Spela GTA V-kartan Los Santos i GTA IV

Medlem

Vissa känner sig lite handikappade med en vanlig gamepad i händerna... personligen föredrar jag det istället för mus och tangentbord alla dagar i veckan.

GTA-spelen tycker jag för övrigt passar utmärkt som konsolspel då de inte tillhör endast EN genre.

FPS-spelen kan jag däremot hålla med om att de passar bäst till PC:ns kontroller.

Medlem

Det vore en skam för rockstar att inte låta världens datorer pressa på gta v, att det för alltid ska ligga och dvala i 30 fps, som *host* red dead *host*.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Tycker det är dåligt att det tar sån tid att släppa GTA V.

Respektlöst för oss som vägrar att köra FPS spel på en satans handkontroll.

Stor nackdel är att du måste byta mellan mus+t-bord och handkontroll, för att styra bilar med mus och tangentbord är som att sikta med handkontroll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Eqweex:

Ser ut som att dom har gjort ett bra jobb, men kunde dom inte funderat på att ha någon slags bakgrundsmusik istället för sprakandet? Eller har jag bara missat någon ny musiktrend igen?

Jag tror att det ska vara ljudet från "motorerna" i Iron man dräkten han har på sig för att visa upp moddets värld


signatur

Gradixio!

Medlem

Jag har GTA V till PS3 men det har blivit att man spelar GTA IV till PC istället. Vet att många klagade på bilarna i GTA IV men jag tyckte det var ett stort steg i rätt riktning och att det var tråkigt att de simplifierade och förstörde handlingen i GTA V. Kartan dock är mycket mer intressant och jag skulle definitivt vilja cruisa runt på den med annan handling.

Detta känns ju som ett rätt bra alternativ till det om det inte är för jobbigt att få igång.

Förhoppningsvis kan man leka med Handling.cfg som i tidigare spel när det kommer på PC.

Medlem

Att spela skjutspel på konsoll är som att försöka rita i photoshop med handkontroll. Du kan ju rita men det är sjukt frustrerande och det blir ändå bara skit av det.

Medlem

Så vaddå GTA V inte FPS,? De e´de´ju visst iaf till XboxOne.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar