädde mannen med en hink som skvalpar med rinnande skit. plötsligt händer något så otroligt opassande/obehagligt/vidrigt eller vad som nu får dig att tappa lusten i spelet, här har kufen hällt innehållet ur hinken rakt över din konsol/dator och det rinner ner längs sidorna som en riktigt osmaklig kakglasyr, små bitar av osmälta majskorn lägger sig på hög och stanken får näsan att lägga av. Nu är spelet sabbat, och du vill fly och aldrig komma i närheten av den igen. Det spelar ingen som helst roll om det fanns något du gillade med spelet, En detalj är allt som krävs för att sabba alltet. Du kommer inte fortsätta med spelet, du kommer inte ens spela om det igen för du vet att "det där" finns där, kufen står bredvid och vinkar med ögonbrynen, redo med sin hink, stunden kommer då han en en gång kommer hälla sitt skit över alltet och förstöra din dag.

Senast var det MGS:GZ, ett spel jag absolut inte kan rekommendera för någon, det går bara inte. Alla har nog hört ett eller två om det, allt från sitt skamliga pris och vedervärdiga business metod. Innehållet har diskuterats fram och tillbaka, Kojima är en av de personer i branschen jag minst av allt litar på kunna behandla teman som de han grovt misslyckades med i GZ. Och om detta "demo" är en försmak av vad som väntas i Phantom pain, så kan jag i alla fall vara tacksam att jag nu vet att jag ska hålla mig borta. Långt borta. Shitbucketman flyger vidare till framtida eskapader, Thank you shitbucketman, thank you for saving me from future mistakes... Now wheres my mopp, and this carpet is ruined and what the hell is that!? a piece of at hotdog?

Slutar med något roligt, behöver balans:

Istället för att säga att jag har fel och att inget kan sabba ett spel, som om ni vore någon känslokall robot, ge mig hellre tips på några roliga spel. Lyft mitt humör. Eller posta en bild på en doftgran.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, "formatera trärdgården"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Luftman:

Gran

Godkänd!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av walter_iego:

Haha, "formatera trärdgården"

Hänger inte med är helt slutkörd efter att ha grävt upp två stubbar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av walter_iego:

Haha, "formatera trärdgården"

Hänger inte med är helt slutkörd efter att ha grävt upp två stubbar.

Ställ in "stubbupptagaren" på automatisk formatering varje fredag


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Engelsk hund dog.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:

Engelsk hund dog.

Engelsk katt mjau

Dog...ordvitsar är fantastiska. Så tack för den


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Känns som om du behöver ha mer att göra här på fz?
Det kan vi nog ordna

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Apministern:

Engelsk hund dog.

Engelsk katt mjau

Dog...ordvitsar är fantastiska. Så tack för den

Gör mitt bästa


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Mr Hatisk:

Känns som om du behöver ha mer att göra här på fz?
Det kan vi nog ordna

Kan vi inte spela Gmod Hide and seek istället?
Kom igen Crille, det var länge sedan vi lirade något kul.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Mr Hatisk:

Känns som om du behöver ha mer att göra här på fz?
Det kan vi nog ordna

Kan vi inte spela Gmod Hide and seek istället?
Kom igen Crille, det var länge sedan vi lirade något kul.

Haha ja, det tycker jag vi kan göra någon dag

You will NEVER find me!

Jag har hittat så många ställen där jag kan fasa in i väggen eller under marken, muhahahaha!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar