Dragon Age: Inquisition – ny trailer avslöjar släppdatum

Robot
Dragon Age: Inquisition – ny trailer avslöjar släppdatum
Medlem
Dragon Age: Inquisition – ny trailer avslöjar släppdatum

Nej tack.

Medlem
Skribent

Jo, jag tackar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Nej tack.

Ja Tack!

Jag hoppas man visar mer grundläggande från striderna. Jag har personligen inget problem med actionbetonade strider men alla gillar inte det.

Medlem

Känns som de insåg hur fel det blev med tvåan och verkligen lagt ner mycket tid för att göra det så bra som möjligt denna gången.

Medlem

Stridsmekanikerna (åtminstone i tredjepersonsläget) ser skrämmande lika DA2 ut... tyvärr.
Allting annat ser tämligen intressant ut (fiendedesigen är inte i min personliga smak, kanske), blir spännande att se vad det blir av detta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Oktober det är ju typ en evighet tills dess, trodde dock på november så detta är ju lite bättre.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Nej tack.

Skrivet av wallde:

Ja tack!

Skrivet av Johan Olander:

Jo, jag tackar.

Haha


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser ut som de försöker tilltala "action" publiken, den bredare skaran. Så inget för mig, väntade mig att de skulle gå tillbaka till DA origins efter den totala katastrofen som var DA 2.

Ser ut som de dessutom gått från rätt "low" fantasy till "high" fantasy, tycker inte om den ändringen heller.

Ase
Medlem

Hoppas på lite action, mycket handling. så det inte blir ett barnspel som diablo eller andra actionbaserade h&S spel,
blev för mycket H&S & konsollanpassning i 2an (delvis även i ettan)

Medlem

Ser ut som DA2 i striderna alltså kommer det nog suga stort

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Stridsmekanikerna ser skrämmande lika DA2 ut... tyvärr.
Allting annat ser tämligen intressant ut (fiendedesigen är inte i min personliga smak, kanske), blir spännande att se vad det blir av detta.

Jag kan sätta spelläget på easy och konsollanpassat. Det är miljön och historien jag vill frossa i.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Stridsmekanikerna ser skrämmande lika DA2 ut... tyvärr.
Allting annat ser tämligen intressant ut (fiendedesigen är inte i min personliga smak, kanske), blir spännande att se vad det blir av detta.

Man kommer kunna välja stridsläge mellan DA2-stuk och det mer klassiska top-down view där man pausar och ger ordrar åt sitt party... enligt Wikipedia iaf.

Medlem

Ser ut som dom har fått inspiration från The Witcher,rulla runt fienden tills den inte vet vart den ska vända sig.Hade helst sett ett stridssystem som liknar ettans mer.

Medlem

så med andra ord..."Everyone expects Dragon Age Inquisition!"

Medlem

Njaaa... Inte så imponerad...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av colpo:
Skrivet av PeTTs0n:

Stridsmekanikerna ser skrämmande lika DA2 ut... tyvärr.
Allting annat ser tämligen intressant ut (fiendedesigen är inte i min personliga smak, kanske), blir spännande att se vad det blir av detta.

Man kommer kunna välja stridsläge mellan DA2-stuk och det mer klassiska top-down view där man pausar och ger ordrar åt sitt party... enligt Wikipedia iaf.

Frågan är hur integrerat det läget i så fall blir, hur bra mekaniken fungerar med sin möjlighet att, förutsatt att det stämmer, vara växlingsbar.

Jag håller tummarna, men om jag säger så här: det de visar liknar mer DA2 än DA1, och i mina ögon är det inte en bra egenskap.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Älskade ettans story och tvåans combat, blir nog collectors edition!

Medlem

såå... ännu ett tredjepersons-action-RPG? Varje gång de försöker gifta action-RPG med taktisk omgångsbaserad squad-mekanik så är det alltid det senare som blir lidande, jag ser hellre att de skippar konsol-fjanteriet och "häftigheten" och istället satsar helhjärtat på djup och utmaning.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Ase
Medlem

Hoppas det inte blir likt witcher (stora svärd & slash slash, bom bom) eller bf4( med tanke på motor)
utan ett mer story baserat spel
hällst hoppas jag dom kollat in elder scrolls serien så det finns gott om valmöjligheter

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ase:

Hoppas det inte blir likt witcher (stora svärd & slash slash, bom bom) eller bf4( med tanke på motor)
utan ett mer story baserat spel
hällst hoppas jag dom kollat in elder scrolls serien så det finns gott om valmöjligheter

Haha va, du vill se att man satsar på story och hoppas därför att man sneglar mot Skyrim istället för Witcher. Har vi spelat samma spel?

Ase
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ase:

Hoppas det inte blir likt witcher (stora svärd & slash slash, bom bom) eller bf4( med tanke på motor)
utan ett mer story baserat spel
hällst hoppas jag dom kollat in elder scrolls serien så det finns gott om valmöjligheter

Haha va, du vill se att man satsar på story och hoppas därför att man sneglar mot Skyrim istället för Witcher. Har vi spelat samma spel?

Gillar witcher storymässigt men striderna är för att locka till sig småungar med stora svärd, häftiga combos osv förutom det så är witcher bra (tveksam syn på kvinnor speciellt 1an, gör inte saken bättre)
Farligt att inte älska witcher här , tycker dom (witcher 1 &2) är bra men inte mer än så.
Är öppenheten & spelmekanik jag hoppas att dom kollat på elder scrolls inte storyn. (där e nog witcher lite vassare)

Medlem

Nice det jag såg fick mig iallafall att längta till Oktober !

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är det Leliana som snackar? Låter som samma talfel, men minnet kanske sviker.

Du menar accent hoppas jag. Men nej, det är Cassandra som pratar. Inkvisitorn från tvåan.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Måste den förbannade dvärgjäveln från tvåan vara med och dra massa oneliners... Blir ju som en sketen hollywoodfilm.

Trots detta har jag dock höga förväntningar på spelet. Kan inte föreställa mig att de gör samma klavertramp som med tvåan.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Måste den förbannade dvärgjäveln från tvåan vara med och dra massa oneliners... Blir ju som en sketen hollywoodfilm.

Trots detta har jag dock höga förväntningar på spelet. Kan inte föreställa mig att de gör samma klavertramp som med tvåan.

Är inte den löjligt krystade Leliana värre?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bästa videon är fortfarande den från digiexpo från förra året.

Själv hade jag inte några större problem med DA2 eftersom det helt klart var ett annorlunda spel i tema än DAO; det enda som störde mig var att det var för mycket återanvändande av områden. Strider osv tyckte jag passade ett 'fantasy noir' rätt bra.

12
Skriv svar