Lords of the Fallen – ny film från Dark Souls-utmanaren

Robot
Medlem
Lords of the Fallen – ny film från Dark Souls-utmanaren

Ser ut som skit.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Jävligt skum skit du trycker ut.
Du borde nog se en läkare om det.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Det var många som tyckte detsamma om Dark Souls

Medlem

Blev faktiskt väldigt hypad av trailern och ser framemot mer information om spelet !

Medlem

Ser grymt ut. Gillade den något färgglada grafiken faktiskt.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Det var många som tyckte detsamma om Dark Souls

Jag gillar Dark Souls. Ett av mina favoritspel genom tiderna. Älskar 2:an med. Men detta ser bara meh ut. Som en sämre kopia för att casha in på de som gillar Dark Souls. Kanske kan bli bra. Men av denna trailer blev jag knappt hypad. Såg bara stelt ut enligt mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Vad var det för spel som utspelade sig i något sorts medeltida/fantasy New York? Jag har för mig att det var något i stil med Dark Souls, fast lite mer futuristiskt. Det var väl inte Lords of the Fallen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad var det för spel som utspelade sig i något sorts medeltida/fantasy New York? Jag har för mig att det var något i stil med Dark Souls, fast lite mer futuristiskt. Det var väl inte Lords of the Fallen?

Deep Down kanske?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Utmanare? Var då?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Jag vet inte om jag skulle ta i så hårt men jag kan hålla med om att jag inte är galet imponerad. Jag hörde om det här för typ ett år sen och tyckte det lät riktigt fett, men combat tycker jag ser väldigt clunky ut. Självklart så är det väldigt tidigt att säga men det ser inte alls lika tight ut som DS.

Sen är jag inte heller något massivt fan av deras artstyle. Det påminner mig väldigt mycket om Infinity Blade, och den mörka fantasy känslan från DS attraherar mig mer. Skuggor och ljus är väldigt fina dock, svårt att säga något annat om det.

Vi får se helt enkelt, jag hoppas verkligen att det blir bra. Det är inte direkt som att vi får för många av den här typen av spel...

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Det var många som tyckte detsamma om Dark Souls

Jag gillar Dark Souls. Ett av mina favoritspel genom tiderna. Älskar 2:an med. Men detta ser bara meh ut. Som en sämre kopia för att casha in på de som gillar Dark Souls. Kanske kan bli bra. Men av denna trailer blev jag knappt hypad. Såg bara stelt ut enligt mig.

Man kan se det som en klon eller så kan man se det som att en action-genre där man var tvungen att tänka lite i förväg innan man gick in och slog på något, typ spel som t.ex. 8-bitars Castlevania har vaknat till liv igen. Jag väljer det senare. Konkurrens är bra, för då måste spelutvecklarna övertrumfa varandra

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Puscifer:

Vad var det för spel som utspelade sig i något sorts medeltida/fantasy New York? Jag har för mig att det var något i stil med Dark Souls, fast lite mer futuristiskt. Det var väl inte Lords of the Fallen?

Deep Down kanske?

Exakt! Tack.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Trevlig trailer

Medlem

Finns lite gameplay i alpha stadium ute på tuben för den som är intresserad. http://www.youtube.com/watch?v=K423anCBKKo

Medlem
Skrivet av StenaFoss:

Finns lite gameplay i alpha stadium ute på tuben för den som är intresserad. http://www.youtube.com/watch?v=K423anCBKKo

Tack för länken, känner mig betydligt mer intresserad efter att ha kikat på den där. Combat såg välidgt "floaty" ut i videon som kom med nyheten.

Medlem

Riktigt jävla skön trailer må jag säga!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Det var många som tyckte detsamma om Dark Souls

Jag gillar Dark Souls. Ett av mina favoritspel genom tiderna. Älskar 2:an med. Men detta ser bara meh ut. Som en sämre kopia för att casha in på de som gillar Dark Souls. Kanske kan bli bra. Men av denna trailer blev jag knappt hypad. Såg bara stelt ut enligt mig.

Själv föll jag aldrig lika hårt för varken sig Dark souls eller 2an.
Demon souls däremot, omänskligt många timmar har gått på det.
Är väl kanske delvis därför jag kände ett meh över dark souls, och ett ännu större över 2an.
En ny rival kanske rör om i grytan lite.

Medlem

Ser nog ut som något jag inte hade något emot att spela.

Medlem

För tidigt att säga om det kommer att spela i närheten av samma liga som Dark Souls, men man kan ju alltid hoppas.

Lite kul trailer, fast varför har de satt en 200W-spotlight i taket? Spelet skulle se mera intressant ut med en råare, mörkare och mindre färgglad grafik.

Lugn grabbar, lugn.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Nemo:

För tidigt att säga om det kommer att spela i närheten av samma liga som Dark Souls, men man kan ju alltid hoppas.

Lite kul trailer, fast varför har de satt en 200W-spotlight i taket? Spelet skulle se mera intressant ut med en råare, mörkare och mindre färgglad grafik.

Känns som färger/cartoonish stuket är det som är inne nu, men håller helt med behövs spel som går lite tillbaka till diablo 1 stilen där inte alla armors ser ut som en rymd dräkt tagen från en sience fiction film.

Medlem

Ser ju betydligt roligare ut än dark souls.

Avstängd

Ser bra ut, kommer följa detta.

Medlem

PC release av detta så kommer jag bli väldigt glad!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ser ut som skit.

Är vi tillbaka på debatten att grafik gör ett spel dåligt?

Vem fan dissar ett spel enbart baserat på grafik?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Inaktiv

Ser asballt ut ju!

1
Skriv svar